AnonymBruker Skrevet 15. mars #1 Skrevet 15. mars Vi har ett barn hver fra tidligere forhold, vært sammen ett par år og nå tenker vi på å flytte sammen. Problemet er at vi ikke blir enige om hvilket hus vi skal velge å bo i. Begge husene ligger relativt nærme hverandre og skolene til barna så det blir hipp som happ hvilke sånn sett. Jeg har en tomannsbolig og han har en enebolig, dog noe mindre enn min. Jeg er helt komfortabel med å selge boligen min for å finne et felles nytt hjem for oss. Han vil at vi skal flytte inn til han. Han vil absolutt ikke flytte inn til meg og det er helt greit. Jeg liker ikke huset hans det er dårlig med sol der og det ligger veldig tett opp til naboene. Jeg føler meg ikke hjemme der. Jeg har ikke lyst til å putte alle pengene mine inn i en bolig jeg ikke har lyst på. Jeg skal jo også trives og jeg synes da at når vi ikke kan bli enig om å bo i en av de boligene vi har nå så bør vi se oss om etter en bolig vi begge synes er fin og har lyst til å kjøpe. Økonomi er ikke ett problem. Vi eier begge boliger med veldig lite lån i 10-15 mill klassen og har da fint råd til å finne drømmehuset og fortsatt ha det fint økonomisk. Må legge til at kjæresten hus er relativt nykjøpt(2 år)altså har det ingen sentimental verdi for han. Han argumenterer med at det er dyrt både og selge og å kjøpe. Jeg ser den, men mener at begge bør trives i felles bolig og at de pengene det koster er det verdt. For barna som er 10 og 12 år virker det å være hipp som happ hvor vi bor, ingen av dem har hatt noen sterke meninger da de har blitt spurt. Hva tenker dere, er jeg urimelig? Anonymkode: a62ef...f56 1
Populært innlegg Trolltunge Skrevet 15. mars Populært innlegg #2 Skrevet 15. mars Nei han er. Du har rett i at når dere ikke ønsker å flytte til hverandres bolig må dere finne en ny dere begge liker. Ville revurdere å flytte sammen med mann som ikke skjønner at det blir urimelig å kreve at du skal flytte til bolig du ikke ønsker å bo i. Han vil absolutt ikke flytte inn til deg, og du aksepterer dette. Den aksepten må kunne gå begge veier. Takler han ikke å fire på det ene eller det andre har du en pekepinn på samliv med ham som burde få deg til å avvente å flytte sammen. Et samliv består av kompromisser. Ikke av at ene bestemmer og nekter, og andre bare må gi etter. 35 15
AnonymBruker Skrevet 15. mars #3 Skrevet 15. mars Mitt første råd er å ikke selge egen bolig om du flytter inn til han! Er så glad for at jeg ikke gjorde det for drøye to år etter var jeg tilbake til min bolig. Vi bodde også i samme skolekrets. Om du velger å selge så forlang at begge skal gjøre det og at dere kjøper noe sammen. Det var plass til mine unger, men ikke til meg. De fikk sine rom. Stua ble ikke ryddet plass for mine ting annet enn møbler og hvitevarer som var "bedre". Anonymkode: c1bc3...02f 7 1 7
AnonymBruker Skrevet 15. mars #4 Skrevet 15. mars Så han mener han har lov til å nekte å flytte inn til deg, men du har ikke lov til å nekte å flytte inn til ham? 🚩 Kanskje revurdere den der flytte sammen greia. Det er mange fordeler med å være særboere. Spesielt med særkullsbarn. Anonymkode: c8bb1...ce4 27 11
AnonymBruker Skrevet 15. mars #5 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mitt første råd er å ikke selge egen bolig om du flytter inn til han! Er så glad for at jeg ikke gjorde det for drøye to år etter var jeg tilbake til min bolig. Vi bodde også i samme skolekrets. Om du velger å selge så forlang at begge skal gjøre det og at dere kjøper noe sammen. Det var plass til mine unger, men ikke til meg. De fikk sine rom. Stua ble ikke ryddet plass for mine ting annet enn møbler og hvitevarer som var "bedre". Anonymkode: c1bc3...02f Absolutt! Jeg kommer ikke til å gi meg på dette tror jeg. Jeg har gått så mange runder med meg selv. Prøvd å finne løsninger i mitt hode, utbedringer av tomt og hus, men jeg trives ikke der. Jeg prøver å ikke føle meg utakknemlig, overbevise meg selv om at det er samme Hvor jeg bor så lenge jeg bor med en jeg elsker, men det er jo ikke det! Bolig er en stor investering og jeg skal også trives i mitt hjem. Får stå på mitt kjenner jeg. Anonymkode: a62ef...f56 7 3 8
Trolltunge Skrevet 15. mars #6 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Absolutt! Jeg kommer ikke til å gi meg på dette tror jeg. Jeg har gått så mange runder med meg selv. Prøvd å finne løsninger i mitt hode, utbedringer av tomt og hus, men jeg trives ikke der. Jeg prøver å ikke føle meg utakknemlig, overbevise meg selv om at det er samme Hvor jeg bor så lenge jeg bor med en jeg elsker, men det er jo ikke det! Bolig er en stor investering og jeg skal også trives i mitt hjem. Får stå på mitt kjenner jeg. Anonymkode: a62ef...f56 Ja det bør du absolutt. Ikke flytte sammen med mann som begynner samlivet med å stille seg på tverke. 6 6
AnonymBruker Skrevet 15. mars #7 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så han mener han har lov til å nekte å flytte inn til deg, men du har ikke lov til å nekte å flytte inn til ham? 🚩 Kanskje revurdere den der flytte sammen greia. Det er mange fordeler med å være særboere. Spesielt med særkullsbarn. Anonymkode: c8bb1...ce4 Han har ikke sagt at jeg ikke har lov til å nekte å flytte inn til han, men jeg merker at det ligger en forventning om at jeg skal det. Det kan være fordi jeg var så tidlig ute med å si at det ikke gjør meg noe å selge mitt hus for å finne ett felles, men jeg visste ikke på daværende tidspunkt at han så for seg at felles hus skulle være hans nåværende. Anonymkode: a62ef...f56 7
AnonymBruker Skrevet 15. mars #8 Skrevet 15. mars Trolltunge skrev (11 minutter siden): Nei han er. Du har rett i at når dere ikke ønsker å flytte til hverandres bolig må dere finne en ny dere begge liker. Ville revurdere å flytte sammen med mann som ikke skjønner at det blir urimelig å kreve at du skal flytte til bolig du ikke ønsker å bo i. Han vil absolutt ikke flytte inn til deg, og du aksepterer dette. Den aksepten må kunne gå begge veier. Takler han ikke å fire på det ene eller det andre har du en pekepinn på samliv med ham som burde få deg til å avvente å flytte sammen. Et samliv består av kompromisser. Ikke av at ene bestemmer og nekter, og andre bare må gi etter. Helt enig! Takk for svar. Faresignal å ikke kunne inngå kompromisser så tidlig. Jeg er heller ingen dame som danser etter andres pipe så forstår ikke helt hva han har trodd her. Anonymkode: a62ef...f56 4 4 3
Macro Skrevet 16. mars #9 Skrevet 16. mars Det spiller jo absolutt ingen rolle om vi er enige med deg eller ikke. Jeg er enig med deg,men det er ikke meg du skal flytte sammen med. Her er problemet at han ikke vil nok tenker jeg. Evt ikke er villig til å gi slipp på barnas hjem. 4 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars #10 Skrevet 16. mars Macro skrev (40 minutter siden): Det spiller jo absolutt ingen rolle om vi er enige med deg eller ikke. Jeg er enig med deg,men det er ikke meg du skal flytte sammen med. Her er problemet at han ikke vil nok tenker jeg. Evt ikke er villig til å gi slipp på barnas hjem. Hmmm, mulig han ikke vil nok nei. Ang barnets hjem. Dette huset er kjøpt for to år siden. Verken datter eller far har noe spesielt forhold til huset, det har ingen sentimental verdi. Slik jeg skrev i hovedinnlegget, han begrunner det med at det er dyrt å selge, dyrt og kjøpe, barnet har ingen klare preferanser da barnet ble spurt. Tror ikke barnet har rukket å skape ett forhold til huset ennå. Det er snakk om å flytte 5-10 min unna, dwt vil være samme gangavstand til skole. Dette er viktig for meg om mitt barn også Anonymkode: a62ef...f56 4
Macro Skrevet 16. mars #11 Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hmmm, mulig han ikke vil nok nei. Ang barnets hjem. Dette huset er kjøpt for to år siden. Verken datter eller far har noe spesielt forhold til huset, det har ingen sentimental verdi. Slik jeg skrev i hovedinnlegget, han begrunner det med at det er dyrt å selge, dyrt og kjøpe, barnet har ingen klare preferanser da barnet ble spurt. Tror ikke barnet har rukket å skape ett forhold til huset ennå. Det er snakk om å flytte 5-10 min unna, dwt vil være samme gangavstand til skole. Dette er viktig for meg om mitt barn også Anonymkode: a62ef...f56 Mulig han ikke har den kapitalen som er gitt uttrykk for? En annen faktor,som jeg kjenner meg igjen i, er at man ønsker å bygge kapital til eget barn. Nå bedriver jeg ren spekulasjon. 5
AnonymBruker Skrevet 16. mars #12 Skrevet 16. mars Jeg synes man bør og må kjøpe seg et nytt hus når man kombinerer familier på denne måten. Selv om de ikke har bodd der lang tid, vil det nok lenge føles som man er på "besøk" eller at det ikke er plass til både mine og dine ting. Det enkleste for alle er å finne en ny bolig hvor alle vil bo. Det må da være verdt mer enn de hundre tusen det koster å selge to boliger og kjøpe en ny. Anonymkode: f43f1...656 1 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars #13 Skrevet 16. mars Jeg anbefaler at dere kjøper ny felles bolig😊 Anonymkode: e6592...632 1 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars #14 Skrevet 16. mars Ny felles bolig eller bo hver for dere. Anonymkode: cabf9...0de 1 6
AnonymBruker Skrevet 16. mars #15 Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi har ett barn hver fra tidligere forhold, vært sammen ett par år og nå tenker vi på å flytte sammen. Problemet er at vi ikke blir enige om hvilket hus vi skal velge å bo i. Begge husene ligger relativt nærme hverandre og skolene til barna så det blir hipp som happ hvilke sånn sett. Jeg har en tomannsbolig og han har en enebolig, dog noe mindre enn min. Jeg er helt komfortabel med å selge boligen min for å finne et felles nytt hjem for oss. Han vil at vi skal flytte inn til han. Han vil absolutt ikke flytte inn til meg og det er helt greit. Jeg liker ikke huset hans det er dårlig med sol der og det ligger veldig tett opp til naboene. Jeg føler meg ikke hjemme der. Jeg har ikke lyst til å putte alle pengene mine inn i en bolig jeg ikke har lyst på. Jeg skal jo også trives og jeg synes da at når vi ikke kan bli enig om å bo i en av de boligene vi har nå så bør vi se oss om etter en bolig vi begge synes er fin og har lyst til å kjøpe. Økonomi er ikke ett problem. Vi eier begge boliger med veldig lite lån i 10-15 mill klassen og har da fint råd til å finne drømmehuset og fortsatt ha det fint økonomisk. Må legge til at kjæresten hus er relativt nykjøpt(2 år)altså har det ingen sentimental verdi for han. Han argumenterer med at det er dyrt både og selge og å kjøpe. Jeg ser den, men mener at begge bør trives i felles bolig og at de pengene det koster er det verdt. For barna som er 10 og 12 år virker det å være hipp som happ hvor vi bor, ingen av dem har hatt noen sterke meninger da de har blitt spurt. Hva tenker dere, er jeg urimelig? Anonymkode: a62ef...f56 Hvorfor nekter han å flytte inn i din? Det er jo dyrt for deg og å selge. Så lenge han vet at du ikke trives hos han så er det urettferdig av han å kreve at dere flytter inn til han. Det er jo tross alt dyrt for deg å selge også, så det er ikke en god grunn. Om han ikke trives hos deg, så må jo dere velge om å kjøpe noe ilag eller droppe å flytte inn ilag. Anonymkode: 5fd57...038 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars #16 Skrevet 16. mars Enten kjøper dere ny felles bolig, eller dere flytter ikke sammen. og tenker at det er godt mulig han vil at du skal flytte til han, for skulle det gå galt, så er det du som må flytte. Anonymkode: 0eadf...70b 5 7
AnonymBruker Skrevet 16. mars #17 Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (8 timer siden): Han har ikke sagt at jeg ikke har lov til å nekte å flytte inn til han, men jeg merker at det ligger en forventning om at jeg skal det. Det kan være fordi jeg var så tidlig ute med å si at det ikke gjør meg noe å selge mitt hus for å finne ett felles, men jeg visste ikke på daværende tidspunkt at han så for seg at felles hus skulle være hans nåværende. Anonymkode: a62ef...f56 Han gjør jo det når han både nekter å selge og nekter å flytte inn til deg. Anonymkode: c8bb1...ce4 1 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars #18 Skrevet 16. mars Da hadde jeg leid ut min bolig og flyttet inn til han. Gjort det klart at vi leter etter en felles bolig som jeg kan trives bedre i enn den han har. Si at man gir det en 2 års periode? Jeg hadde ikke villet solgt huset mitt som jeg trivdes i uten å i det minste prøvd å bo sammen over litt tid. Anonymkode: 63e79...9b0 6 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars #19 Skrevet 16. mars Hadde ikke flytta fra en større bolig til en mindre bolig som i tillegg har dårlige solforhold, ligger tett oppi naboene mm. Da måtte vi valgt å være særboere. Anonymkode: 50ae2...69d 6 5
AnonymBruker Skrevet 16. mars #20 Skrevet 16. mars Så det han sier er at du alene skal ta hele den økonomiske risikoen på å flytte sammen. Her bør varsellampene blinke. Anonymkode: dd265...293 8 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå