AnonymBruker Skrevet 16. mars #1 Del Skrevet 16. mars Jeg og samboeren min prøver å få barn, men han jobber borte annenhver måned. Noen ganger kommer han hjem akkurat for sent til eggløsningen, så vi får ikke prøvd i de syklusene. Så til nå har det ikke klaffet de gangene vi har hatt muligheten.. Jeg har PCOS, bruker blant annet clearblue fertilitetsmonitor og temper - Jeg har eggløsning hver mnd. Samboer har også fine prøver. Er det noen her som har erfaring med å påvirke tidspunktet for eggløsning? Hvis det i det hele tatt er mulig? 🤔 Jeg har hørt om medisiner som letrozol og Ovitrelle, men vet ikke helt hvordan det fungerer i praksis. Kan legen hjelpe med å forskyve eggløsningen noen dager, eller er det vanskelig å styre dette? Anonymkode: f05fb...644 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 16. mars #2 Del Skrevet 16. mars Nei...ingen kan lage en dag der eggløsning komme. Letzerol vil hjelpe de som ikke har eggløsning. Ovitrelle vil gjøre at egget slipper når det er stort nok Sp dessverre kan eggløsning ikke forskyves. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #3 Del Skrevet 17. mars Progesteron brukes av og til for å utsette og/eller fremprovosere mens. Ville tro at å ta en slik kur (Primolut) ville øke sjansene for å få eggløsning f.eks da 14 dager etter en slik fremprovosert mens. Men du må nesten spørre gynekolog. Anonymkode: 47a22...bed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #4 Del Skrevet 17. mars Man kan styre eggløsningen, men det krever en del medisinering. Det er ganske så slitsomt å stå på store doser hormoner. Før var det helt vanlig å sette kvinnen som skulle gjennom IVF i "null". Hormonene ble på en måte nullstilt før man startet å bygge opp igjen. I tre uker ble jeg nedstimulert og symptomene ble overgangsalder med alle sine morsomheter. Så startet oppbyggingen av egg og livmorslimhinne og da kunne man time når eggløsningen skulle skje med oppbyggingen og Ovitrelle til slutt. Men dette krever at man må ta UL for å sjekke hvordan eggene og livmoren utvikler seg. Dyrt og tidkrevende. Og ikke minst tungt for kroppen. Anonymkode: 71475...139 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå