AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Del Skrevet 8 timer siden Hvis to eller flere hunder går til angrep på hverandre i hundepark. Skiller dere de da og hvordan hindre at man selv blir bitt? Kan det skade hundene mere ved å skille de? Anonymkode: 05f71...cf1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Del Skrevet 8 timer siden Slipp aldri hunden i en hundepark med ukjente hunder. Selvsagt må du gripe inn, men siden hunden allerede er sluppet løs i en hundepark så sier det noe om kunnskapsnivået til eier……og at vedkommende ikke klarer å lese hunden eller situasjonen. Anonymkode: 3d245...adf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Del Skrevet 8 timer siden Jeg hadde tatt tak i min hund om hun havnet i / skapte trøbbel, men ville ikke brutt inn mellom fremmede hunder. Anonymkode: ba56c...147 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #4 Del Skrevet 7 timer siden En nabo her var i hundeparken som ligger her i bydelen vår og så sprang hundene løs og så ble det kamp, eierne prøvde å dra de fra hverandre så kom den ene eieren og klikket totalt og slo ned naboen og han andre som prøvde å skille hundene. Folk er sprø, hadde vært veldig skeptisk til å la hund løpe rundt med fremmede hunder. Anonymkode: 0b51c...95a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #5 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Hvis to eller flere hunder går til angrep på hverandre i hundepark. Skiller dere de da og hvordan hindre at man selv blir bitt? Kan det skade hundene mere ved å skille de? Anonymkode: 05f71...cf1 Skiller selvfølgelig hundene. Gir f i om jeg blir bitt. Anonymkode: 3cc4d...f4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Hvis to eller flere hunder går til angrep på hverandre i hundepark. Skiller dere de da og hvordan hindre at man selv blir bitt? Kan det skade hundene mere ved å skille de? Anonymkode: 05f71...cf1 Her jeg bor er man alene i hundeparken med mindre man inviterer andre til å bli med. Hadde vært svært uheldig om en fremmed hund kom inn i parken når jeg har booket den, til min flokk på 12 hunder. Anonymkode: 3cc4d...f4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Del Skrevet 7 timer siden Hvis hunder går til angrep på hverandre i hundeparker så burde ikke vedkommende ta med hunden(e) til hundeparken. Det skal være mulig å forhindre en hundekamp før det skjer ved å lese kroppspråket til hundene og deretter avlede eller kalle tilbake hunden din hvis man ser at det er negativt kroppspråk ved møtet. Anbefaler å se på videoene til denne kanalen: https://www.youtube.com/@CanelaandRrronin Denne personen tar med sine hunder til hundeparken og har gopro på selen til malinoisen sin slik at man kan se bedre hva slags kroppspråk og tegn man skal se etter før noe skjer. Man lærer mye fordi han beskriver perfekt hva som skjer med hundene mallen hans møter/hilser på gjennom hele videoen. Hvis en hund biter seg fast og ikke slipper er eneste måten å skille de på å kvele hunden som biter fast med for eksempel hundebåndet. Anonymkode: f234f...52d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #8 Del Skrevet 7 timer siden Jeg hadde kjempet med nebb og klør for min hund. Så lenge det er mulig og forsvarlig. Forsøkt å skille dem og krevd at den andre eieren også gjorde det. Jeg har sparket til en fremmed hund før, og hadde gjort det igjen. Løs hund som forsøkte å angripe min. Jeg rakk å løfte opp min etter selen, men den ga seg ikke og jeg måtte sparke til den for å forsøke å få den bort. Jeg hadde aldri sittet her å sagt på forhånd at jeg glatt hadde sparket til en rottweiler, men jeg gjorde det i panikk. Jeg er aldri i hundeparken når det er andre der. Da finner jeg en annen plass eller forsøker en annen dag. Er bare innom en sjelden gang (3 ganger i året, maks) veldig sent på kvelden. Typ rundt midnatt. Er bare med venninner og hunder som hunden min kjenner godt. Stoler ikke på fremmede folk og hunder. Anonymkode: ac956...442 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden De fleste ser ikke forskjellen på hunder som leker og hunder hvor den ene mobber den andre (som kan lede til slosskamp), så hundeparker er en dårlig ide generelt med mindre man får brukt de alene eller sammen med hunder man allerede kjenner godt. Om to hunder barker sammen i slosskamp, så bør man ikke forsøke å rive de løs fra hverandre om den ene har bitt seg fast i den andre. Trekker man i hunder som har bitt seg fast, kan man raskt forårsake skader som fører til død fremfor uproblematiske bitt-skader som kun trenger å renses. Om en annen hund har bitt seg fast i din hund, bruker man halsbånd eller bånd øverst på halsen til å kvele hunden som har bitt seg fast ved å stramme og 'løfte' halsbånd/bånd rett opp. De kan ikke holde bittet om de mister blodtilførselen til hodet og besvimer. Om slosskampen kun består av lyder, så kan man skille de, men da bør man jo helst være to personer så man kan dra hundene vekk fra hverandre samtidig. Det beste er å ikke la hunden løpe rundt i hundeparker med masse fremmede hunder. Anonymkode: 8e286...674 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå