Gå til innhold

Uenighet om hvilket hus vi skal bo i med mine og dine

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor må dere flytte sammen? Kan dere ikke bare fortsette å bo hver for dere med hvert deres barn?

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lytt til deg selv og bo heller alene enn å gå på akkord med det du ønsker for fremtiden, en partner som er så "vanskelig" på dette ville jeg ikke bodd sammen med rett og slett. Still krav, enten finner dere noe nytt sammen eller så forblir dere særbo i hver deres hjem.. Selv om jeg ville valgt særbo uansett når han nå slik jeg ser det har vist sitt egentlige jeg..

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

got2go skrev (4 minutter siden):

Hvorfor må dere flytte sammen? Kan dere ikke bare fortsette å bo hver for dere med hvert deres barn?

Dette! Særlig når dere bor såpass nær hverandre allerede

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vi har ett barn hver fra tidligere forhold, vært sammen ett par år og nå tenker vi på å flytte sammen. Problemet er at vi ikke blir enige om hvilket hus vi skal velge å bo i.

Begge husene ligger relativt nærme hverandre og skolene til barna så det blir hipp som happ hvilke sånn sett. Jeg har en tomannsbolig og han har en enebolig, dog noe mindre enn min. Jeg er helt komfortabel med å selge boligen min for å finne et felles nytt hjem for oss. Han vil at vi skal flytte inn til han. Han vil absolutt ikke flytte inn til meg og det er helt greit. Jeg liker ikke huset hans det er dårlig med sol der og det ligger veldig tett opp til naboene. Jeg føler meg ikke hjemme der. 

Jeg har ikke lyst til å putte alle pengene mine inn i en bolig jeg ikke har lyst på. Jeg skal jo også trives og jeg synes da at når vi ikke kan bli enig om å bo i en av de boligene vi har nå så bør vi se oss om etter en bolig vi begge synes er fin og har lyst til å kjøpe. Økonomi er ikke ett problem. Vi eier begge boliger med veldig lite lån i 10-15 mill klassen og har da fint råd til å finne drømmehuset og fortsatt ha det fint økonomisk. 
Må legge til at kjæresten hus er relativt nykjøpt(2 år)altså har det ingen sentimental verdi for han. Han argumenterer med at det er dyrt både og selge og å kjøpe. Jeg ser den, men mener at begge bør trives i felles bolig og at de pengene det koster er det verdt. For barna som er 10 og 12 år virker det å være hipp som happ hvor vi bor, ingen av dem har hatt noen sterke meninger da de har blitt spurt. 

Hva tenker dere, er jeg urimelig? 

Anonymkode: a62ef...f56

Om du selger huset ditt for å flytte inn til en manns hus er det dummeste du kan gjøre. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rødt flagg at noe så enkelt allerede er en tvist mellom dere.

Har dere pratet om syn på barneoppdragelse, livssyn, verdier, fordeling av utgifter og økonomi, husarbeid osv?

Anonymkode: 36fc3...39f

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du tenker helt riktig.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er et godt poeng at han overlater all økonomisk ulempe til deg. Han vil ikke selge huset sitt fordi det er dyrt, sier han, men han synes det er helt greit at du må betale dyrt for å selge huset ditt og ikke trives. Egoismen lyser allerede her. 

Anonymkode: c8bb1...ce4

• Liker 12
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere bør bo hver for dere. Å flytte sammen vil bare medføre masse unødvendige konflikter. Dere bor jo uansett så nærme hverandre , og det fungerer for alle. Ikke ta et økonomisk tap ved å selge og flytte inn til han. Det er virkelig det siste du må gjøre. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei alke sammen! TS her. Får skikkelig vondt i magen av å lese alle kommentarene her, blir lei meg og begynner å stille spørsmålstegn ved min egen dømmekraft her.

Hvorfor er dette ett problem nå? Ja, han er egoistisk, jeg ser jo det nå. Dette skal liksom gå begge veier og begge skal jo være fornøyde, det er ikke bare en(les meg) som skal bøye av. Vi har trolig en alvorlig samtale å ta om kort tid. Kjenner jeg Gruer meg.

Jeg har allerede nå bestemt meg 100 prosent for at jeg ikke vil putte pengene mine inn i et hus jeg verken liker eller har lyst til å bo i. Alternativet er å finne noe sammen eller egentlig bare gå hvert til vårt. Jeg gidder ikke være sammen med en mann som er såpass lite løsningsorientert så om vi ikke kan møtes på midten her ser jeg ikke hvordan vi skal kunne fortsette som særboere da forholdet, i mine øyne, har fått seg en alvorlig ripe i lakken. 

• Liker 9
  • Hjerte 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker at han har det ikke så romslig økonomisk som har sier. Derfor han mener at du skal flytte inn til han. Han slipper å selge noe som han kanskje kan gå i tap på. Og da må du se hvordan økonomien er. 

Anonymkode: 1868b...f89

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tenker at han har det ikke så romslig økonomisk som har sier. Derfor han mener at du skal flytte inn til han. Han slipper å selge noe som han kanskje kan gå i tap på. Og da må du se hvordan økonomien er. 

Anonymkode: 1868b...f89

Mulig. Det vil jo selvsagt komme frem når man skal be om finansieringsbevis. Jeg tror ikke det er tilfellet, men man har jo lært gjennom et langt liv at man aldri kan bli overrasket. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde jeg krevd å heller kjøpe et annet hus som dere begge vil trives i. Om han hadde nektet hadde jeg blitt boende i mitt hus. 

Anonymkode: e73a2...724

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vi har ett barn hver fra tidligere forhold, vært sammen ett par år og nå tenker vi på å flytte sammen. Problemet er at vi ikke blir enige om hvilket hus vi skal velge å bo i.

Begge husene ligger relativt nærme hverandre og skolene til barna så det blir hipp som happ hvilke sånn sett. Jeg har en tomannsbolig og han har en enebolig, dog noe mindre enn min. Jeg er helt komfortabel med å selge boligen min for å finne et felles nytt hjem for oss. Han vil at vi skal flytte inn til han. Han vil absolutt ikke flytte inn til meg og det er helt greit. Jeg liker ikke huset hans det er dårlig med sol der og det ligger veldig tett opp til naboene. Jeg føler meg ikke hjemme der. 

Jeg har ikke lyst til å putte alle pengene mine inn i en bolig jeg ikke har lyst på. Jeg skal jo også trives og jeg synes da at når vi ikke kan bli enig om å bo i en av de boligene vi har nå så bør vi se oss om etter en bolig vi begge synes er fin og har lyst til å kjøpe. Økonomi er ikke ett problem. Vi eier begge boliger med veldig lite lån i 10-15 mill klassen og har da fint råd til å finne drømmehuset og fortsatt ha det fint økonomisk. 
Må legge til at kjæresten hus er relativt nykjøpt(2 år)altså har det ingen sentimental verdi for han. Han argumenterer med at det er dyrt både og selge og å kjøpe. Jeg ser den, men mener at begge bør trives i felles bolig og at de pengene det koster er det verdt. For barna som er 10 og 12 år virker det å være hipp som happ hvor vi bor, ingen av dem har hatt noen sterke meninger da de har blitt spurt. 

Jeg tenker at det kan være greit å bli boende hver for seg og heller glede seg med å besøke hverandre ofte. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dojakitty skrev (2 timer siden):

Om du selger huset ditt for å flytte inn til en manns hus er det dummeste du kan gjøre. 

Jeg gjorde det motsatte en gang. Eide ingenting, bodde hos dama. Så muligheten til å komme meg inn i boligmarkedet, og det berget egentlig min langsiktige livsløpsøkonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (Akkurat nå):

Jeg gjorde det motsatte en gang. Eide ingenting, bodde hos dama. Så muligheten til å komme meg inn i boligmarkedet, og det berget egentlig min langsiktige livsløpsøkonomi.

Dette skjønte jeg ingenting av 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor nekter han å flytte inn i din?  Det er jo dyrt for deg og å selge. 

Så lenge han vet at du ikke trives hos han så er det urettferdig av han å kreve at dere flytter inn til han. Det er jo tross alt dyrt for deg å selge også, så det er ikke en god grunn. Om han ikke trives hos deg, så må jo dere velge om å kjøpe noe ilag eller droppe å flytte inn ilag. 

Anonymkode: 5fd57...038

Hvis han skal selge leiligheten og flytte til ts så tar han en stor risiko, og hvis han skal leie ut så risikerer han også. Kan fort få urenslig beboer som er vanskelig å kaste ut.

Rettferdig eller ikke, gubben setter nok sin egen økonomiske trygghet foran rettferdighetsprinsippet. Helt normalt, de fleste ville gjort det, særlig de som har barn, å gå inn i et samboerskap er risikabelt.  

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Dojakitty skrev (8 minutter siden):

Dette skjønte jeg ingenting av 

Det motsatte av å kvitte seg med boligen og kjøpe noe sammen er å kjøpe sitt eget når man bor med noen.

Poenget er at TS er inne i boligmarkedet. Hun eier noe alene. Det å eie noe alene er en langsiktig fordel og trygghet man ikke skal gi slipp på uten veldig god grunn.

Endret av I Grosny
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hei alke sammen! TS her. Får skikkelig vondt i magen av å lese alle kommentarene her, blir lei meg og begynner å stille spørsmålstegn ved min egen dømmekraft her.

Hvorfor er dette ett problem nå? Ja, han er egoistisk, jeg ser jo det nå. Dette skal liksom gå begge veier og begge skal jo være fornøyde, det er ikke bare en(les meg) som skal bøye av. Vi har trolig en alvorlig samtale å ta om kort tid. Kjenner jeg Gruer meg.

Jeg har allerede nå bestemt meg 100 prosent for at jeg ikke vil putte pengene mine inn i et hus jeg verken liker eller har lyst til å bo i. Alternativet er å finne noe sammen eller egentlig bare gå hvert til vårt. Jeg gidder ikke være sammen med en mann som er såpass lite løsningsorientert så om vi ikke kan møtes på midten her ser jeg ikke hvordan vi skal kunne fortsette som særboere da forholdet, i mine øyne, har fått seg en alvorlig ripe i lakken. 

Vær glad for at du fikk åpnet øynene dine nå, slik at du kan ta beslutninger som passer best for deg. 

Anonymkode: a6c7f...ca5

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke kjøp deg inn i hans bolig, som du ikke liker. Går det skeis så sitter han fortsatt igjen med boligen og kan kjøpe deg ut eventuelt.

Hvis han ikke vil kjøpe noe sammen så hadde jeg revurdert dette tror jeg.

Anonymkode: eeadf...649

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Lest hele tråden og jeg er ikke noe glad i å vifte med røde flagg som det stadig gjør her på KG, men her var det noen. Godt å se at du ser det selv nå, og vil stille noen krav. Dette er viktig for deg selv, men også for barnet ditt. 
Håper det ordner seg på best mulig måte, enten det blir sånn eller sånn. Å være et par innebærer å tilpasse seg og ønske det beste for den andre, og det gjelder enda mer når en flytter sammen. Det er mange kompromisser og gi og ta, men det skal komme fra begge sider, ikke bare du som skal gi her. 🩵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...