Gå til innhold

Hva tenker dere om folk som har fylt 40 og ikke har tattoveringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Går sine egne veier? Hallo, det er jo et hederstegn, spør du meg. (Jeg er ikke så begeistret for sauer.)

Jeg synes altfor mange folk har tatoveringer i dag, man ser det jo overalt og må omtrent lete for å finne noen uten. Personlig liker jeg best «ubesudlet» hud. Synes det er mye finere og oser klasse.

Anonymkode: c79c8...620

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Folk som ikke har tatoveringer - jeg tenker ingenting.

Folk som har tatoveringer - jeg tenker at det er harry. 

Anonymkode: c7276...299

Hvor gamle er dere?

Anonymkode: 5ed7c...4fd

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Nei absolutt ikke kjedelig, men litt sånn... går sine egne veier kanskje? Tatovering er jo blitt ganske A4 egentlig. Mannen min har ikke tatovering, og han er det særeste mennesket jeg kjenner 😅 

Hva er galt med å gå sine egne veier? I stedet for å følge den jævla saueflokken hele tiden. Tenker at folk med tatoveringer driver en form for selvskading . Stygt er det også. Særlig om man har sleeves,eller andre store tatoveringer. Det er både blodharry og sært.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei tatoveringer. Tenker bare ex on the beach deltaker. Jeg pleide å like det fordi jeg er veldig glad i metalhead stilen og syntes rocka menn med tattiser egentlig er hot. Men gud bedre nå forbinder jeg det bare med høylytte, rølpete 20-åringer 🫨

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Adrenalina1 skrev (2 minutter siden):

Hva er galt med å gå sine egne veier? I stedet for å følge den jævla saueflokken hele tiden. Tenker at folk med tatoveringer driver en form for selvskading . Stygt er det også. Særlig om man har sleeves,eller andre store tatoveringer. Det er både blodharry og sært.

Er det noen som har sagt at det er galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg har to, og det er minnetatoveringer. Dette er individer som satte sterke spor i hjertet mitt, så hvorfor ikke på kroppen også? Det føles som at de alltid er med meg på et vis. For meg var det en del av å komme gjennom sorgen, og noe jeg kun gjorde for min egen del. Men du lurte kanskje ikke oppriktig på hva poenget er?

Jeg tok for å minnes min far som gikk bort for tidlig. Så tenkte jeg. Jeg kan hedre de som også er i mitt liv som ikke har gått bort også. Så det spiste seg på. De betyr enormt mye for meg. Men jeg forstår at det ikke betyr noe for noen andre. Og ja dem holder seg bra. Sett mye eldre folk med tatoveringer og man ser tydelig hva det er. Ja sklidd litt ut i stekene men ser hva det er. Og da tenker jeg. Kult. Det hadde jeg ikke trudd om deg. 

Anonymkode: 6ecda...2ff

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Som meg f.eks., dame som ble 40 i fjor og har aldri tatt en tattovering. Er det veldig sært og rart i min generasjon? Blir man satt litt i bås? 

Anonymkode: 01576...e45

Fornuftige mennesker lar seg ikke tatovere. 
Jeg gremmes når jeg ser mennesker med tatoveringer. Tenk å ødelegge en kropp på den måten!

Anonymkode: f2481...865

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Veldig mange på høye hester her!

Hvorfor tror dere at så fort man lar seg tatovere så er man ikke fornuftig lengre? Hvorfor skal min måte å dekorere min egen kropp være feil, og hva får dere til å tro at deres tanker er den eneste korrekte? Går livskvaliteten deres ned ved at folk rundt dere har tatoveringer? 

ikke alle er like opptatt «klasse» og hvordan resten av verden ser dem.

og for å svare på spørsmålet til TS: jeg tenker ingenting om det. hadde du spurt hadde jeg tenkt at du ikke har lyst på tatovering, noe som er helt greit.

Anonymkode: c52e0...78e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De fleste jeg kjenner har ikke tatto og de er i 40- 50 årene 

Anonymkode: 426d7...e62

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo flere og flere tatoveringer, og da innenfor ulike miljøer. Det er derimot ikke så vanlig med tatoveringer i mitt miljø, som er ganske akademisk, og idrettspreget, men regner med det kommer der også.
Jeg har ikke selv, og tenker hverken det ene eller det andre om det. Jeg kommer heller ikke til å tatovere meg, men hver sin lyst. 

