AnonymBruker Skrevet 15. mars 2025 #1 Skrevet 15. mars 2025 Fullstendig ustabil rundt eggløsning. Varer bare 1-2 dager i syklusen, men det er helt SYKE tilstander. Finnes det medisin for det. Tror ikke jeg har PMDD, for ikke særlig plaget før mensen eller under mensen, bare veldig grinete dag 1-2 under mensen. Av og til forbannet 5 dager før. Men på eggløsning, jeg er faen meg helt vill. Irritabel, gråter lett, fullstendig ustabil, labil, en ting er at jeg vil ligge med alle, greit nok, la være å gå ut døra rundt eggløsning. Men en annen ting er at jeg vil endevende hele livet, slå opp med kjæresten, bryte relasjonene til familien, flytte til motsatt side av planeten, kjøpe en yacht. Men det verste er at jeg føler meg rusa, og helt intenst LABIL. Det kan da ikke være meningen, eller er det ekstra hot for menn, og dermed skal jeg liksom tiltrekke noen å befrukte meg de dagene? Jeg trenger hjelp. Men så går det over dagen etterpå og jeg glemmer å be om legetime for å spør om løsninger. Så nå spør jeg her om det finnes hjelp å få? Anonymkode: d8deb...0fe 5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2025 #2 Skrevet 16. mars 2025 Jeg vet det går an å få behandling for ekstrem PMS, men usikker på akkurat dette. Varer jo veldig kort tid, men høres ekstremt plagsomt ut! Har det ikke godt under eggløsning selv, men ikke så ille som dette. Ville bestilt legetime i tilfelle det finnes behandling eller det er tegn på ett eller annet sjeldent. Håper du får svar av noen som vet! Anonymkode: 4f6b2...977 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2025 #3 Skrevet 16. mars 2025 Jeg tror PMDD finnes i ulike varianter som ikke bare er "premenstruelle," egentlig. Har det som deg de første dagene i mensen. Ikke noe pre. Jeg er månedlig klar for å dumpe kjæresten og si opp jobben, er rasende og synes samtidig livet er helt meningsløst. Har forsøkt antidepressiva kun de dagene, uten hell. Orker ikke stå på det hele tiden for å unngå tre dagers galskap. Så da er det sjokolade og null sosialisering enn så lenge. Anonymkode: c6a24...c80 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2025 #4 Skrevet 17. mars 2025 AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 10.46): Jeg tror PMDD finnes i ulike varianter som ikke bare er "premenstruelle," egentlig. Har det som deg de første dagene i mensen. Ikke noe pre. Jeg er månedlig klar for å dumpe kjæresten og si opp jobben, er rasende og synes samtidig livet er helt meningsløst. Har forsøkt antidepressiva kun de dagene, uten hell. Orker ikke stå på det hele tiden for å unngå tre dagers galskap. Så da er det sjokolade og null sosialisering enn så lenge. Anonymkode: c6a24...c80 Kan det hjelpe med p-piller? Hoppe over mensen og eggløsningen? Anonymkode: 075ff...707
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2025 #5 Skrevet 17. mars 2025 AnonymBruker skrev (På 15.3.2025 den 22.53): Fullstendig ustabil rundt eggløsning. Varer bare 1-2 dager i syklusen, men det er helt SYKE tilstander. Finnes det medisin for det. Tror ikke jeg har PMDD, for ikke særlig plaget før mensen eller under mensen, bare veldig grinete dag 1-2 under mensen. Av og til forbannet 5 dager før. Men på eggløsning, jeg er faen meg helt vill. Irritabel, gråter lett, fullstendig ustabil, labil, en ting er at jeg vil ligge med alle, greit nok, la være å gå ut døra rundt eggløsning. Men en annen ting er at jeg vil endevende hele livet, slå opp med kjæresten, bryte relasjonene til familien, flytte til motsatt side av planeten, kjøpe en yacht. Men det verste er at jeg føler meg rusa, og helt intenst LABIL. Det kan da ikke være meningen, eller er det ekstra hot for menn, og dermed skal jeg liksom tiltrekke noen å befrukte meg de dagene? Jeg trenger hjelp. Men så går det over dagen etterpå og jeg glemmer å be om legetime for å spør om løsninger. Så nå spør jeg her om det finnes hjelp å få? Anonymkode: d8deb...0fe Som jeg skulle skrevet det selv 😅 Jeg føler meg så rusa at jeg ikke tør å kjøre bil, men samtidig er det jo livsfarlig å ta bussen når jeg har lyst til å ligge med alle jeg ser 🙈 Og i neste øyeblikk bryter jeg fullstendig sammen i gråt og er overbevist om at livet er over. Nesten så jeg vurderer å begynne på hormoner igjen for å slippe dette, men da forsvinner ALL sexlyst... Anonymkode: f9188...bbe 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2025 #6 Skrevet 18. mars 2025 AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 10.38): Jeg vet det går an å få behandling for ekstrem PMS, men usikker på akkurat dette. Varer jo veldig kort tid, men høres ekstremt plagsomt ut! Har det ikke godt under eggløsning selv, men ikke så ille som dette. Ville bestilt legetime i tilfelle det finnes behandling eller det er tegn på ett eller annet sjeldent. Håper du får svar av noen som vet! Anonymkode: 4f6b2...977 Veldig plagsomt, enda det varer så kort. Nå er det over, og jeg tenker "jaja, er det så farlig", men så vet jeg jo egentlig at det var helt absurd da det stod på. Jeg har derfor bestilt en legetime, og skal endelig ta det på alvor denne gangen. AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 10.46): Jeg tror PMDD finnes i ulike varianter som ikke bare er "premenstruelle," egentlig. Har det som deg de første dagene i mensen. Ikke noe pre. Jeg er månedlig klar for å dumpe kjæresten og si opp jobben, er rasende og synes samtidig livet er helt meningsløst. Har forsøkt antidepressiva kun de dagene, uten hell. Orker ikke stå på det hele tiden for å unngå tre dagers galskap. Så da er det sjokolade og null sosialisering enn så lenge. Anonymkode: c6a24...c80 Interessant å høre! Ja, å begynne på antidepressiva hele måneden blir feil det også. Og selv om null sosialisering på en måte er en OK løsning, så er det jo vanskelig når det står på. Og for deg med 3 dager, uff! ❤️ TS Anonymkode: d8deb...0fe
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2025 #7 Skrevet 18. mars 2025 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kan det hjelpe med p-piller? Hoppe over mensen og eggløsningen? Anonymkode: 075ff...707 Takk for tips! Jeg har forsøkt ulik hormonprevensjon, det var ikke bra for meg, så jeg ønsker egentlig å ha normal syklus, men jeg kan ikke forstå at det skal være meningen at en skal være fullstendig ustabil rundt eggløsning. Jeg tror jeg skal forsøke å trene veldig hardt i dagene før eller noe sånt, jeg aner ikke. AnonymBruker skrev (8 timer siden): Som jeg skulle skrevet det selv 😅 Jeg føler meg så rusa at jeg ikke tør å kjøre bil, men samtidig er det jo livsfarlig å ta bussen når jeg har lyst til å ligge med alle jeg ser 🙈 Og i neste øyeblikk bryter jeg fullstendig sammen i gråt og er overbevist om at livet er over. Nesten så jeg vurderer å begynne på hormoner igjen for å slippe dette, men da forsvinner ALL sexlyst... Anonymkode: f9188...bbe Jeg unner deg ikke det, samtidig som det var litt betryggelse å høre at jeg ikke er den eneste. Jeg tør knapt å gå ut, jeg kjenner meg så ustabil at jeg frykter at jeg kunne komme til å grått på en fremmed! Ikke sånn mild, litt gråting, men sånn "livet mitt er OVER, uæææh". Noen dager senere og jeg føler meg på en måte fremmed for at det er sånn det er, "kan jeg ikke bare skjerpe meg da?", men der og da ... *rister på hodet* TS Anonymkode: d8deb...0fe
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2025 #8 Skrevet 18. mars 2025 Jeg bare bruker spiral jeg. Så slipper jeg å slave for egen idiotiske biologi. Helt meg selv 365 dager i året. Livet var jævlig på alle måter før spiral. Anonymkode: 93270...869
Macro Skrevet 18. mars 2025 #9 Skrevet 18. mars 2025 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Takk for tips! Jeg har forsøkt ulik hormonprevensjon, det var ikke bra for meg, så jeg ønsker egentlig å ha normal syklus, men jeg kan ikke forstå at det skal være meningen at en skal være fullstendig ustabil rundt eggløsning. Jeg tror jeg skal forsøke å trene veldig hardt i dagene før eller noe sånt, jeg aner ikke. Jeg unner deg ikke det, samtidig som det var litt betryggelse å høre at jeg ikke er den eneste. Jeg tør knapt å gå ut, jeg kjenner meg så ustabil at jeg frykter at jeg kunne komme til å grått på en fremmed! Ikke sånn mild, litt gråting, men sånn "livet mitt er OVER, uæææh". Noen dager senere og jeg føler meg på en måte fremmed for at det er sånn det er, "kan jeg ikke bare skjerpe meg da?", men der og da ... *rister på hodet* TS Anonymkode: d8deb...0fe Jeg var dårlig(et helvette for meg selv) både på p-piller, p-plaster og stav. Jeg mener virkelig at du bør prøve spiral. For meg var det noe helt annet. Ingenting garanterer, men spiral bør prøves av flere før mye annet. Den ligger der og er stabil, piller og plaster klusser vi med.
Macro Skrevet 18. mars 2025 #10 Skrevet 18. mars 2025 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg bare bruker spiral jeg. Så slipper jeg å slave for egen idiotiske biologi. Helt meg selv 365 dager i året. Livet var jævlig på alle måter før spiral. Anonymkode: 93270...869 Denne er min forresten.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2025 #11 Skrevet 18. mars 2025 Macro skrev (3 minutter siden): Jeg var dårlig(et helvette for meg selv) både på p-piller, p-plaster og stav. Jeg mener virkelig at du bør prøve spiral. For meg var det noe helt annet. Ingenting garanterer, men spiral bør prøves av flere før mye annet. Den ligger der og er stabil, piller og plaster klusser vi med. Hormonspiral? Eller kobber? For jeg har prøvd hormonspiral. TS Anonymkode: d8deb...0fe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå