Gå til innhold

Hva tenker dere om folk som har fylt 40 og ikke har tattoveringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det er yrker som assosieres med tatoveringer. Fra Wikipeida: Tatoveringer var i Norge og andre deler av den vestlige verden lenge nesten utelukkende forbeholdt sjøfolk og fungerte derfor som et synlig tegn for en yrkesgruppe. 
Altså er tatoveringen ikke først og fremst et tegn på personlig smak og stil. 

Anonymkode: f7e90...baf

Dette er posten jeg kommenterte:

Tenker de er fornuftige og har allminnelig god smak og stil. Noe alle dem som har tatoveringer mangler, uansett alder (sjømenn, maori eller rockestjerner unntatt). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker det er en person med sterk psyke og som motstår gruppepress 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 8.30):

Som meg f.eks., dame som ble 40 i fjor og har aldri tatt en tattovering. Er det veldig sært og rart i min generasjon? Blir man satt litt i bås? 

Anonymkode: 01576...e45

Krise!!! Jeg er ALVORLIG BEKYMRET. Omg jeg sliter med å puste !!!!! Jeg trenger akutt hjelp!!!!! 

Anonymkode: 775c9...5d8

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er ikke vi alle fleste som er i 40 årene, er uten tatoveringer? Det er bare ei av mine venninner som har en tatovering og f.eks i en basseng, der man ser mange nakne kvinner, ser jeg veldig sjeldent tatoveringer?
TS er du sikker på at du ikke er blendet av din egen «boble», og at det at det er mange tatoverte mennesker rundt akkurat deg, betyr ikke at det er vanlig. Kan det være geografisk, kommer du fra Ski? 😅

Anonymkode: 7ed19...187

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For min egen del, jeg hadde lyst på en tatovering og samlet en hel samling av ideer på pc av hva jeg ville ha, men jeg klarte aldri helt å bestemme meg for noe spesielt. Og mens jeg tenkte, tatoveringstrendene kom og gikk, slik som f.eks. tribal tattoos ble helt "ut". Så det ble til slutt ingenting på meg. 😅

Anonymkode: 7ed19...187

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 10.13):

Og så liker jeg smerten 🙈😅😅😅

Er dette vanlig blant de som tar mange tatoveringer? Jeg bare genuint lurer. 

Anonymkode: af00d...a23

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Snok1 skrev (1 time siden):

Dette er posten jeg kommenterte:

Tenker de er fornuftige og har allminnelig god smak og stil. Noe alle dem som har tatoveringer mangler, uansett alder (sjømenn, maori eller rockestjerner unntatt). 

Ja. Hvis man har bakgrunn med fartstid på båt, vært rockestjerne eller er maori, mangler man ikke god smak eller stil selvom man har tatoveringer. De er unntak, i mine tanker om de som har tatoveringer vs de som ikke har tatoveringer. Som spørsmålet i denne tråden var. 

Jeg tenker at de UTEN tatoveringer i hvertfall ikke har så dårlig smak (min subjektive smak selvfølgelig) som de med tatoveringer har (som jeg tenker at har dårlig smak).  Sjømenn og rockestjerner unntatt, de kan ha god smak og god stil MED tatoveringer også. 

Min mening. TS spurte om den. 

Anonymkode: f7e90...baf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For min del, ja. Det er noe med smerten som gjør at hodet blir helt tomt, og det er utrolig befriende. Samme som når jeg holder på å dø på vei opp en fjelltopp - det er ikke plass til stress og bekymringer i hodet når det eneste man fokuserer på er å overleve. Og den følelsen av fred i hodet sitter i en stund hos meg, både etter tatovering og fjelltur.

Anonymkode: 5ed7c...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At vi har tatt bedre valg enn enkelte andre.

Anonymkode: 93c68...859

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som meg f.eks., dame som ble 40 i fjor og har aldri tatt en tattovering. Er det veldig sært og rart i min generasjon? Blir man satt litt i bås? 

Tenker at de/vi er hakket smartere enn de andre.

Tatoveringer er tullete og mange tar det for å skjule et eller annet. Ta bort fokus fra andre ting på kroppen.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott. Endelig noen som ikke har det. Verken mannen eller jeg har tatoveringer (vi er riktignok i slutten av 30-årene, men ikke mange av oss heller).

Jeg synes generelt tatoveringer er stygt. Holder det for meg selv, men nei, synes det er veldig lite pent. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor i all verden skulle jeg tenke noe spesielt om de? Jeg tenker ikke noe spesielt om de som har tatoveringer heller. Folk får gjøre som de vil for meg.

Anonymkode: db1a6...f1a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Heelt vanlig. Hvorfor er det sært?

Anonymkode: fd106...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ennå ikke sett en tatovering jeg synes er fin..

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker at du er en av de kloke og en som ikke fulgte strømmen, men har karakter og skiller deg ut fra mengden.

Jeg er i 40 årene selv og har dessverre tatoveringer. Det samme har samtlige jeg kjenner i min generasjon. Det er/var ren uniformering.

Anonymkode: d418a...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er over 50 og har tre tatoveringer. De er minner og heder. De to siste; vel den ene burde vært mindre og den andre større. Jeg vil ha en til men ikke enda. Hva folk mener om dem, driter jeg langt i. Så det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har tatovering havner du i bås, som litt teit, litt billig.

Har man ingen tatovering, i alle fall ikke synlige blir man sett på som smartere, automatisk. 

Anonymkode: b53cd...403

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk uten=tenker ingenting

Folk med= tenker ingenting 

Hvem bryr seg 

Anonymkode: df7ec...2ff

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.3.2025 den 11.50):

Jeg har 30 og hater smerten.

Anonymkode: 31c7b...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...