Er faktisk ingen i hele storfamilien hos meg som har tatoveringer, så vi er vel litt utdaterte 😅 (lever godt med det da 😉)

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Som meg f.eks., dame som ble 40 i fjor og har aldri tatt en tattovering. Er det veldig sært og rart i min generasjon? Blir man satt litt i bås? 

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal tenke det ene eller det andre som sånne ting? ☺️ Tatoveringer sier veldig lite om personen i seg selv og hvilke indre kvaliteter den personen har. Utover det, så har jeg tatoveringer selv. Jeg ble fryktelig mobbet hjemme som barn og skadet meg selv. Jeg har stygge, stygge arr på armene så jeg dekket over dem. Det var en måte å lege sårene på og glemme fortiden. Hadde det ikke vært for det, så hadde jeg ikke tatt. ☺️

Anonymkode: aebe4...5ee

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg angrer livet av meg for mine to jeg tok i 30 årene. Den ene synes kun på stranda. Synes det er kjempe fint med de som ikke har tatt noen😊

Anonymkode: 9f650...90b

Så fjern de igjen da? 😅 livet er for kort til å drive å angre på ting når det fint kan gjøres noe med. 

Anonymkode: 96c8d...b17

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå har jeg vært på kvinneguiden i 15 år og av alle tråder så tror jeg at denne kvalifiserer til en av de dummeste...?

Anonymkode: 2ee5a...577

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

At de var lure. Og hadde en god porsjon impulskontroll og konsekvenstenking på plass som mange andre ikke hadde i 20-årene. 

Anonymkode: af00d...a23

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

At de var lure. Og hadde en god porsjon impulskontroll og konsekvenstenking på plass som mange andre ikke hadde i 20-årene

Jeg tok min første da jeg var 36, og min andre da jeg var 44.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tok min første da jeg var 36, og min andre da jeg var 44.

Javel. Du er nok unntak. De fleste tar det tidligere.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forstår ikke at folk bryr seg så mye om hva andre har gjort. Hvorvidt andre har tatoveringer er ikke er virkelig ikke noe jeg mener noe særlig om. Hvorfor skal jeg det?

Anonymkode: bd086...059

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg er kjerringa mot strømmen, og tok min eneste tatovering i fjor, da jeg fylte 50😉 Den er liten, er et sted den kan skjules, og har stor betydning for meg, da den er påtenkt i 30 år. Det ble min 50-årsgave til meg selv. Da jeg var yngre hadde jeg kjempelyst på tatoveringer, men det ble aldri. Det er jeg veldig glad for i dag, for da hadde jeg ikke sett ut! Det man ønsker som 18-20-åring er sjelden det man ønsker seg noen år etterpå. En periode var nok også tatovering noe oppsiktsvekkende og unikt. Men når man ser massen av like paradise/ex on the beach- deltakere, er det jammen meg ikke mye unikt igjen. De er jo kliss like, alle sammen 😄 

Anonymkode: dae90...52d

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker veldig lite om det, like lite som jeg tenker om de som har tatoveringer? 
Jeg er snart femti og har ikke, skal nok ikke ha heller. Synes ikke det passer meg og jeg har ikke noe som er så viktig for meg at jeg må ha det fast på kroppen. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker aldri over at folk IKKE har en tatovering. Det er jo det som er normalen. 

Tatoverte folk, særlig de med mange, er de som er noen særinger og som jeg lurer litt på. Hva er poenget med å grise til kroppen sin permanent, liksom? En tatovering som ser klar, skarp og fin ut når du er 30, ser bleknet, uklar og saggete og hengete ut på gammel og rynkete hud når du er 65. Da blir alle tatoveringene en eneste "utflytende" masse uten skarpe linjer og skiller og man ser ikke en gang hva hver tatovering en gang skulle forestille eller hva det skulle stå av bokstaver.

Jeg har ikke en eneste tatovering og kommer aldri til å få en heller.

Anonymkode: e3cc2...c2e

Når man er i den alderen å huden er rynkete og jævlig lell, så spiller det ikke så stor rolle om det er litt farge på den ;)

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte en da jeg mistet barnet mitt, men innså at de kjære jeg har mistet er like nær meg også uten blekk. 

• Liker 5
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...