AnonymBruker Skrevet 16. mars #41 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Som meg f.eks., dame som ble 40 i fjor og har aldri tatt en tattovering. Er det veldig sært og rart i min generasjon? Blir man satt litt i bås? Anonymkode: 01576...e45 Det er vel heller motsatt 😂 Anonymkode: 9f34e...4bd 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #42 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg tok min første da jeg var 36, og min andre da jeg var 44. Anonymkode: 5ed7c...4fd Jeg tok også mine i 30-årene ☺️ har dekket til begge underarmene, fullstendig. Det var en befrielse ❤️ og noe jeg tenkte veldig lenge på, før jeg tok dem. Anonymkode: aebe4...5ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 16. mars #43 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det noen som har sagt at det er galt? Anonymkode: 5ed7c...4fd Det høres sånn ut. Viktig å følge saueflokken. Det gjelder med alt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #44 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tenker aldri over at folk IKKE har en tatovering. Det er jo det som er normalen. Tatoverte folk, særlig de med mange, er de som er noen særinger og som jeg lurer litt på. Hva er poenget med å grise til kroppen sin permanent, liksom? En tatovering som ser klar, skarp og fin ut når du er 30, ser bleknet, uklar og saggete og hengete ut på gammel og rynkete hud når du er 65. Da blir alle tatoveringene en eneste "utflytende" masse uten skarpe linjer og skiller og man ser ikke en gang hva hver tatovering en gang skulle forestille eller hva det skulle stå av bokstaver. Jeg har ikke en eneste tatovering og kommer aldri til å få en heller. Anonymkode: e3cc2...c2e Jeg tar ikke tatoveringer for at de skal se fine ut for andre 😊 Jeg håper de sagger masse, til og med den stygge rare jeg har bakpå skulderen, som alle ler av og synes er helt merkelig, betyr mye for meg pga bakhistorien. Og så liker jeg smerten 🙈😅😅😅 Anonymkode: eee07...723 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #45 Del Skrevet 16. mars Selv har jeg aldri vurdert det og fortår virkelig ikke poenget. Det mest overraskende er hvor utbredt det er - jeg lurer på om det kommmer av personlig ønske eller om man gjør det mest fordi så mange andre gjør det... Ellers hadde det vært interessant med en undersøkøelse, psykologisk/sosioloigsk, over hvem som tar tatoveringer eller ikke. For noen tiår tilbake ble vel de fleste med mange tatoveringer sett på som noen utskukdd, gjerne folk som slet lit i livet sitt, men nå er jo det så mange... ... bor rett ved det studio som er populært. Er forbauset over køene de kan være der. Og særlig synes jeg nesten det er lit ille når unge tenåringsjenter står der. Hvorfor vil de skjemme til kroppen sin, tenker jeg. Anonymkode: 0fca4...5b4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #46 Del Skrevet 16. mars Er 46 og tenker litt harry at de ikke 40/50 åra har. Selv vokste jeg opp med at de fleste som tatoverte seg var sjømenn eller mc miljøet. Så og si ingen av mine venner har tatovering. Anonymkode: a28c7...04b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #47 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Fornuftige mennesker lar seg ikke tatovere. Jeg gremmes når jeg ser mennesker med tatoveringer. Tenk å ødelegge en kropp på den måten! Anonymkode: f2481...865 Tenker du slik om andre former for personlig smak også? F.eks. folks interiør, hårsveis, bilvalg, etc? Er det ikke slitsomt å være så dømmende? At man altså gremmes over at andre ikke liker det samme som deg? Anonymkode: eee07...723 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #48 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selv har jeg aldri vurdert det og fortår virkelig ikke poenget. Det mest overraskende er hvor utbredt det er - jeg lurer på om det kommmer av personlig ønske eller om man gjør det mest fordi så mange andre gjør det... Ellers hadde det vært interessant med en undersøkøelse, psykologisk/sosioloigsk, over hvem som tar tatoveringer eller ikke. For noen tiår tilbake ble vel de fleste med mange tatoveringer sett på som noen utskukdd, gjerne folk som slet lit i livet sitt, men nå er jo det så mange... ... bor rett ved det studio som er populært. Er forbauset over køene de kan være der. Og særlig synes jeg nesten det er lit ille når unge tenåringsjenter står der. Hvorfor vil de skjemme til kroppen sin, tenker jeg. Anonymkode: 0fca4...5b4 De synes åpenbart ikke det er skjemmende da. De som synes det tar ikke tatovering. Anonymkode: 5ed7c...4fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #49 Del Skrevet 16. mars Jeg tenker at folk har lov til egne personlige meninger, og at min egen personlige mening er at det ikke er fint og at jeg ikke finner et godt argument for å ta tatovering som ikke kan løses på andre mer kledelige måter. Trenger jeg et minne så har jeg det i hjertet. Trenger jeg et kunstverk så får jeg det på veggen. Anonymkode: 0b6e5...5c8 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 16. mars #50 Del Skrevet 16. mars Tenker ingenting spesielt. Jeg er over 40 selv og har ikke en eneste tatovering. Jeg har valgt å ikke ta det foreløbig, fordi det er dyrt å få det vekk igjen om jeg skulle angre senere. En tatovering som tas ser heller