Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2006 #1 Del Skrevet 10. mars 2006 OK, her er saken: Jeg har en bachelor i grafisk design fra utlandet og har jobbet som grafisk designer og AD i tre år. Men egentlig har jeg lyst til å gjøre noe jeg føler gir mer mening. Jeg har tenkt på yrker der jeg kan jobbe med miljøvern, hjelpe dyr eller kanskje som lærer. Siden jeg allerede har studielån for tre år er jeg ikke så keen på å starte helt forfra igjen. Jeg lurte derfor om noen kan tenke seg yrker der jeg ikke nødvendigvis trenger å begynne utdannelse fra scratch eller hvor jeg kanskje bare trenger kortere utdannelse? Holder det for eksempel at jeg bare tar pedagogikk for å få jobb som lærer innen kunst/design når jeg allerede har en BA? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Frua_* Skrevet 10. mars 2006 #2 Del Skrevet 10. mars 2006 Beste måten å få bra svar på er antakelig å spørre noen som har en type jobb du kunne tenke deg, og høre hva slags utdannelse de anbefaler. Eller sjekk i relevante stillingsannonser hva som kreves av kompetanse/utdannelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 10. mars 2006 #3 Del Skrevet 10. mars 2006 Du kan ta PPU (praktisk pedagogisk utdanning eller hva det nå står for). Er et år tror jeg. Mange kunstnere og andre som har utdanning innen kunst/håndverk som tar det for å kunne undervise i skolen. Regner med at du kan få jobb på reklame, illustrasjon, design på videregående hvis du tar pedagogikk i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå