Gå til innhold

Kvinners preferanser og frihet i relasjoner

janerik39

Anbefalte innlegg

I et moderne og åpent samfunn som Norge, har kvinner full frihet til å velge hvordan de lever sine liv og hvilke relasjoner de ønsker å ha. Mange snakker om likestilling og selvstendighet, men det er fortsatt temaer som sjelden blir diskutert åpent.

Er det slik at noen norske kvinner, selv om de er i et forhold, fortsatt ønsker en sporadisk opplevelse uten forpliktelser? Kan det være en attraktiv tanke å ha en uforpliktende forbindelse med en mann som er fysisk tiltrekkende, kanskje en veltrent asiatisk mann med litt skjegg? Eller er lojalitet og tradisjonelle verdier fortsatt det viktigste i et forhold?

Hvordan ser kvinner i Norge på dette? Er det tabu å innrømme slike følelser, eller er det en naturlig del av menneskelig lyst?

La oss ha en ærlig og åpen diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Even Tuell skrev (7 minutter siden):

Dette var i overkant snodig spesifikt ...

Even Tuell skrev (7 minutter siden):

Dette 

Jeg ønsket bare å starte en interessant og utfordrende diskusjon. Det kan virke litt spesifikt, men jeg tror det er verdt å snakke ærlig om slike temaer også. Hvordan mener du det kunne vært formulert på en mer generell måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfarenmann skrev (2 minutter siden):

La meg gjette. Du er en veltrent asiatisk mann med litt skjegg 🤣

Haha, godt gjettet! Eller kanskje jeg bare er nysgjerrig på hvordan folk tenker om slike ting. Hva synes du selv?🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke tenke meg opplevelser med annen mann nei. For min del er sex best når det er god kjennskap og stor trygghet. Det er min mann det. Frister ikke det minste å oppleve em annen mann, og noe som 99,9% sikkert ikke blir en like tilfredsstillende opplevelse.

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Fullstendig uaktuelt ja 😬 Ønsker ikke å ha noen andre enn mannen.

Anonymkode: 93908...731

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fra meg. Er jeg i et forhold er jeg 100 % trofast mot vedkommende. Og er ikke interessert i å involvere meg med andre menn. 

Jeg er og forblir en en manns kvinne 😊

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (13 minutter siden):

Nei, fra meg. Er jeg i et forhold er jeg 100 % trofast mot vedkommende. Og er ikke interessert i å involvere meg med andre menn. 

Jeg er og forblir en en manns kvinne 😊

Det er interessant å høre forskjellige perspektiver. Jeg har hørt fra en kollega at han kjenner flere gifte kvinner som, til tross for at de er i forhold, reiser med venninner til turistmål som Spania og Tyrkia for å ha ulike seksuelle opplevelser. For meg som er en singel mann, skaper dette litt forvirring. Er det slik at de fleste norske kvinner tenker som deg, eller er det mer variasjon i hvordan man ser på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

janerik39 skrev (4 minutter siden):

Det er interessant å høre forskjellige perspektiver. Jeg har hørt fra en kollega at han kjenner flere gifte kvinner som, til tross for at de er i forhold, reiser med venninner til turistmål som Spania og Tyrkia for å ha ulike seksuelle opplevelser. For meg som er en singel mann, skaper dette litt forvirring. Er det slik at de fleste norske kvinner tenker som deg, eller er det mer variasjon i hvordan man ser på dette?

Jeg kan ikke svare på vegne av andre kvinner 😊 

Men er jeg i et etablert forhold, så er det ingen andre menn enn den jeg er sammen med, som duger. Menn som prøver seg, blir fort avvist av meg. Jeg er like trofast som en hund 😊

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

janerik39 skrev (16 minutter siden):

Alle kvinner er forskjellige. I min vennekrets er det ikke vanlig å dra til turistmål for å finne seg menn å være utro med. :)

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor prøver du å gjemme temaet bak «frihet» og «likestilling»? Pompøst og merkelig.

«Har kvinner lyst på uforpliktende sex med andre» er vel det eneste reelle spørsmålet her? 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rotemor skrev (3 minutter siden):

Hvorfor prøver du å gjemme temaet bak «frihet» og «likestilling»? Pompøst og merkelig.

«Har kvinner lyst på uforpliktende sex med andre» er vel det eneste reelle spørsmålet her? 

Jeg ønsket å sette temaet inn i en bredere kontekst for å forstå ulike perspektiver. Men jeg ser poenget ditt – kanskje det er bedre å være mer direkte. Hva tenker du om spørsmålet i sin enkleste form

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
janerik39 skrev (26 minutter siden):

Kanskje du heller skal ut av døra og få litt first hand erfaringer med kvinner så du slipper å sluke kollegaers overdrivelser rått. 

Har hørt om en som kjenner noen som... 

Hvor mange kjenner du selv? Hva sier kvinnene i din egen omgangskrets? Antakelig at dette er ganske uaktuelt. Det betyr ikke at de er ufri eller ikke likestilte eller lyver til deg. Det betyr bare akkurat det. Det er ikke aktuelt, det frister ikke, det er dårlig oppførsel og engangsligg har null verdi. 

Gitt at du har førstehånds erfaring med kvinner, tenk deg selv gapet mellom hvordan kvinner og menn opplever ons og som prosentvis når klimaks på ons. Do the math. 

Anonymkode: cb108...abb

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kanskje du heller skal ut av døra og få litt first hand erfaringer med kvinner så du slipper å sluke kollegaers overdrivelser rått. 

Har hørt om en som kjenner noen som... 

Hvor mange kjenner du selv? Hva sier kvinnene i din egen omgangskrets? Antakelig at dette er ganske uaktuelt. Det betyr ikke at de er ufri eller ikke likestilte eller lyver til deg. Det betyr bare akkurat det. Det er ikke aktuelt, det frister ikke, det er dårlig oppførsel og engangsligg har null verdi. 

Gitt at du har førstehånds erfaring med kvinner, tenk deg selv gapet mellom hvordan kvinner og menn opplever ons og som prosentvis når klimaks på ons. Do the math. 

Anonymkode: cb108...abb

Bravo👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...