Snok1 Skrevet 18. mars #21 Del Skrevet 18. mars Jeg er en godt voksen mann og setter pris på et estetisk tiltalende utseende. Det samme gjør min kjæreste. Så grunne er vi. Men vi er mer opptatt av helse enn utseende. Når man skal få inn i alderdommen er det noen kriterier som sterkt bidrar til å sikre at man slipper å pleie en partner med sterkt redusert livskvalitet. 1: Livvidde. Stor livvidde inviterer diabetes II som gir økte organutfordringer. Viseralt fett er en indikator på fremtidige helseutfordringer. 2: Trening. Sterk kjernemuskulatur gir mindre rygg- og skjelettplager senere. God kondis gir mindre hjerte-, lunge- og karsykdommer senere. 3: Kosthold. Et sunt og variert kosthold reduserer risikoen for kreft, diabetes, fordøyelsessykdommer, organsvikt og hjerte- og karsykdommer. 4: Alkohol. Moderat. Veldig moderat. Dropp andre rusmidler helt. 5: Røyk. Nei. Bare nei. Vi forsøker å holde oss med helseråd, ikke skjønnhetsråd. Hun avstår helt fra å fikse utseende med fillers og lignende. Jeg vil heller ha en elskede med naturlige rynker og friske røde kinn som er frisk og rørig langt inn i alderdommen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 18. mars #22 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 9.44): Overskriften er ikke ment å være så svart/hvitt. Men......Jeg har opplevd et par menn i slutten av 50 årene og tidlig 60 årene som jeg har hatt kontakt med og som ønsker å date meg snakker veldig åpent om at vil ha ei dame som er pen , slank, trener og som kort sagt ser ut som ei som tar godt vare på seg selv. Han siste, på 64 år (som selv ser veldig godt ut, slank og velstelt ) sa at han valgte damer etter øverste hylle hva angår utseende og at hun ser aktiv ut, og tar ikke hvemsomhelst. Jeg avslo forresten invitasjonen hans. En annen mann som jeg var sammen med noen måneder, på 60 år, var åpen på at han ville ha ei dame som har et godt utseende , fordi han visste at han selv så veldig bra ut. Har jeg råket borti noen overflatiske menn eller er det i bunn og grunn sånn mange tenker (men ikke alle sier) ? Anonymkode: 4fd8a...7ad Kan kanskje være at dem trodde du skulle ta det som et kompliment. Er vel sånn at dt vanlige er at vanlige mennesker blir sammen med vanlige mennesker. Men også at vi lettere blir sammen med dem som ligner på oss (men har noen ulikheter). Når jeg ble sammen med min kone var det personligheten, eller kanskje situasjonen som var det avgjørende. Men nå etter 17 år så er hun verdens vakreste (har vært det i lang tid). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #23 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 11.15): Kan ikke svare for andre enn meg. Utseende betyr for meg alt hva gjelder å komme over terskelen for noe mer enn vennskap. Dette er ikke noe jeg kan noe for, men det er utseende på damer som trigger meg. Når utseende stemmer med mine strenger så er det personligheten som avslører om dette er noe som kan gå enda lengre. Jeg har mange venninner med herlige personligheter. Og jeg skulle virkelig ønske at utseende ikke hadde noe å si. Men dessverre kommer jeg nok aldri til å se på dem annet enn med vennskapelige øyne. Anonymkode: 385b3...189 Hvilke type utsende er det som fenger deg da? Anonymkode: 32855...904 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #24 Del Skrevet 18. mars I mindre grad enn damer. Menn synes sikkert 50% av kvinner i sitt alderssegment er datebare ut fra utseende, mens kvinner kanskje liker 15. De fleste liker selvfølgelig at daten er pen, men det er altså ikke så viktig for menn (som for kvinner). Anonymkode: f2ad0...1a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #25 Del Skrevet 18. mars Menn er nok like ulike som damer. Mange, av begge kjønn, hevder at utseendet ikke betyr så mye, og at de man er glad i, synes man også er pene. Sånn er (dessverre) ikke jeg. Jeg klarer verken å falle for noen eller ha sex med noen med mindre de er veldig sexy og tiltrekkende, i tillegg