AnonymBruker Skrevet 16. mars #1 Del Skrevet 16. mars Overskriften er ikke ment å være så svart/hvitt. Men......Jeg har opplevd et par menn i slutten av 50 årene og tidlig 60 årene som jeg har hatt kontakt med og som ønsker å date meg snakker veldig åpent om at vil ha ei dame som er pen , slank, trener og som kort sagt ser ut som ei som tar godt vare på seg selv. Han siste, på 64 år (som selv ser veldig godt ut, slank og velstelt ) sa at han valgte damer etter øverste hylle hva angår utseende og at hun ser aktiv ut, og tar ikke hvemsomhelst. Jeg avslo forresten invitasjonen hans. En annen mann som jeg var sammen med noen måneder, på 60 år, var åpen på at han ville ha ei dame som har et godt utseende , fordi han visste at han selv så veldig bra ut. Har jeg råket borti noen overflatiske menn eller er det i bunn og grunn sånn mange tenker (men ikke alle sier) ? Anonymkode: 4fd8a...7ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #2 Del Skrevet 16. mars Tja. Alle bryr seg om utseende, men jeg vil ikke si at disse to representerer normalen akkurat. De fremstår fjerne. Anonymkode: 25f81...91d 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #3 Del Skrevet 16. mars Jeg tenker at det ikke nødvendigvis handler om å være overfladisk, men hvis man selv er opptatt av å ta vare på seg selv, er det nok vanlig å ønske en partner med tilsvarende holdninger. Å trene når man er over 60 ser jeg på som en selvfølge, ellers vil jo både helse og utseende forfalle rimelig kjapt i den alderen. Så ja, overfladisk på en måte kanskje, men det sier også noe om holdninger til egen velferd. Anonymkode: 10947...98b 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #4 Del Skrevet 16. mars Det er ufattelig mange stygge som finner en tilsvarende stygg å få barn med, så de fleste pensjonister senker kravene de også. Anonymkode: e25a8...204 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #5 Del Skrevet 16. mars Ja. Min erfaring er at om du er pen, kan du oppføre deg akkurat som du vil og menn godtar hva som helst. Anonymkode: 62f28...253 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #6 Del Skrevet 16. mars Mange fokuserer mye på utseendet. Men det er jo ikke det som er problemet med de mennene du snakker med, problemet er at de er blottet for sosial intelligens. Ingen voksne menn med litt mellom ørene sier slikt til en dame de dater eller vil date. Anonymkode: fcece...10e 4 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #7 Del Skrevet 16. mars Kan ikke svare for andre enn meg. Utseende betyr for meg alt hva gjelder å komme over terskelen for noe mer enn vennskap. Dette er ikke noe jeg kan noe for, men det er utseende på damer som trigger meg. Når utseende stemmer med mine strenger så er det personligheten som avslører om dette er noe som kan gå enda lengre. Jeg har mange venninner med herlige personligheter. Og jeg skulle virkelig ønske at utseende ikke hadde noe å si. Men dessverre kommer jeg nok aldri til å se på dem annet enn med vennskapelige øyne. Anonymkode: 385b3...189 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #8 Del Skrevet 16. mars Kjenner jeg ikke dama, så er det jo utseendet som gjør meg interessert i henne. Men blir jeg kjent med en dame, og liker henne som person, så blir utseendet mindre viktig. Derfor prøver jeg å ikke være så kresen på utseendet når jeg for eksempel ser etter damer på datingapper, fordi jeg vet at hun kan vise seg å være en mye flottere dame enn bare utseendet tilsier, når jeg møter henne og blir kjent med henne. Utseendet blir aldri helt ubetydelig, men jeg prøver å være så open minded som mulig. Anonymkode: 2257c...cc2 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #9 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kjenner jeg ikke dama, så er det jo utseendet som gjør meg interessert i henne. Men blir jeg kjent med en dame, og liker henne som person, så blir utseendet mindre viktig. Derfor prøver jeg å ikke være så kresen på utseendet når jeg for eksempel ser etter damer på datingapper, fordi jeg vet at hun kan vise seg å være en mye flottere dame enn bare utseendet tilsier, når jeg møter henne og blir kjent med henne. Utseendet blir aldri helt ubetydelig, men jeg prøver å være så open minded som mulig. Anonymkode: 2257c...cc2 Dette tror jeg er fasiten for de aller fleste, både kvinner og menn. Anonymkode: 10947...98b 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #10 Del Skrevet 16. mars Virker som du har møtt på et par typer som har holdt seg godt til oppi 60, og har all selvtillit knyttet til utseendet sitt. De ønsker sannsynligvis en partner som «matcher» dem og som de kan vise fram. Veldig jålete og utseende fikserte mennesker har en slags overfladiskhet som jeg ikke liker. Altså, dømmer ingen, men om det blir veldig viktig å se så bra ut så opplever jeg gjerne at personen mangler dybde… Liker folk som har mange fasetter og som ser forbi det ytre, noe som selvsagt er umulig på apper, så da må man treffe dem IRL før man ser om de har noe å fare med bak fasaden. Anonymkode: ae14c...809 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Te- Presten Skrevet 16. mars #11 Del Skrevet 16. mars Mener å huske at en av landets riksdekkende aviser for et års tid siden hadde en artikkel om «likt søker likt». Det handlet om sosial mobilitet og de diskuterte tall fra SSB. Tallene de presenterte viste at likt i stor grad søker likt. Folk med like lange utdanninger finner hverandre, lik inntekt finner hverandre og til og med BMI var i relativt stor grad lik i forhold. Ut fra dette er det ganske logisk å anta at folk trekkes mot det som er likt seg selv. Men par kan utvikle seg over tid med f.eks. tanke på inntekt eller bmi innad i paret. Om noen bare tenker på utseende tror jeg forholdet ikke blir så langt. Selv har jeg en klar preferanse for damer med min kroppstype. That said, så er det mye mer enn utseende som skal matche. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #12 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kjenner jeg ikke dama, så er det jo utseendet som gjør meg interessert i henne. Men blir jeg kjent med en dame, og liker henne som person, så blir utseendet mindre viktig. Derfor prøver jeg å ikke være så kresen på utseendet når jeg for eksempel ser etter damer på datingapper, fordi jeg vet at hun kan vise seg å være en mye flottere dame enn bare utseendet tilsier, når jeg møter henne og blir kjent med henne. Utseendet blir aldri helt ubetydelig, men jeg prøver å være så open minded som mulig. Anonymkode: 2257c...cc2 Korrekt, jeg må gå litt i meg selv på dette punktet, det kan være veldig mye bra bak et "okey" utseende. Dessuten som du sier når følelsene sier yes så blir alt vakkert 😉 Anonymkode: f89fe...f3f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #13 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 9.44): Overskriften er ikke ment å være så svart/hvitt. Men......Jeg har opplevd et par menn i slutten av 50 årene og tidlig 60 årene som jeg har hatt kontakt med og som ønsker å date meg snakker veldig åpent om at vil ha ei dame som er pen , slank, trener og som kort sagt ser ut som ei som tar godt vare på seg selv. Han siste, på 64 år (som selv ser veldig godt ut, slank og velstelt ) sa at han valgte damer etter øverste hylle hva angår utseende og at hun ser aktiv ut, og tar ikke hvemsomhelst. Jeg avslo forresten invitasjonen hans. En annen mann som jeg var sammen med noen måneder, på 60 år, var åpen på at han ville ha ei dame som har et godt utseende , fordi han visste at han selv så veldig bra ut. Har jeg råket borti noen overflatiske menn eller er det i bunn og grunn sånn mange tenker (men ikke alle sier) ? Anonymkode: 4fd8a...7ad Ja, det er veldig vanlig, det er biologisk, vakre mennesker har gode gener og er fruktbare. Vi er bare laget sånn Anonymkode: 65b3f...13c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gorgonzola Skrevet 17. mars #14 Del Skrevet 17. mars Vi er generelt veldig opptatt av utseende men ikke i nærheten av hvor opptatt damer er, av andre damers utseende vel og merke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #15 Del Skrevet 17. mars Dere kvinner har det enkelt, så lenge dere ikke er feit og overvektig kan dere alltid får en mann. For topp 10% av menn er det klart at ansikt, kropp og personlighet teller mye Anonymkode: 4cd2e...50e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 17. mars #16 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere kvinner har det enkelt, så lenge dere ikke er feit og overvektig kan dere alltid får en mann. For topp 10% av menn er det klart at ansikt, kropp og personlighet teller mye Anonymkode: 4cd2e...50e De kan da få en mann for det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 17. mars #17 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 9.44): Overskriften er ikke ment å være så svart/hvitt. Men......Jeg har opplevd et par menn i slutten av 50 årene og tidlig 60 årene som jeg har hatt kontakt med og som ønsker å date meg snakker veldig åpent om at vil ha ei dame som er pen , slank, trener og som kort sagt ser ut som ei som tar godt vare på seg selv. Han siste, på 64 år (som selv ser veldig godt ut, slank og velstelt ) sa at han valgte damer etter øverste hylle hva angår utseende og at hun ser aktiv ut, og tar ikke hvemsomhelst. Jeg avslo forresten invitasjonen hans. En annen mann som jeg var sammen med noen måneder, på 60 år, var åpen på at han ville ha ei dame som har et godt utseende , fordi han visste at han selv så veldig bra ut. Har jeg råket borti noen overflatiske menn eller er det i bunn og grunn sånn mange tenker (men ikke alle sier) ? Anonymkode: 4fd8a...7ad Jeg tenker at utseende vil vel ofte speile livsstil. Da kan jo utseende være noe å gå etter som en indikator. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #18 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dere kvinner har det enkelt, så lenge dere ikke er feit og overvektig kan dere alltid får en mann. For topp 10% av menn er det klart at ansikt, kropp og personlighet teller mye Anonymkode: 4cd2e...50e Jeg er tjukk. Aldri hatt problem med å få menn. Også såkalt kvalitetsmenn. Var gift I over 20 år med en høy, slank, kjekk mann. Var jeg som gikk. Etter det ikke hatt noen problemer med å tiltrekke meg menn. Er nå selvvalgt singel Anonymkode: 41397...395 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #19 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 9.07): Ja. Min erfaring er at om du er pen, kan du oppføre deg akkurat som du vil og menn godtar hva som helst. Anonymkode: 62f28...253 Det er ikke min erfaring. En av de vakreste kvinner jeg noen gang har sett i virkeligheten tiltrakk seg riktig nok menn som prøvde seg, men en etter en forsvant de bort fra henne etter få minutter. Hun var konstant furt liksom. Egentlig var hun veldig kontaktsøkende, og trolig ensom og usikker, men det kom til uttrykk som furting, og menn skydde unna som hun hadde pest. Kvinner også. Inkludert meg. Personlighet teller for menn også. Anonymkode: 243b6...61a 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #20 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 10.07): Ja. Min erfaring er at om du er pen, kan du oppføre deg akkurat som du vil og menn godtar hva som helst. Anonymkode: 62f28...253 Jeg vil ikke ha en mann som godtar hva som helst. Anonymkode: 849d8...c5d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå