Gå til innhold

Mannens største fiende

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er ikke andre menn...det er kvinnens lyst til å være uten en mann... hun går ikke for en annen mann, hun går for å slippe menn... eller hun innleder ikke forhold, for å slippe menn... 

Det en mann må jobbe for og med er at kvinnen føler at hun har det bedre og finere med menn/mannen enn alene.... det er kvinnens følelse av at det er bedre å være alene som er mannens største fiende...ikke andre menn..

Anonymkode: 42ee9...a4e

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vår samtids tendens til å tegne opp et jernteppe mellom kjønnene kommer til å fortone seg som en vits om 15 år og inn i evigheten.

Anonymkode: e60ed...9d0

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

når du sier alene, så mener du singel med regelmessig sex med menn som er langt mer attraktiv.

Fast forhold med en 5/10 mann, eller pulevenn med masse 8/10 menn.

Anonymkode: d39d3...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du det er ingen fiende, det er det naturlige og selvfølgelige som alltid har eksistert og bestandig vil eksistere. Også andre veien. 

Hvorfor i alle dager skulle noen- uansett kjønn- inngå forhold til noen om de har det bedre alene enn sammen med vedkommende???????????????????

Selvfølgelig går ingen inn i et forhold som gir dårligere liv enn å være alene. Iallefall ikke bevisst. (Kan bli slik, og da blir det nok brudd.)

• Liker 5
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

når du sier alene, så mener du singel med regelmessig sex med menn som er langt mer attraktiv.

Mange kvinner ønsker ikke sex uten emosjonell forbindelse, så da velger de heller å være single og kose seg med dildo eller lignende. Det blir ikke nødvendigvis flere kvinner tilgjengelig for kun sex.

Anonymkode: afae3...76d

• Liker 4
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både kvinner og menns største fiende er de endringer som samfunnsmessig kommer i Norge og flere andre land.
Da vil også preferanser endre seg og det vil fremstå mindre attraktivt å være single uansett kjønn.

Vi har partnere kun for vår egen del så når en får dekket alle behov uten så vil naturligvis en partner bli nedprioritert. Når tilværelsen blir vesentlig vanskelig og farligere så vil en finne mer sammen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette gjelder for menn også. Eller, burde være. Litt standard burde man sette for seg selv.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du absolutt skal skape et fiendebilde for mange menn, så er det jo disse mennene selv som er sin egen fiende!

Hvis de ikke greier å være en partner som kvinner anser som en god partner, da må disse mennene selv gjøre seg mer attraktive. Det er ikke så vanskelig. Det handler om å ha gode holdninger, kunne oppføre seg, vise respekt og omtanke for andre, være til å stole på +++ Helt normale, gode egenskaper som er nødvendige er gjensidige hvis et forhold skal fungere bra over tid.

Ingen bør være i et forhold som de ikke har det bra i. Og skal man ha det bra, så er det en del helt elementære brikker som må være på plass. (Og nei, dette handler ikke om overfladiske ting som utseende, status eller størrelsen på lommeboka...)

Anonymkode: 83857...e4b

• Liker 4
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Gregarious skrev (6 timer siden):

Både kvinner og menns største fiende er de endringer som samfunnsmessig kommer i Norge og flere andre land.
Da vil også preferanser endre seg og det vil fremstå mindre attraktivt å være single uansett kjønn.

Vi har partnere kun for vår egen del så når en får dekket alle behov uten så vil naturligvis en partner bli nedprioritert. Når tilværelsen blir vesentlig vanskelig og farligere så vil en finne mer sammen.

Tviler, jeg har familie som jeg vil støtte meg på. En mannlig partner er det siste jeg trenger. En mann kan ikke gi meg noe mer positivt i livet, den kan derimot gi meg frustrasjon og sorg. 

Anonymkode: b3699...0e8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Menns største fiende, er deres tendens til å bygge opp fiendebilder når de snakker om kvinner. 

I stedet for å sitte og filosofere og komme frem til åpenbaringer som er åpenbare, så slutt nå heller å se på kvinner som aliens som du må finne ut av gjennom å høre på podcaster laget av menn, og bare kom deg ut og snakk med kvinner heller.

Anonymkode: 03ba1...41a

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med sosiale medier, så har vi fått innblikk i mange andres liv som gir oss bekreftelse på at det ikke er kun ens egen mann som prøver å lure oss kvinner til å tro de ikke får til mer enn å passe på seg selv, og lar resten ligge til kvinnen tar det. Vi har blitt bedre på å dele erfaringer, og skrike ut til hverandre at vi fortjener bedre. Heldigvis!

Problemet er når sjansen for å få noe bedre er like vanskelig som å vinne i lotto, så forblir vi kvinner single. Det blir også mer vanlig å kjøpe bolig med venner og familie. Kvinner som bor i kollektiv sammen kommer vi til å se mer av. 
inkl meg selv. 

Anonymkode: b3699...0e8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er ikke andre menn...det er kvinnens lyst til å være uten en mann... hun går ikke for en annen mann, hun går for å slippe menn... eller hun innleder ikke forhold, for å slippe menn... 

Det en mann må jobbe for og med er at kvinnen føler at hun har det bedre og finere med menn/mannen enn alene.... det er kvinnens følelse av at det er bedre å være alene som er mannens største fiende...ikke andre menn..

🤣 Herregud, nå lo jeg godt. 

Og jeg er enig med at menns største fiende er at de lager seg masse idiotiske forestillinger i hodet om kvinnens ditt og kvinnens datt. Hva med å være et hyggelig, anstendig, respektfullt menneske? :) Får du nei, så får du nei. Gå videre. Et avslag er ikke personlig, men at en opplever at man ikke passer sammen. 

Grunnen til at jeg har valgt bort dating, for så vidt, er at jeg har prøvd Tinder. Jeg får hele tiden meldinger om å pule, om sex. Jeg blir ikke en gang spurt om jeg har lyst, men innboksen min bare spammes med at de FORVENTER at jeg skal ligge med dem. Jeg blir lei. Jeg nevnte dette på KG og menn har respondert til meg at menn gjør sånn med stygge kvinner. De vil pule, bli ferdig med det og blokkere. Er ikke verdt en anstendig samtale en gang. :) Så da sluttet jeg, for det gjør noe med deg psykisk. Det gjør vondt, utrolig vondt. 

Anonymkode: 828aa...b0a

• Liker 5
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trolltunge skrev (9 timer siden):

Du det er ingen fiende, det er det naturlige og selvfølgelige som alltid har eksistert og bestandig vil eksistere. Også andre veien. 

Hvorfor i alle dager skulle noen- uansett kjønn- inngå forhold til noen om de har det bedre alene enn sammen med vedkommende???????????????????

Selvfølgelig går ingen inn i et forhold som gir dårligere liv enn å være alene. Iallefall ikke bevisst. (Kan bli slik, og da blir det nok brudd.)

Det har ikke alltid eksistert. Det begynte å eksistere på tidlig 1900-tallet med det feministiske kuppet av demokratiet og har bare blitt verre og verre. Til det punktet vi har nådd nå hvor mange uønskede menn bare eksisterer for å utføre jobber kvinner ikke vil ha, så de kan betale skatt til kvinner som ikke vil ha de, gjennom en stat som kvinner har kuppet totalt. Om du tror det var bedre å leve alene som kvinne for tusen år siden enn sammen med en mann er du helt ute på villspor. Det var en situasjon så håpløs og utenkelig at du vil slite med å finne eksempler på at det noen sinne har forekommet. Utenfor den kongelige/adelige delen av samfunnet så klart.

Anonymkode: d274b...41e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Kvinner må gjerne jobbe for å slippe menn. SÅ viktig er det ikke å få seg dame.

Forhold skal være rimelig friksjonsfrie for å fungere over tid. 

Mange damer av vår tid har ikke de nødvendige egenskapene for å skape gode forhold fordi de er tutet ørene fulle av feministisk søppel og en altfor stor tro på sin egen verdi.

For menn blir dette altfor slitsomt. Kostnaden overstiger nytten.

Anonymkode: d6691...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor skal menn se på kvinner som ikke vil ha dem som fiende?

Ingen grunn for menn å forholde seg til slike kvinner.

Anonymkode: 7fde3...ffa

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nei. Singel og uten sex. 

Anonymkode: 33933...7cf

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Heie 4B 💪♥️  trenger ikke en ekstra baby i hus som aldri blir voksen. 

Står over, ellers takk! 

Anonymkode: 1985b...28e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å se på det som en fiende heller enn som motivasjon til å bli et menneske andre ønsker å forholde seg til er jo... spesielt. Før kunne menn kjøpe seg inn i et forhold fordi kvinner ikke hadde noe annet valg for overlevelse, nå må man faktisk være et godt menneske for å bli valgt. Helt grusomt.

Anonymkode: 3f232...ba2

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Å se på det som en fiende heller enn som motivasjon til å bli et menneske andre ønsker å forholde seg til er jo... spesielt. Før kunne menn kjøpe seg inn i et forhold fordi kvinner ikke hadde noe annet valg for overlevelse, nå må man faktisk være et godt menneske for å bli valgt. Helt grusomt.

Før måtte kvinner og menn samarbeide for å få et best mulig liv. Nå kan kvinner leve alene og menn må uansett støtte de økonomisk over skatten. Bare vær et godt menneske sier du, men hva er et godt menneske? Før var det kirka som bestemte hva som var et godt menneske, nå er det tydeligvis kvinner som bestemmer. Men hvor henter de sine holdninger fra: massemedia, sosiale media, venninnegjengen... Den sikreste måten å bli likt av kvinner på, eller være et godt menneske som du kaller det, ser ut til å være gjennom å bli rik, bli født vakker, ha psykopatisk gode sosiale antenner og/eller bygge muskler. Det er helt ute av kontroll.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Før måtte kvinner og menn samarbeide for å få et best mulig liv. Nå kan kvinner leve alene og menn må uansett støtte de økonomisk over skatten. Bare vær et godt menneske sier du, men hva er et godt menneske? Før var det kirka som bestemte hva som var et godt menneske, nå er det tydeligvis kvinner som bestemmer. Men hvor henter de sine holdninger fra: massemedia, sosiale media, venninnegjengen... Den sikreste måten å bli likt av kvinner på, eller være et godt menneske som du kaller det, ser ut til å være gjennom å bli rik, bli født vakker, ha psykopatisk gode sosiale antenner og/eller bygge muskler. Det er helt ute av kontroll.

Det som betyr noe for meg er at jeg får en god følelse av å være sammen med han. Ingenting av de overfladiske tingene du nevner betyr en dritt for meg. Jeg vil ha sommerfugler i magen når han tar på meg, that’s it. Men så lenge menn fortsetter å lulle seg inn i vrangforestillingen om at alt handler om penger og utseende kommer avstanden til kvinner bare å bli enda større.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...