ikke nødvendigvis like fin ut om 20 til 30 år, da huden forandres pga aldring. Skulle jeg tatovert noe måtte det vært barna sine navn og fødselsdato. Jeg syns derimot at tatovering kan være fint på andre, så lenge det ikke blir for mange. Jeg har nok heller dessverre noe dømmende syn på de som har tatoveringer omtrent over hele kroppen, eller mange i fjeset da kroppen blir mer malt enn naturlig. Synes rett og slett at det ikke blir pent når det blir for mye, samme med piercing. Så jeg er vel der at jeg ser likt på de som ikke har tatoveringer, og de som har en/noen tatoveringer. Jeg tenker at folk må få velge selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 16. mars #51 Del Skrevet 16. mars Å ikke ha tatoveringer er fortsatt å tilhøre flertallet, men å ha det har blitt så vanlig i så mange grupper og miljøer at det ikke er noe definerende ved det. Det eneste en tatovering sier om et menneske er at det på et eller annet tidspunk av en eller annen grunn har valgt å ta en tatovering. Det sier adskillig mer om et menneske at hen synes det valget er grunnlag nok for å felle dom over en hel gruppe mennesker... Jeg (K44) har ingen tatoveringer, men en piercing i ansiktet. Det sier også mye mindre om meg enn enkelte her inne liker å tro. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 16. mars #52 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå har jeg vært på kvinneguiden i 15 år og av alle tråder så tror jeg at denne kvalifiserer til en av de dummeste...? Anonymkode: 2ee5a...577 Da har du ikke lest nok tråder på 15 år helt klart 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #53 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Som meg f.eks., dame som ble 40 i fjor og har aldri tatt en tattovering. Er det veldig sært og rart i min generasjon? Blir man satt litt i bås? Anonymkode: 01576...e45 Mer sært at du prøver å lage en tråd her for å trykke ned de som har det. #leser mellom linjene#. Anonymkode: a2f82...a3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 16. mars #54 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tenker de er fornuftige og har allminnelig god smak og stil. Noe alle dem som har tatoveringer mangler, uansett alder (sjømenn, maori eller rockestjerner unntatt). Anonymkode: f7e90...baf Er sjømenn og rockestjerner yrkesgrupper som assosieres med god smak? I hvilket memo er dette beskrevet? Dette har jeg gått glipp av. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #55 Del Skrevet 16. mars De første jeg tok, ble alltid tatt slik at de var skjult. Det var det alle sa til meg: Husk at de må være skjult, tatoveringer er tabu og om noen ser de vil ingen gi deg jobb!!! De ble tatt fra jeg var 16 til 25. De siste jeg har tatt, er lett synlige på hånd og underarm. De har jeg tatt etter jeg ble 40. Har time igjen i april Anonymkode: 4d6e7...832 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #56 Del Skrevet 17. mars Spiller det noen rolle? Tatoveringer er vel noe man har valgt å ha eller ikke av personlige grunner, for sin egen del? Selv har jeg ingen tatoveringer, og tenker hverken det ene eller andre om andre har eller ikke har. Anonymkode: 7d8f0...e95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #57 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 8.30): Som meg f.eks., dame som ble 40 i fjor og har aldri tatt en tattovering. Er det veldig sært og rart i min generasjon? Blir man satt litt i bås? Anonymkode: 01576...e45 De færreste har tatoveringer. Anonymkode: 6104c...610 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #58 Del Skrevet 17. mars Er 65, har ingen, det har heller ikke min nann eller noen av de 3 ungene vi har. Har en far på 88 gammel, sjømann. Ingen tatoveringer. Svigerdatter har en god del da. Anonymkode: 82982...547 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gratis Skrevet 17. mars #59 Del Skrevet 17. mars (endret) AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 8.30): Som meg f.eks., dame som ble 40 i fjor og har aldri tatt en tattovering. Er det veldig sært og rart i min generasjon? Blir man satt litt i bås? Anonymkode: 01576...e45 Som kvinne blir du mer og mer maskulin for hver tatovering. Da tenker jeg på tiltrekning eller attraksjon mot en fremtidig partner. Rett og slett fordi naken hud for menn er tiltrekning i seg selv og det gjelder all hud. Tatoveringer forstyrrer det bildet. Tenk for eksempel på Jacob Ingebrigtsen, en kvinnelig variant av han med alle disse skribleriene over alt fjerner veldig mye av det feminine. Er du 40 år og "godt" gift med en flott mann gjelder selvsagt ingenting av det jeg sier over. Endret 17. mars av Gratis 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #60 Del Skrevet 17. mars Snok1 skrev (På 16.3.2025 den 10.42): Er sjømenn og rockestjerner yrkesgrupper som assosieres med god smak? I hvilket memo er dette beskrevet? Dette har jeg gått glipp av. Det er yrker som assosieres med tatoveringer. Fra Wikipeida: Tatoveringer var i Norge og andre deler av den vestlige verden lenge nesten utelukkende forbeholdt sjøfolk og fungerte derfor som et synlig tegn for en yrkesgruppe. Altså er tatoveringen ikke først og fremst et tegn på personlig smak og stil. Anonymkode: f7e90...baf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå