I Grosny Skrevet 25. mars #61 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men om TS gjør det samme for å flytte inn til ham, så er vel risikoen like stor for henne? Anonymkode: 9ab69...1d5 Jeg tror egentlig hun risikerer mer i og med at gubben setter egen trygghet foran hennes samtidig som hun ikke framstår like tøff og egoistisk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #62 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (På 15.3.2025 den 23.23): Vi har ett barn hver fra tidligere forhold, vært sammen ett par år og nå tenker vi på å flytte sammen. Problemet er at vi ikke blir enige om hvilket hus vi skal velge å bo i. Begge husene ligger relativt nærme hverandre og skolene til barna så det blir hipp som happ hvilke sånn sett. Jeg har en tomannsbolig og han har en enebolig, dog noe mindre enn min. Jeg er helt komfortabel med å selge boligen min for å finne et felles nytt hjem for oss. Han vil at vi skal flytte inn til han. Han vil absolutt ikke flytte inn til meg og det er helt greit. Jeg liker ikke huset hans det er dårlig med sol der og det ligger veldig tett opp til naboene. Jeg føler meg ikke hjemme der. Jeg har ikke lyst til å putte alle pengene mine inn i en bolig jeg ikke har lyst på. Jeg skal jo også trives og jeg synes da at når vi ikke kan bli enig om å bo i en av de boligene vi har nå så bør vi se oss om etter en bolig vi begge synes er fin og har lyst til å kjøpe. Økonomi er ikke ett problem. Vi eier begge boliger med veldig lite lån i 10-15 mill klassen og har da fint råd til å finne drømmehuset og fortsatt ha det fint økonomisk. Må legge til at kjæresten hus er relativt nykjøpt(2 år)altså har det ingen sentimental verdi for han. Han argumenterer med at det er dyrt både og selge og å kjøpe. Jeg ser den, men mener at begge bør trives i felles bolig og at de pengene det koster er det verdt. For barna som er 10 og 12 år virker det å være hipp som happ hvor vi bor, ingen av dem har hatt noen sterke meninger da de har blitt spurt. Hva tenker dere, er jeg urimelig? Anonymkode: a62ef...f56 Eneste rette her, og i alle andre tilfeller der begge har hus, er å selge begge to og kjøpe dere noe sammen. Da blir det mer begge sitt enn når den ene kjøper seg inn hos den andre. Anonymkode: 99359...ef8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #63 Del Skrevet 25. mars Han har rett i at det følger ned store kostnader å selge to boliger, og kjøpe en ny. Du har helt rett i at du ikke skal flytte inn i et hus du ikke trives i. Så de kostnadene og jobben med å selge begge boligene, og finne en ny i fellesskap, bør han gå med på. Eller bør dere kanskje fortsette som før, noe som også er dyrere enn å bo sammen Anonymkode: ab20c...648 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #64 Del Skrevet 25. mars Her velger du mann over barna dine (og deg selv), ts. Bli boende i hvert deres hus, og flytt sammen når ungene har forlatt redet. Anonymkode: f2408...b42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taffel Skrevet 25. mars #65 Del Skrevet 25. mars Begynn å følge med på hus til salgs og ta ham med på en visning eller to. Lettere å finne ut av hva som er greia når det er litt konkret. Kan hende han bare kvir seg til prossessen? Det ER pes å flytte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #66 Del Skrevet 25. mars Og når du flytter inn i hans hus må du be om lov til å flytte på et bilde… det blir bra! Anonymkode: e56ed...1c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå