AnonymBruker Skrevet 15. mars #1 Skrevet 15. mars Jeg og barnemor flyttet fra hverandre ganske nylig. Dette er første gang barnet har blitt syk når det har vært på samvær hos meg og som fryktet ville barnet kun til mor. Barnet var veldig mammadalt som liten. Dette har mer eller mindre gått over nå, men ved sykdom er det kun mor som gjelder. Jeg endte derfor opp med å kjøre barnet til mor fredag, selv om barnet egentlig skulle være hos meg til mandag. Men slik kan det jo ikke bli hver gang. Kanskje er mor bortreist en gang eller av andre grunner ute av stand til å ha barnet hos seg. Hvordan ville dere løst dette? Barnet er syv år. Anonymkode: 2a8ad...6ef
AnonymBruker Skrevet 15. mars #2 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg og barnemor flyttet fra hverandre ganske nylig. Dette er første gang barnet har blitt syk når det har vært på samvær hos meg og som fryktet ville barnet kun til mor. Barnet var veldig mammadalt som liten. Dette har mer eller mindre gått over nå, men ved sykdom er det kun mor som gjelder. Jeg endte derfor opp med å kjøre barnet til mor fredag, selv om barnet egentlig skulle være hos meg til mandag. Men slik kan det jo ikke bli hver gang. Kanskje er mor bortreist en gang eller av andre grunner ute av stand til å ha barnet hos seg. Hvordan ville dere løst dette? Barnet er syv år. Anonymkode: 2a8ad...6ef Det er helt vanlig. Jeg har en datter på 10 år. Hun har en fantastisk pappa som hun elsker høyt, men når hun blir syk vil hun til mamma og det er bare slik det er. Far har sluttet å ta det tungt og bare akseptert at det er slik det er. Han husker jo selv at det kun var mamma som gjalt da han var syk som liten. Har ingenting med forholdet til far å gjøre. Anonymkode: 9908f...ded 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars #3 Skrevet 15. mars Vi har løst det ved at barnet får velge selv ved sykdom. Han ville også alltid til meg (mor) i starten, og det er naturlig, da det var jeg som tok meg mest av han da jeg og far bodde sammen. Det gikk seg til etter hvert, nå er han 11, får fortsatt velge selv, og vil som regel bli der han er til han er frisk, enten det er hos meg eller far. Anonymkode: ccc26...c46 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars #4 Skrevet 15. mars Barnet er så stort og trygt at hun gir beskjed hva hun ønsker og da synes jeg at du skal respektere ønskene hennes. Går nok over når hun blir eldre. Anonymkode: 4397d...1b4 5
AnonymBruker Skrevet 16. mars #5 Skrevet 16. mars Vær glad du har en ex du kan kjøre barnet til uten at det skaper dårlig stemning! Mange barn opplever at foreldrenes konflikt står i veien for deres behov for omsorg. Ble bare utrolig glad da jeg kom til setningen der du skrev at du kjørte barnet hjem til mor! DET er å være en god far! Du satte barnet først. Håper du fortsetter å lytte til barnet og gi omsorg på samme fine måte videre ❤️ Anonymkode: e50e9...53f 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars #6 Skrevet 16. mars Varsellampene mine ringer litt når du sier «som fryktet ville barnet til mor». Hvorfor er det en frykt? Dere har nylig flyttet fra hverandre, situasjonen er helt ny for barnet. Hun søker det som er kjent, det er mest sannsynlig mor som har tatt seg av henne ved sykdom hittil, da vil hun ha det som er trygt og normalt. Det er fint at du kjørte henne til mor, hadde mor vært på reise så måtte jo barnet og du forholdt dere til det, men så langt det er mulig er barnets behov viktigere enn dine. Anonymkode: 20553...5ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå