Gå til innhold

Hvor ofte besøke besteforeldre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Såfremt man bor i samme by/kommune eller i nabokommune, hva synes dere er for lite, passe eller for ofte? Så lenge de er små, la oss si under 10 år. Noen besteforeldre kan jo ikke få sett barne-barna ofte nok liksom..

Anonymkode: 87f46...708

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hver mnd hvertfall

Anonymkode: be2d2...d00

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at hvis du inviterer på middag en dag i mnd, og de en gang i mnd, så er du godt på vei til noe bra.

Vi har bodd så nært at vi kan gå til det ene besteforelderparet, så vi har møttes mye oftere. Barna har f.eks kunnet løpe bort på kveldsmat innimellom. I tillegg til masse hytteturer på sommeren, noen ferier sammen osv. Men vi har hatt et veldig godt forhold, det er jo ikke alle som har det, dessverre.

Anonymkode: 55854...150

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

*hvor ofte BØR MAN besøke besteforeldre!

irriterer vettet av meg at folk forkorter overskriften på den måten du gjør.

men dette må du jo klare å finne ut av selv. Hvor ofte dere vil ha kontakt. 

Anonymkode: e8772...6e9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenker at hvis du inviterer på middag en dag i mnd, og de en gang i mnd, så er du godt på vei til noe bra.

Vi har bodd så nært at vi kan gå til det ene besteforelderparet, så vi har møttes mye oftere. Barna har f.eks kunnet løpe bort på kveldsmat innimellom. I tillegg til masse hytteturer på sommeren, noen ferier sammen osv. Men vi har hatt et veldig godt forhold, det er jo ikke alle som har det, dessverre.

Anonymkode: 55854...150

Helt korrekt. Den beste gaven i livet er at vi har et strålende godt familieforhold. Vi som besteforeldre har alltid lagt stor vekt på å ha det slik med både egne barn, svigerbarn og barne-barn. Vi treffes opptil flere ganger i uka!

Anonymkode: 87f46...708

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi møter begge settene med besteforeldre ca en gang i uka. Noen ganger mer. Barna våre har god kontakt med de, og vi føler oss heldige. Men kan skjønne at det blir for ofte for mange. Tenker i alle fall noen ganger i måneden er fint om man har et godt forhold fra før

Anonymkode: 6172f...c6d

AnonymBruker
Skrevet

Svigers er nabo, vi deler bokstavelig talt gjerde. Vi ses naturlig nok ganske ofte, og det er fint. Barna får et kjempefint forhold til dem. Min mor bor litt over 1 time unna, hun ser vi en helg i ny og ne. Hun jobber, så i ukedagene blir det lite tid til å møte henne selv om jeg er i permisjon med baby. 

Anonymkode: af8bf...905

AnonymBruker
Skrevet

Da ungene var mellom små opp til ca 9 års alder bodde de 50 m unna svigers, da så de hver dag. Etter vi flyttet og har kjøre ca 30 min en dag i uka. Til tider oftere.

Eldste kjører fast 1 dag etter jobb for å spise middag der, pluss han er en del i garasjen der å skrur bil.

Mine foreldre kun plikt besøk 2 til 4 ganger i året. De har aldri ønsket noe særlig kontakt. Sa ofte nei når vi spurte

Anonymkode: f7e8f...759

AnonymBruker
Skrevet

Besteforeldre som er naboene våre: minst en gang i uka. Middag der eller her ca en gang i mnd.

Besteforeldre som bor to timer unna: en helg i mnd ca. 

Barn på 0 og 2 år.

Anonymkode: e16e2...bb2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Besteforeldre som er naboene våre: minst en gang i uka. Middag der eller her ca en gang i mnd.

Besteforeldre som bor to timer unna: en helg i mnd ca. 

Barn på 0 og 2 år.

(En helg i mnd uten barnefar med, da han jobber mye)

AnonymBruker
Skrevet

Vi ser barnets besteforeldre som regel 1 gang i uken, noen ganger er det 2 uker imellom. De bor 14 km unna.

Anonymkode: 34f19...afe

AnonymBruker
Skrevet

En gang i uka. Eller to ganger i uka blir det hos oss, da vi har to sett med besteforeldre. 

Anonymkode: f3c99...ec1

AnonymBruker
Skrevet

Mine foreldre er døde, men svigermor henter minsta i barnehagen en fast dag annen hver uke og så drar vi og henter henne hos svigermor og svigerfar etter jobb og spiser middag der. Vi treffes også nå og da utenom dette både hos dem og oss.

De bor en halvtime med bil unna oss.

Anonymkode: 31837...164

AnonymBruker
Skrevet

Vi har fire sett med besteforeldre.

Ingen av bestefedrene tar noe initiativ til å møtes, men de sier aldri nei når vi spør og viser tydelig at de setter pris på at vi kommer. Sikkert typisk «mann» å ikke være så flink til slike ting. I en travel hverdag glemmer vi dessverre å ta kontakt med de som aldri tar kontakt med oss, men vi prøver å få til hvertfall annenhver måned.

Svigermor og vi tar initiativ ca 50/50. Hun bor en 45 min kjøretur unna. Hun har ikke bil, og buss er kronglete så tar fort 2-3 timer hver vei. Blir derfor slik at vi må dra dit. I hverdagene blir det åpenbart ikke tid, og helgene er ofte full rulle, men er der vanligvis en gang i måneden. Er også henne vi spør om vi har behov for barnevakt over natten. 

Min mor ser vi ukentlig. Hun bor fem minutter unna oss, og tar mye inititativ til å møtes. Inviterer ofte storfamilien til middag, ferieturer og lignende. Det er også mye enklere å spørre henne om hjelp til ting i hverdagen enn de andre besteforeldrene siden hun bor så nærme, så hun hjelper til mye med å hente i barnehage, kjøre barn på aktiviteter eller avlaste meg en time når mannen er borte (reiser mye med jobben). 

Anonymkode: d33ea...b19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...