til veldig flott personlighet. Jeg er rett og slett veldig kresen. Jeg er kvinne og tar som en selvfølge at det finnes både kvinner og menn som har det som meg. Anonymkode: 5e56a...b30 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #26 Del Skrevet 18. mars Når en mann er 50+ så er libido i de fleste tilfeller endel lavere enn i 20-30 åra. For min del må dama se bra ut for at jeg skal tenne seksuelt. Så det blir null sex da om jeg skal være sammen med ei som er snill og grei men utseende / kropp ikke er hva jeg synes er tiltrekkende. Har prøvd, funker dårlig. Så ja, jeg er opptatt av utseende fordi jeg ønsker å ha sex med den jeg er glad i. Er liksom ikke noe jeg kan styre selv, det er bare slik. Anonymkode: dc329...363 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #27 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Når en mann er 50+ så er libido i de fleste tilfeller endel lavere enn i 20-30 åra. For min del må dama se bra ut for at jeg skal tenne seksuelt. Så det blir null sex da om jeg skal være sammen med ei som er snill og grei men utseende / kropp ikke er hva jeg synes er tiltrekkende. Har prøvd, funker dårlig. Så ja, jeg er opptatt av utseende fordi jeg ønsker å ha sex med den jeg er glad i. Er liksom ikke noe jeg kan styre selv, det er bare slik. Anonymkode: dc329...363 Men holder du deg godt da? Eller forventer du at damene skal tenne på gamlefar? Anonymkode: 2fa6d...b1a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #28 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (12 timer siden): I mindre grad enn damer. Menn synes sikkert 50% av kvinner i sitt alderssegment er datebare ut fra utseende, mens kvinner kanskje liker 15. De fleste liker selvfølgelig at daten er pen, men det er altså ikke så viktig for menn (som for kvinner). Anonymkode: f2ad0...1a6 "Synes sikkert"... Hva er det du baserer disse antagelsene på? Er prosentene du sjonglerer med kun basert på synsing? Anonymkode: 4c1c1...e3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #29 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (10 timer siden): Men holder du deg godt da? Eller forventer du at damene skal tenne på gamlefar? Anonymkode: 2fa6d...b1a Hva har det med saken å gjøre? Spørmålet her er om menn er opptatt av utseende. Og om jeg så helt jævlig ut så endrer det ikke hva jeg tenner på eller ikke. Anonymkode: dc329...363 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #30 Del Skrevet 19. mars Tja. Tror ikke jeg egentlig hadde hevet øyebrynene særlig over at en mann som holder seg godt for alderen og er synlig opptatt av sitt eget utseende ønsker seg en pen partner. Det fremstår kanskje litt taktløst å si det rett ut til en kvinne man ønsker å få på kroken, men.. Derimot trekker man jo på smilebåndet av mindre attraktive menn som har skyhøye krav til damas utseende. For dem er det forbausende mange av! Anonymkode: 8c0de...cb5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #31 Del Skrevet 19. mars De fleste menn er nok opptatt av utseendet. Men de fleste menn innser jo også at de ikke kan få hva som helst og vil ta til takke med en ganske stor anndel kvinner som de syns har "akseptabelt" utseende. Anonymkode: e25c9...59b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #32 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): De fleste menn er nok opptatt av utseendet. Men de fleste menn innser jo også at de ikke kan få hva som helst og vil ta til takke med en ganske stor anndel kvinner som de syns har "akseptabelt" utseende. Anonymkode: e25c9...59b Mitt krav er at jeg synes dama er søt, og at jeg har lyst å kysse henne. Hvis det ikke er tilstede går jeg videre, med mindre en tiltrekkende personlighet er tilstede. Det opplever en jo ikke på datingsider, så da er det kun utseende. Har prøvd å date normalt utseende damer som jeg ikke synes er søte, og det har ikke funket sålangt. Anonymkode: dc329...363 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå