AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Del Skrevet 10 timer siden Jeg føler meg som en idiot. Føler meg feil på alle mulige områder.. jobber på en demens avd og skulle bruke heis på en pasient. Den selen var ikke stødig nok og pasienten falt i gulvet, jeg var ikke like ved pasienten da det skjedde, men nesren rett ved. Pasienten er fra før av veldig redd/nervøs/hissig så lydnivået ble hysterisk. H*n fikk ikke vondt i fallet siden det skjedde sakte.. Kollegaene mine fikk nærmest mer vondt av meg. Men jeg føler meg så dumt imog jeg tenker på dette selv om alt gikk greit! Har jobbet 10år i yrket. Anonymkode: f5fa8...144 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Del Skrevet 10 timer siden Og med en demens person som roper og roper på gulvet og jeg føler meg helt elendig. Er ikke akkurat gøy dette. Kommer til å ha mareritt over dette. Anonymkode: f5fa8...144 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
endo Skrevet 10 timer siden #3 Del Skrevet 10 timer siden Ta det med ro. Uhell skjer. Men skriv avvik i tilfelle saken går lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Del Skrevet 9 timer siden endo skrev (26 minutter siden): Ta det med ro. Uhell skjer. Men skriv avvik i tilfelle saken går lengre. Måtte skrive det i rapporten. Anonymkode: f5fa8...144 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Del Skrevet 9 timer siden Det fine med å jobbe i helsevesenet er at du står helt uten ansvar og det blir ingen konsekvenser for deg personlig. Hadde pasienten rullet utfor balkongen fordi du åpnet døra og ikke koblet inn bremsene på rullestolen så hadde du sluppet unna da også. Staten ville brukt all sin tid og ressurser for å ikke betale erstatning til pasienten Anonymkode: 3d93a...7a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #6 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det fine med å jobbe i helsevesenet er at du står helt uten ansvar og det blir ingen konsekvenser for deg personlig. Hadde pasienten rullet utfor balkongen fordi du åpnet døra og ikke koblet inn bremsene på rullestolen så hadde du sluppet unna da også. Staten ville brukt all sin tid og ressurser for å ikke betale erstatning til pasienten Anonymkode: 3d93a...7a2 Det visste jeg ikke . Takk som sier det. Jeg tenker hva om hun dør en av de neste dagene pga meg idag? Er det ganske brutalt å se pasienten ligge på gulvet udag og skriker? Føler det sitter i meg ! Anonymkode: f5fa8...144 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det visste jeg ikke . Takk som sier det. Jeg tenker hva om hun dør en av de neste dagene pga meg idag? Er det ganske brutalt å se pasienten ligge på gulvet udag og skriker? Føler det sitter i meg ! Anonymkode: f5fa8...144 Synes du virkelig at det er ok å være uten ansvar? Fikk ikke vondt? Hva vet du???? Anonymkode: 4a171...f77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #8 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Synes du virkelig at det er ok å være uten ansvar? Fikk ikke vondt? Hva vet du???? Anonymkode: 4a171...f77 Jeg så hva som skjedde. Det var ikke et stygt fall men såklart dramatisk for alle. Kollegaen min var like ved og reagerte også. Jeg mente ikke pasienten ikke fikk vondt men at fallet ikke var stygt. Anonymkode: f5fa8...144 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #9 Del Skrevet 8 timer siden Uhell skjer. Overalt. Ingen kan være helt tett inntil pasienten hele tiden. Du har ikke gjort feil. Det er menneskelig å gruble over ting som har skjedd. La tankene komme, aksepter at de kommer. Litt oftere kommer de når det nettopp har skjedd. Men så roer det seg. Hvis behov, snakk med kolleger/leder for defusing. Hvis tankene vokser så ber du om det som er hakket mer omfattende: debrief. Anonymkode: 50aec...49a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå