Bacteria Skrevet 3. april #101 Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (På 17.3.2025 den 11.04): Det er yrker som assosieres med tatoveringer. Fra Wikipeida: Tatoveringer var i Norge og andre deler av den vestlige verden lenge nesten utelukkende forbeholdt sjøfolk og fungerte derfor som et synlig tegn for en yrkesgruppe. Altså er tatoveringen ikke først og fremst et tegn på personlig smak og stil. Anonymkode: f7e90...baf Jeg husker den perioden. Var lita jente tidlig på 70-tallet og den første tatoverte jeg så var sjømann… skikkelig skippern-karakter. Pipe i kjeften, muskuløs og snill eldre kar med anker og nakne jenter og greier. Han hadde vært uteseiler under krigen. Er vokst opp med at tatoveringer er forbeholdt en viss gruppe. Som har vært ute ei vinternatt. En annen eksklusiv klubb med tatoveringer fra den tida var jo de som hadde fangenr fra Leirene. Så føler det på en måte blir «fake» om jeg privilegert dame i femtiåra skal skaffe meg tattis bare fordi alle vennene mine har det. Har aldri hatt lyst på heller. Men jeg er jo sær, og vet det. Tenker ikke over hva andre gjør med huden sin. Vet jo at mange har tatoveringer som er betydningsfulle for dem, minnetatoveringer og sånt.
Vibelator Skrevet 3. april #102 Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 8.39): Tenker de er fornuftige og har allminnelig god smak og stil. Noe alle dem som har tatoveringer mangler, uansett alder (sjømenn, maori eller rockestjerner unntatt). Anonymkode: f7e90...baf Kroppsmalinga ser grusomt ut i tillegg til kreftfaren
Vibelator Skrevet 3. april #103 Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 10.12): Jeg tok også mine i 30-årene ☺️ har dekket til begge underarmene, fullstendig. Det var en befrielse ❤️ og noe jeg tenkte veldig lenge på, før jeg tok dem. Anonymkode: aebe4...5ee Uff stakkar deg.Men aller styggeste er donald duck lepper.Fysj tenk og betale for å se dum ut 1
AnonymBruker Skrevet 3. april #104 Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 8.30): Som meg f.eks., dame som ble 40 i fjor og har aldri tatt en tattovering. Er det veldig sært og rart i min generasjon? Blir man satt litt i bås? Anonymkode: 01576...e45 Hæ?? Anonymkode: c7f0c...73e
AnonymBruker Skrevet 3. april #105 Skrevet 3. april Det å ikke ha tatoveringer er jo ikke å ta et valg. Å ha tatoveringer er et (i mitt syn tacky) valg. Anonymkode: 08ded...997 3
AnonymBruker Skrevet 3. april #107 Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 14.44): Tenker de som ikke har tatoveringer er kjedelige... Anonymkode: 973ed...089 Haha, hvorfor i all verden? Bare gøy, aldri tenkt at det går an å ha som en fordom mot oss uten. Anonymkode: 08ded...997 1
Bacteria Skrevet 3. april #108 Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Haha, hvorfor i all verden? Bare gøy, aldri tenkt at det går an å ha som en fordom mot oss uten. Anonymkode: 08ded...997 Ja, enten er vi kjedelige eller så er vi sære… NÅ MÅ VI FÅ EN KONSENSUS HER…! 😜 3
AnonymBruker Skrevet 3. april #109 Skrevet 3. april Tenker at det skal bli så godt når jeg blir 80 år å slippe skrukkete tatoveringer på hengehud. Anonymkode: 25106...a38 1
Flintis Skrevet 4. april #110 Skrevet 4. april Jeg har tenkt litt på å tatovere " young free and single" men ikke før fylte 80. 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. april #111 Skrevet 4. april Synes tatoveringer er kjem»stygt synes de som har der virker enkle og harry Anonymkode: cb216...3d9
Fru Uperfekt Skrevet 4. april #112 Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 8.30): Som meg f.eks., dame som ble 40 i fjor og har aldri tatt en tattovering. Er det veldig sært og rart i min generasjon? Blir man satt litt i bås? Anonymkode: 01576...e45 Who cares, noen har andre ikke
Fru Uperfekt Skrevet 4. april #113 Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 8.39): Jeg tenker aldri over at folk IKKE har en tatovering. Det er jo det som er normalen. Tatoverte folk, særlig de med mange, er de som er noen særinger og som jeg lurer litt på. Hva er poenget med å grise til kroppen sin permanent, liksom? En tatovering som ser klar, skarp og fin ut når du er 30, ser bleknet, uklar og saggete og hengete ut på gammel og rynkete hud når du er 65. Da blir alle tatoveringene en eneste "utflytende" masse uten skarpe linjer og skiller og man ser ikke en gang hva hver tatovering en gang skulle forestille eller hva det skulle stå av bokstaver. Jeg har ikke en eneste tatovering og kommer aldri til å få en heller. Anonymkode: e3cc2...c2e En vedlikeholder ens tatoveringer. Om mine er på rynkete hud når jeg er 65 så sliter jeg, siden de ikke er på slike steder...
Gjest Lawyam Skrevet 4. april #114 Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 8.30): Som meg f.eks., dame som ble 40 i fjor og har aldri tatt en tattovering. Er det veldig sært og rart i min generasjon? Blir man satt litt i bås? Anonymkode: 01576...e45 Hæ? Det rare er vel at du stiller et slikt spørsmål etter at du fylte 40. Hvem bryr seg.
AnonymBruker Skrevet 4. april #115 Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Tenker at det skal bli så godt når jeg blir 80 år å slippe skrukkete tatoveringer på hengehud. Anonymkode: 25106...a38 Når du er 80 år, full av rynker og saggete hud over hele kroppen, spiller det vel ingen rolle om det er litt farge på huden i tillegg Det sagt så har jeg ingen planer om å bli 80, sjekker ut lenge før den tid. Anonymkode: 5ed7c...4fd
AnonymBruker Skrevet 4. april #116 Skrevet 4. april Jeg er 46 å har ingen, min svigerfar som seilte i utenriksfart i 45 år har heller ingen og han er 80 år Anonymkode: aaf87...2e4
AnonymBruker Skrevet 4. april #117 Skrevet 4. april Utrolig mange merkelige problemstillinger man kommer over her inne. Jeg er 50, dame, og har ingen tatoveringer fordi jeg alltid har syntes det er stygt og helt harry, særlig da det var som mest populært for en 15 års tid siden. Man leker at man er tøff, tenker jeg, eller man bærer sine psykiske utfordringer på utsiden, avhengig av hva tatoveringen symboliserer. Hvorfor vil man det? I tillegg har jeg ingen problemer med hverken å være konform, eller å være helt utenfor det konforme, jeg kan tenke og ta mine egne valg ut fra hva jeg vil. Akkurat når det gjelder tatoveringer skjønner jeg overhodet ikke hva som er den store fristelsen og grunnen til å ha det? Jeg har ingen vansker med å huske spesielle livsperioder, mine barn, hva som er mine grunnverdier, eller minner fra livet uten å ha dem stemplet på kroppen i hele min levetid. Tatoveringer blir nok et uttrykk for «meg meg meg» og «se på meg!»-tidsepoken vi er i. Takk for meg. Anonymkode: 43262...2a3 1
AnonymBruker Skrevet 4. april #118 Skrevet 4. april Gratis skrev (På 17.3.2025 den 10.40): Som kvinne blir du mer og mer maskulin for hver tatovering. Da tenker jeg på tiltrekning eller attraksjon mot en fremtidig partner. Rett og slett fordi naken hud for menn er tiltrekning i seg selv og det gjelder all hud. Tatoveringer forstyrrer det bildet. Tenk for eksempel på Jacob Ingebrigtsen, en kvinnelig variant av han med alle disse skribleriene over alt fjerner veldig mye av det feminine. Er du 40 år og "godt" gift med en flott mann gjelder selvsagt ingenting av det jeg sier over. Så bra! Da skal jeg ta enda flere tatoveringer 🤩 Anonymkode: 4d6e7...832
Eva-Lena Skrevet 4. april #119 Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 8.30): Som meg f.eks., dame som ble 40 i fjor og har aldri tatt en tattovering. Er det veldig sært og rart i min generasjon? Blir man satt litt i bås? Anonymkode: 01576...e45 Jeg tenker de er fornuftige og bruker pengene på noe viktigere. Jeg har heller ingen tatovering og akter ikke å ha noen heller. Jeg kjenner flere som har tatoveringer og flere av de tatoveringene er så Harry. Ene kollegaen min har tatoveringer på alle fingre. Dette ble gjort i fylla og personen som tatoverte gikk sakte men sikkert tomt for blekk og det synes for å si det sånn. Jeg synes tatovering er idiotisk, det er ikke pent. Stiller meg i samme bås som alle andre som ikke har eller liker tatoveringer.
AnonymBruker Skrevet 4. april #120 Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 8.30): Som meg f.eks., dame som ble 40 i fjor og har aldri tatt en tattovering. Er det veldig sært og rart i min generasjon? Blir man satt litt i bås? Anonymkode: 01576...e45 Jeg liker IKKE tatoveringer. Heldigvis har ikke kona noe sånt. Om tatoveringer gjør at jeg setter noen i bås, så er det de med tatoveringer jeg setter i bås og ikke de uten. Jeg har respekt for at folk velger tatoveringer som betyr noe for dem. De får gjøre som de vil, men jeg foretrekker folk uten tatoveringer. Folk som har tatoveringer som ikke dekkes av klær til vanlig, slik som ansikt, hals og hender, får jeg fort fordommer mot og de kommer med et "handicap" hvis de f.eks. søker jobb hos meg fordi jeg automatisk blir litt skeptisk. Anonymkode: ab001...bfa 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå