AnonymBruker Skrevet 15. mars #1 Skrevet 15. mars Ser på biler som koster rundt 500 000 kr brukt. De er et par år. Har lagt for salg i 3-5 måneder. Hvor mye kan man prøve å prute da uten å bli frekk? Er helt kurante biler med passe km og utstyr men er ikke det største markedet for de sikkert. Nyere fossil bil. Anonymkode: 61dfb...c70
AnonymBruker Skrevet 16. mars #2 Skrevet 16. mars Minst 10%. Jeg har kjøpt tilsvarende bil med 25% avslag tidligere. Vær tålmodig. Men markedet er litt hett for tida, som kan jobbe mot deg. Anonymkode: 034a4...167 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars #3 Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (8 timer siden): Minst 10%. Jeg har kjøpt tilsvarende bil med 25% avslag tidligere. Vær tålmodig. Men markedet er litt hett for tida, som kan jobbe mot deg. Anonymkode: 034a4...167 Såpass ja. Ser ikke ut som det er så veldig hett for akkurat den bilen jeg er ute etter. Mange av bilene har blitt avskiltet hos forhandler i høst og rekner med de har vært til salgs like lenge som de har vært avskiltet. Men da kan jeg begynne med 12% da kanskje. Er ikke så tøff på pruting. Anonymkode: 61dfb...c70
AnonymBruker Skrevet 16. mars #4 Skrevet 16. mars Ah, det endrer jo ting. Gå inn der og vær vennlig, si at du er interessert i bilen, men du ser at de ikke selger. Da må dere, sammen, finne en god pris. Sett deg et mål og vær litt streng, vær forberedt på å gå. Bilene jeg har fått med 20-25% avslag har gjerne tatt et par måneder å få ned i pris. Vær alltid vennlig og grei, men bestemt. Si at du er villig til å kjøpe bilen for, si 420k, men om selger ikke kan gå med på det ennå, kan du vente. Be dem ringe deg når de er klare. Så kan du ringe selv to uker senere og spørre. Som en vanndråpe som huler steinen. Slutten av måneden/kvartalet eller en rolig lørdag formiddag er gode tidspunkt å prute på. Hvis de ikke kan møte deg, be forhandler slenge med en serviceavtale - ett år, tre år - bedre garanti, dekk, gummimatter, hengerfeste osv. Det er alltid noe å hente,særlig når bilen ikke selger fra før. Anonymkode: 034a4...167 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars #5 Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ah, det endrer jo ting. Gå inn der og vær vennlig, si at du er interessert i bilen, men du ser at de ikke selger. Da må dere, sammen, finne en god pris. Sett deg et mål og vær litt streng, vær forberedt på å gå. Bilene jeg har fått med 20-25% avslag har gjerne tatt et par måneder å få ned i pris. Vær alltid vennlig og grei, men bestemt. Si at du er villig til å kjøpe bilen for, si 420k, men om selger ikke kan gå med på det ennå, kan du vente. Be dem ringe deg når de er klare. Så kan du ringe selv to uker senere og spørre. Som en vanndråpe som huler steinen. Slutten av måneden/kvartalet eller en rolig lørdag formiddag er gode tidspunkt å prute på. Hvis de ikke kan møte deg, be forhandler slenge med en serviceavtale - ett år, tre år - bedre garanti, dekk, gummimatter, hengerfeste osv. Det er alltid noe å hente,særlig når bilen ikke selger fra før. Anonymkode: 034a4...167 Tusen takk for god hjelp! Anonymkode: 61dfb...c70 1
jegerrinne Skrevet 16. mars #6 Skrevet 16. mars Ofte lettere å få med ting i prisen. Så på bilen jeg og gubben kjøpte der fikk vi forhandlet inn ekstra lys og undebur Ungdommen kjøpte bil nå, fikk med ekstralys og nye sommerdekk på felg 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars #7 Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (9 timer siden): Såpass ja. Ser ikke ut som det er så veldig hett for akkurat den bilen jeg er ute etter. Mange av bilene har blitt avskiltet hos forhandler i høst og rekner med de har vært til salgs like lenge som de har vært avskiltet. Men da kan jeg begynne med 12% da kanskje. Er ikke så tøff på pruting. Anonymkode: 61dfb...c70 Audi? Du får ikke verre enn et nei, så kjør på! By minst 10 % under, så ser du hvor det bærer hen. Husk at du kan spare mye penger på dette, det er viktigere enn at du er ei pyse De som selger ting, vet at det kan komme inn bud og er åpne for det. Kan jo være starten på et salg. Lykke til, bit tenna sammen og unn deg noe godt etter du har spart titusener av kroner. Anonymkode: 956c5...7da
AnonymBruker Skrevet 16. mars #8 Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Audi? Du får ikke verre enn et nei, så kjør på! By minst 10 % under, så ser du hvor det bærer hen. Husk at du kan spare mye penger på dette, det er viktigere enn at du er ei pyse De som selger ting, vet at det kan komme inn bud og er åpne for det. Kan jo være starten på et salg. Lykke til, bit tenna sammen og unn deg noe godt etter du har spart titusener av kroner. Anonymkode: 956c5...7da Nei ikke Audi. Takk takk, skal gjøre en innherdig innsats 😁👍 Anonymkode: 61dfb...c70
AnonymBruker Skrevet 16. mars #9 Skrevet 16. mars jegerrinne skrev (23 minutter siden): Ofte lettere å få med ting i prisen. Så på bilen jeg og gubben kjøpte der fikk vi forhandlet inn ekstra lys og undebur Ungdommen kjøpte bil nå, fikk med ekstralys og nye sommerdekk på felg Takk for tips. Ja hadde tenkt å prøve å få med takboks også. Anonymkode: 61dfb...c70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå