AnonymBruker Skrevet 16. mars #1 Del Skrevet 16. mars Jeg har nå endelig tatt tak og fått bestilt meg ny synstest. Jeg bruker Specsavers, og skal i samme slengen da kjøpe to par med briller. Jeg velger ikke solbriller, så er to med vanlige glass, så jeg har et i reservere, eller jeg kan bytte på. Tidligere har jeg valgt ett par i favorittfargen og ett par som er mer business, og da mørkere, som jeg ser mer «proffe» ut i mangel på bedre måte å beskrive det på, og ikke så sukkersøt. Nå lurer jeg på om jeg skal tenke helt annerledes. Jeg er liten og søt, og føler meg mye mer vel i lysere farger som ikke blir så hardt mot mine farger, både mine naturlige farger, men også sånn jeg kler meg. Jeg bruker en del sort og mørkeblått, men er mest glad i litt lysere farger, gjerne i litt myke toner. Jeg har endt med å bruke det mørke paret jeg har hatt minimalt, fordi jeg føler meg ikke helt vel med det. Jeg vet hvilke fasonger jeg kler best, så kan ikke ha så veldig stor forskjell på formen heller, men vurderer å gå for ett par i en lysere versjon, som er ganske lik (mulig samme som nå som jeg elsker), og det andre paret litt mer markert, men fremdeles lysere og i mine farger. Det skal sies at jeg er autist, og liker at ting er mest mulig likt, og har ikke behov for så mye variasjon. Jeg vet om jeg hadde spurt noen nær meg så hadde de sagt jeg burde gå for noe helt annet, og jeg ble også oppfordret til det i butikken når jeg kjøpte briller sist. Da var jeg veldig nær ved å kjøpe to lyse briller, men fulgte rådet fra butikken. Jeg bruker briller hele tiden, så det er viktig å føle seg vel. Hva gjør andre når dere skal velge briller? Vet noen er mer vågale enn meg da 😅🫣 Jeg har gått igjennom en fase de siste årene hvor jeg har mer og mer akseptert meg selv, og bryr meg mindre. Er bare redd for å angre siden det er en såpass dyr investering. Setter veldig pris på innspill til hvordan dere tenker når dere kjøper briller, og ellers rundt valget mitt 🤍 Anonymkode: 9f8b2...5e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #2 Del Skrevet 16. mars Jeg kjøpte nye briller i høst, og sto mellom to modeller. Valgte en som var annerledes enn alle jeg har hatt tidligere, men angrer faktisk litt… Anonymkode: 5cdea...ef2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #3 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg kjøpte nye briller i høst, og sto mellom to modeller. Valgte en som var annerledes enn alle jeg har hatt tidligere, men angrer faktisk litt… Anonymkode: 5cdea...ef2 Så dumt, men forståelig også ❤️ Det er jo midt i ansiktet og noe med hvordan en er vant med at en ser ut. Noen ganger føler jeg de på butikken er veldig på for noe "nytt og annerledes", men så skal en jo føle seg som seg selv også. Jeg har angret nok ganger så tror jeg går for to som er helt meg 😁🥰 Du ser helt sikkert flott ut med de brillene, selv om det er litt rart for deg 😎🤩😍 Anonymkode: 9f8b2...5e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 16. mars #4 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har endt med å bruke det mørke paret jeg har hatt minimalt, fordi jeg føler meg ikke helt vel med det. Jeg tenker at mye av svaret ditt ligger her - du bruker ikke det paret du valgte mer med fornuften enn med hjertet og ønsket. Velg det som kjennes riktig for deg, ikke det andre mener er lurt. Jeg har brukt briller på fulltid nesten hele livet, har bare ett hverdagspar (pluss lesebriller og solbriller) og velger modeller ut fra hva jeg føler meg mest vel med. Jeg har en viss anelse om hva jeg foretrekker, prøver litt forskjellig og ender som regel ikke så altfor langt unna det jeg har hatt før. Stol på egen magefølelse, det er du som skal bruke dem og i størst grad merker dem i hverdagen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #5 Del Skrevet 16. mars Byttet briller i sommer. Safet med et par progressive med tynn gullinnfatning. Så tok jeg kule lesebriller med rød innfatning. Angrer på at jeg ikke gjorde motsatt, for de røde er så kule 🙂. Fikk lesebriller med på kjøpet. Leser veldig mye, og optiker ville helst ikke lage de progressive så veldig sterke. Bedre med et par sterkere lesebriller da. Anonymkode: 45f06...365 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #6 Del Skrevet 16. mars Ta de som du føler deg mest vel i her og nå! Min erfaring er at jeg blir lei av brillene etter noen år uansett, og vil ha litt forandring. Trendene skifter jo. For noen år siden hadde jeg transparente plastinnfatninger, syntes de var veldig kule, nå hadde jeg aldri valgt noe lignende. Jeg hadde dessuten litt mer vågal stil da jeg var yngre, nå er jeg blitt gammel og kjedelig 🥱 Anonymkode: e8de6...421 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #7 Del Skrevet 17. mars Daria skrev (16 timer siden): Jeg tenker at mye av svaret ditt ligger her - du bruker ikke det paret du valgte mer med fornuften enn med hjertet og ønsket. Velg det som kjennes riktig for deg, ikke det andre mener er lurt. Jeg har brukt briller på fulltid nesten hele livet, har bare ett hverdagspar (pluss lesebriller og solbriller) og velger modeller ut fra hva jeg føler meg mest vel med. Jeg har en viss anelse om hva jeg foretrekker, prøver litt forskjellig og ender som regel ikke så altfor langt unna det jeg har hatt før. Stol på egen magefølelse, det er du som skal bruke dem og i størst grad merker dem i hverdagen. Tusen takk for godt innspill. Jeg har også brukt briller det meste av livet, og har hatt flere par jeg ikke har følt meg vel med. Det paret jeg har nå er det paret jeg har følt meg mest vel med på mange år. Det andre paret som da ikke blir brukt kler jeg jo, men blir for hardt for meg. Tror jeg har «funnet meg selv» de siste årene, om jeg skal bruke en klisje. Blir nok å prøve litt, men bruke magefølelsen som du sier for hva som er mest meg selv. Takk igjen 😊 Anonymkode: 9f8b2...5e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #8 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ta de som du føler deg mest vel i her og nå! Min erfaring er at jeg blir lei av brillene etter noen år uansett, og vil ha litt forandring. Trendene skifter jo. For noen år siden hadde jeg transparente plastinnfatninger, syntes de var veldig kule, nå hadde jeg aldri valgt noe lignende. Jeg hadde dessuten litt mer vågal stil da jeg var yngre, nå er jeg blitt gammel og kjedelig 🥱 Anonymkode: e8de6...421 Takk for innspill. Jeg har blitt mer vågal på noe, men langt mindre på annet 🤣🫣 Tørr mer å være meg selv, og ta den helt ut, men det ser nok mindre vågalt ut enn når jeg kunne ta på meg mer sterkere farger og mønstre enn de mer delikate fargene som jeg føler meg mest vel med. Gikk mye i «babyfarger» i tenårene. Da var det veldig in også. Så skulle jeg «bli voksen» og reduserte en del på det, mens nå er jeg ikke så tilbake til babyfarger, men mer lyse, dempede fargenyanser. Gammelrosa for å ta en kjent farge, men også andre varianter av farger som er lyse, men mer duse og dempede, enn de mer klare som babyfargene var før. Jeg tror det er mer vanlig med dempede farger på babytøy nå da, men for 25 år siden så var det ikke det. Jeg har faktisk aldri blitt lei av briller som jeg har likt godt, men der er vi jo ulike. Skal kjenne etter på magefølelsen som annen sa og gå for noe som er meg. 😊🤍 Anonymkode: 9f8b2...5e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #9 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (16 timer siden): Byttet briller i sommer. Safet med et par progressive med tynn gullinnfatning. Så tok jeg kule lesebriller med rød innfatning. Angrer på at jeg ikke gjorde motsatt, for de røde er så kule 🙂. Fikk lesebriller med på kjøpet. Leser veldig mye, og optiker ville helst ikke lage de progressive så veldig sterke. Bedre med et par sterkere lesebriller da. Anonymkode: 45f06...365 Den er litt kjip, men godt du leser mye så du får brukt de røde mye 😊 Jeg skal ha to vanlige. Kan ikke ha progressive, men hadde trengt det i følge optiker de siste gangene, men det går ikke på grunn av annet. Så får to jeg i teorien kan bytte litt på, men det er ikke meg å bytte så mye på sånt, så oftest så sliter jeg ut ett par av gangen. Ble ikke sånn sist gang, så det ene paret er lite brukt. Satser på at de i butikken kan hjelpe meg litt også 😊 Takk for innspill 😊 Anonymkode: 9f8b2...5e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå