Gå til innhold

Mannens største fiende

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har ikke diskutert kristendom i det hele tatt. Du sa at mine besteforeldre elsket hverandre, jeg sa at det gjorde de ikke.

Anonymkode: 3f232...ba2

Dine besteforeldre ble nevnt i konteksten av kristendommen.

Anonymkode: d274b...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skam er det som får/fikk menn til å ikke late som de ville gifte seg og få familie bare for å komme i buksa på en kvinne og dra dagen etterpå. Skam er bra. Skam holder folk på plass. Vi trenger mer skam.

Både ja og nei. Det kommer an på individet det gjelder. Noen kan ha for mye skam og noen for lite. Det er en balanse det der. 

Å late som er ikke bra. Ærlighet er det beste selv om det ikke blir godt mottatt. 

Eks. Menn er blitt flinkere til å gi uttrykk for om de ønsker forhold eller bare sex. Det er mitt inntrykk. 

Det er noen luringer innimellom, men jeg har inntrykk av at de er i mindretall. De fleste menn har respekt for kvinner. Det er min erfaring. 

Anonymkode: fe5c5...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Både ja og nei. Det kommer an på individet det gjelder. Noen kan ha for mye skam og noen for lite. Det er en balanse det der. 

Å late som er ikke bra. Ærlighet er det beste selv om det ikke blir godt mottatt. 

Eks. Menn er blitt flinkere til å gi uttrykk for om de ønsker forhold eller bare sex. Det er mitt inntrykk. 

Det er noen luringer innimellom, men jeg har inntrykk av at de er i mindretall. De fleste menn har respekt for kvinner. Det er min erfaring. 

Min og. Ute i virkeligheten er faktisk menn ganske trivelige mennesker, og jeg har enda til gode å møte noen med ekle internettholdninger.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

14-åringer blir fortsatt misbrukt og folk prøver fortsatt å drepe hverandre den dag i dag, uten kristendom og gode tradisjoner. Dette kan du ikke klandre kristendommen for.

Ja når skjermene tar ansvar for sosialisering av unge, og mobbing/trakkasering sprer seg som ild i tørt gress så kan dette være resultatet. 

Foreldre må lære seg å ta ansvar for barna deres i denne sammenheng. Noen foreldre virker konfliktskye overfor sine egne barn. Da kan barn bli som de verste terrorister, og ikke til å ha med å gjøre. Grensesetting sammen med empati og forståelse er utrolig viktig. Være emosjonelt tilgjengelig for barna sine. 

Jeg legger ikke skyld på noe. Det må jeg bare presisere. Jeg prøver å finne forklaringer og årsakssammenhenger. Det er det som jeg ofte er nysgjerrig på. 

Hver person er unik, og hvert tilfelle er unikt. Forskning er helt nødvendig for å prøve og avklare og avdekke mulige årsaker. Problemet er bare at endring tar tid, og i forhold til hamsterhjulet så går det ikke fort nok. Det er det inntrykket jeg sitter igjen med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dårlige menn er menns verste fiende. Heng med i tiden. Kvinner trenger ikke å ta til takk lenger (eller bli tvunget) 

Dere må ta deres del av husarbeidet. Kvinner jobber og tjener penger selv nå. 

Anonymkode: ab980...b0d

De 10% beste mennene hever standarden til kvinner, mens dere klandrer vanlige menn for oppførselen til de 10% verste mennene

Anonymkode: d39d3...649

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Offentlig helsevesen er et gigantisk sluk av ressurser. Det er en mye bedre ordning å forsikre seg selv og betale for sine egne helsebehov skulle de oppstå. Vi liker å snakke negativt om hvordan enkelte har det i USA, men de som blir syke eller uføre der, og har forsikringen i orden, lever MYE bedre enn vi som står på evigvarende offentlig venteliste eller aldri mottar den beste behandlingen for plagene våre.

Nei offentlig er både bedre og mer rettferdig en privat, dette ser vi både i praksis og i forskning. Det betyr selvsagt ikke det er perfekt på noen måte.
Inntoget av private helseforetak i Norge er en av grunnene til forverringen av det offentlige, de stjeler både kompetanse og ressurser. Men viktigst er det at en mister alle stemmene til ressurssterke, for de bare kjøper seg fremst i køen.

Å glorifisere USA's helsesystem fremstår for meg som enten manglende kunnskap eller fullstendig likegyldighet for 30-40% av deres befolkning. 
Det fleste får ikke ekstra forsikrings-utbetalinger ved uførhet og når en får dette er de i gjennomsnitte bare for 3 år.  Da sitter en amerikaner i gjennomsnitt i igjen med rundt 12-13000 kr i mnd. Men vi har det så mye verre.. eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg tar heller livet av meg før jeg blir sammen med en mann av praktiske årsaker.

Det er selvsagt ditt prerogativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han selv noen standard? Det damer velger bør jo også menn velge. Altså en partner som gjør livet bedre, ikke bare en partner. Punktum. Man trenger ikke være bra for alle. Man kan være bra for få. Og man bør selvfølgelig være bra for den typen man selv tiltrekkes av. De andre spiller ingen rolle. Så er det noen minimumskriterier. Som å være hyggelig, vaske seg i ræva og holde hjemmet sitt i ok stand.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Menn har ikke en egen historie, mennesker har historie. Du er 50% faren din og 50% moren din. Du har arvet akkurat like mye/lite skyld i historien som alle andre nålevende.

🙄😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 13.33):

Det du siterer her gjelder ståstedet til kvinnen. Menn har har tutet ørene fulle av mannssjåvinisme søppel og en altfor stor tro på sin egen verdi. 

For kvinner blir dette altfor slitsomt. Kostnaden overstiger nytten. 

Forskjellen er at menn, som oftest prakker seg selv på kvinner. Kvinner plages sjeldnere av singellivet, da menn har sørget for at livet med de ofte føles som å ha en tenåring i hus. 

Jeg er rimelig sikker på at denne oppførselen møter menn i døra før eller siden. 

Anonymkode: b3699...0e8

Ptsj.... det har da alltid vært flere single menn enn kvinner, og vi takler singeltilværelsen godt.

Mange kvinner er desperate når klokka tikker mot 40 og de begynner å tenke at de må reprodusere seg selv, eller i det minste å få noe smått de kan "ta vare på" for å føle seg nok verdt her i livet.

Da skaffer de seg første og beste mann som ser bra ut men som egentlig er en dust på alle andre områder (bare se på de millioner av klagetrådene her på KG om temaet).

Jada, jeg vet at  kvinner fint kan være single og mødre, men det funker jo bare så lenge Staten kan fø på dem. Dette er jo virkelig ikke normalen i menneskets historie, eller store deler av verden forøvrig.

Menn klarer seg selv, kvinner trenger noe (mann eller Stat) som kan fø dem. Når Staten spiller fallitt om noen år er vi tilbake til normalen, og kvinner kommer til å plages veldig av singellivet før de må krype bort til mennene igjen.

Anonymkode: d6691...cc3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 15.20):

Så skal vi alle prise oss lykkelig for at vi lever i en tid og i en verden hvor hverken kvinner eller menn må leve i forhold grunnet praktiske omstendigheter, men står helt fritt til å leve livene sine slik de vil. Selvom det innebærer et liv uten en partner.

Anonymkode: 03c47...d17

Vi lever i en tid og et bittelite HJØRNE av verden hvor dette er mulig. I de aller fleste andre steder i verden er det unormalt at et av kjønnene er 100% avhengige av en sterk og velfylt stat.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 17.17):

Jepp. Det som har endret seg nå er jo at kvinner nekter å stille opp som hushjelp, sexleketøy og barnevakt. De forventer en partner som stiller opp på like linje og det liker ikke en del menn. 

Anonymkode: 828aa...b0a

Burde menn krevd at kvinner stiller opp på lik linje?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 17.35):

Nå svartmaler du. Kjærlighet ble ikke oppdaget på 1960-tallet. Dine besteforeldre og oldeforeldre elsket hverandre.

Det er veldig sant. Tror det var utrolig mye mer kjærlighet før i tiden. Da vokste man sammen som et team mot et felles mål. Nå er det motsatt, man aner ikke hvor lenge man har partneren før h*n finner noe bedre, og da gidder man ikke investere mye i et forhold heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 17.28):

Jeg er ikke religiøs eller troende, men jeg mener vi levde godt under kristendommen i flere hundre år før industrialismen og feminismen og alt som fulgte ødela alt.

nei - vi levde forholdsvis godt FØR kristendommens inntog. Før kristendommen og mørkeMENNENE ødela alt. 

Anonymkode: b9593...601

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 16.35):

Alt som mangler i dette innlegget er #girlpower og en hyllest til selvstendige kvinner.

Dagen etter ringer de  pappa eller en eks for hjelp til x, y og z. 

Anonymkode: c7e21...b0e

Hvorfor ringe pappa eller kompis når mamma og venninner hjelper så mye bedre til? Aldri ringt en mann og bedt om hjelp i hele mitt liv, og har kommet meget godt ut av det..

Anonymkode: 1985b...28e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

nei - vi levde forholdsvis godt FØR kristendommens inntog. Før kristendommen og mørkeMENNENE ødela alt.

Før kristendommen gjorde folk ut av hedninger var flerkoneri vanlig og døtre ble byttet mot kyr og sauer. Harald Hårfagre hadde over tjue barn med sju koner. Kristendommen brakte med seg lovfestet monogami og et menneskesyn som kom kvinner til gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Før kristendommen gjorde folk ut av hedninger var flerkoneri vanlig og døtre ble byttet mot kyr og sauer. Harald Hårfagre hadde over tjue barn med sju koner. Kristendommen brakte med seg lovfestet monogami og et menneskesyn som kom kvinner til gode.

https://avaldsnes.info/viking/kjaerlighet-og-ekteskap/

Jeg ville så definitivt heller vært vikingkvinne og hedning enn det kristendommen brakte med seg angående kvinners rettigheter. En vikingkvinne kunne si nei og også skille seg, og hadde da sine eiendeler gitt fra foreldre og mann som særeie. Hun kunne også ha barn fra før og vært gift før uten å bli ansett som ødelagt. 

Menneskesynet og kvinnesynet kristendommen brakte oss var ikke til gode for kvinner. 

I begge faser var ekteskap ofte allianser mellom familier. Både kvinner og menn var gjerne innstilt på det, men kun vikingkvinnene kunne si nei til forslaget. Da landet ble kristne mistet kvinner retten til å bestemme noe. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 16.34):

Menn har ikke en egen historie, mennesker har historie. Du er 50% faren din og 50% moren din. Du har arvet akkurat like mye/lite skyld i historien som alle andre nålevende.

Jeg er 💯 meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...