AnonymBruker Skrevet 16. mars #1 Skrevet 16. mars Det å invitere til barnebursdag for barna i barnehagen på palmesøndag. Er det tonedøvt fordi man ikke tar hensyn til at mange begynner påskeferie den helgen, eller helt greit fordi man forventer at de fleste er på jobb de tre første dagene i påskeuken? Anonymkode: 2b3d7...bb7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. mars Populært innlegg #2 Skrevet 16. mars Tenker det er greit å invitere når det passer. Det blir først tonedøvt når man blir irritert for dårlig oppmøte. Anonymkode: 2eb5f...8f2 65 5
AnonymBruker Skrevet 16. mars #3 Skrevet 16. mars Tenker at det kan være fornuftig å spørre først hvor mange som har tenkt å være hjemme. Man risikerer dårlig oppmøte pga at folk er bortreist. Det var en som forsøkte seg på feiring høstferien, og de utsatte fordi over halve klassen sa de ikke hadde anledning til å møte. Var begynt på skolen da, men er jo mange som er borte i ferier i barnehagen også. Anonymkode: 59d2a...1c9 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars #4 Skrevet 16. mars Det er jo helt greit å invitere, men man må jo respektere at en del antagelig har reist bort. Anonymkode: bcad3...603 15 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars #5 Skrevet 16. mars Alltids lov å invitere, tenker jeg, men man står jo da med ansvaret selv om det blir dårlig oppmøte. Vi strekker oss vanligvis langt for å rekke over alle barnebursdager og vise at alles bursdag er like viktig, men påska booker vi, avtaler avspasering og planlegger sammen med andre lang tid i forveien, så der kan vi ikke avlyse planene. Anonymkode: 70abd...f28 6 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars #6 Skrevet 16. mars Påska er for mange hellig og veldig mange gjør så de har mulighet til å ta fri hele påskeuken. Dere må gjerne invitere, men som andre har påpekt her, så er det da deres ansvar om det blir lite til ingen oppmøte, noe som kan være trist for barnet. Anonymkode: 29b94...354 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars #7 Skrevet 16. mars Hvis det ikke passer så er det bare å takke nei, ser mange også blir krenka på barnets vegne i en hva hvis situasjon Lei av dagens aspeløv generasjon Anonymkode: d1b57...ac3 6 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars #8 Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det å invitere til barnebursdag for barna i barnehagen på palmesøndag. Er det tonedøvt fordi man ikke tar hensyn til at mange begynner påskeferie den helgen, eller helt greit fordi man forventer at de fleste er på jobb de tre første dagene i påskeuken? Anonymkode: 2b3d7...bb7 De første jobber jo over halve uka etterpå. Dessuten er det vel ikke tonedøvt å invitere i en ferie? 😅 Anonymkode: c7295...957 7 3
Emmajunga Skrevet 16. mars #9 Skrevet 16. mars Jeg vil heller ha en bursdagsinvitasjon på Palmesøndag, og takke nei hvis det ikke passer - for det er faktisk helt innafor enten det er palmesøndag eller en vilkårlig lørdag eller torsdag, enn å begynne å avholde avstemminger eller lignende for å finne bursdagsdatoer som passer «alle». 15 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars #10 Skrevet 16. mars Tenker de ønsker få gjester og er fornøyd med lite oppmøte? Tenker de har sjekket at bestevennen og de viktigste kan den dagen, og så er det ingen krise om ikke alle andre kan. Anonymkode: bfd1c...392 9
Daisy-love Skrevet 16. mars #11 Skrevet 16. mars Jeg hadde nok ikke selv invitert til bursdagsselskap palmesøndag, men helt i orden at andre gjør det. Så lenge både du og bursdagsbarnet kan leve med litt dårlig oppmøte, som det potensielt kan bli, så er det helt i orden. Jeg hadde nok stusset litt over en sånn invitasjon. Mine foreldres generasjon, eller i hvert fall mine foreldre hadde syntes det var veldig utenfor boken, men jeg tror ikke min generasjon og de under meg er så opptatt av sånt. Kan de så kan de, og da kommer de, enten det er palmesøndag eller annen dag. Anbefaler å ha det utenfor kirketid i det minste, for er litt ekstra aktiviteter i ulike kirker og menigheter den dagen, sånn om du vet noen er aktive med sånt. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars #12 Skrevet 16. mars Det er jo perfekt for å få til et litt mindre selskap! Alle er invitert og noen kan ikke, helt supert. Anonymkode: d03fa...874 12 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars #13 Skrevet 16. mars Synes det er helt ok. Bare vær klar over at en del kan ha reist bort eller ha andre planer. For oss som ikke har hytte eller stor familie hadde det passet helt supert, fint å ha noe koselig å gjøre i påsken. Anonymkode: 09031...879 4
Arkana Skrevet 16. mars #14 Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo helt greit å invitere, men man må jo respektere at en del antagelig har reist bort. Anonymkode: bcad3...603 Enig. Man kan jo invitere akkurat når man vil, de fleste skjønner nok at det blir færre gjester på en slik dag, men samtidig er det jo tre vanlige arbeidsdager etter palmesøndag. Veldig mange er hjemme i påsken. Det er uansett ikke verre enn at man takker nei om man ikke kan. For alt du vet kan dette ha vært deres eneste mulighet til å ha barnebursdag på lang tid. Litt spesielt å irritere seg over slikt. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars #15 Skrevet 16. mars Tonedøvt ja. Hadde ikke kommet, vi er på hytten. Hadde ikke vurdert å bli hjemme pga. en barnebursdag, nei. Anonymkode: 934cf...24f
AnonymBruker Skrevet 16. mars #16 Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det å invitere til barnebursdag for barna i barnehagen på palmesøndag. Er det tonedøvt fordi man ikke tar hensyn til at mange begynner påskeferie den helgen, eller helt greit fordi man forventer at de fleste er på jobb de tre første dagene i påskeuken? Anonymkode: 2b3d7...bb7 Er jo bare å takke nei, som alltid ellers når man ikke kan. Det er ikke alle som har fri de tre dagene i påskeuka, så jeg mener det er helt innafor å invitere til barnebursdag palmesøndag. Anonymkode: a7391...a3d 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars #17 Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tonedøvt ja. Hadde ikke kommet, vi er på hytten. Hadde ikke vurdert å bli hjemme pga. en barnebursdag, nei. Anonymkode: 934cf...24f Ja, like tonedøvt som å invitere på en lørdag eller søndag... Anonymkode: a7391...a3d 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars #18 Skrevet 16. mars Synes ikke dette var tonedøvt, nei. Barnet mitt har bursdag i sommerferien, og ønsker ikke å utsette feiring til etter skolestart. Da blir det sånn, og de som er bortreist kan ikke komme. Slik vil det jo være om man har feiring en helt vanlig helg, også. Alltid noen som er borte. Anonymkode: a4b48...49c 4
got2go Skrevet 16. mars #19 Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis det ikke passer så er det bare å takke nei, ser mange også blir krenka på barnets vegne i en hva hvis situasjon Lei av dagens aspeløv generasjon Anonymkode: d1b57...ac3 A-fuckings-men! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå