AnonymBruker Skrevet 15. mars #1 Del Skrevet 15. mars Jeg har erfart ulikt i ulike forhold. Min forrige eks var helt ekstrem når det kom til å stille opp for eksen sin (de var ikke gift), og skulle både fikse ting i huset hennes og alt mulig. De hadde ikke barn sammen. Nå har jeg funnet meg en annen mann som har vært gift. Skilt for 7 år siden. De har 3 felles barn, men de er relativt store. Han har sagt at ekskona betyr veldig mye og at han alltid kommer til å stille opp for henne. Det gir meg litt bismak, fordi jeg har så dårlige erfaringer med nettopp det. Hva er deres tanker? Hva er greit/innafor ift det å stille opp for en tidligere partner når man er i et nytt forhold? Anonymkode: 16ceb...8f7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #2 Del Skrevet 15. mars Ingenting. For barna er greit, men det er bare barna… Men holder meg unna menn med barn fra før Anonymkode: d90fb...008 9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #3 Del Skrevet 15. mars Jeg hjalp min eks i en overgang, da han hadde problemer, men jeg er ikke generelt til hans disposisjon. Anonymkode: 24509...508 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coco88 Skrevet 15. mars #4 Del Skrevet 15. mars Så mye man bare ønsker, det er jo person avhengig av hva man ønsker å gjøre for exen. Men ja han har fortalt deg hvor du står hen! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #5 Del Skrevet 15. mars Coco88 skrev (1 minutt siden): Så mye man bare ønsker, det er jo person avhengig av hva man ønsker å gjøre for exen. Men ja han har fortalt deg hvor du står hen! Hva mener du? Anonymkode: 16ceb...8f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #6 Del Skrevet 15. mars Både og. Samboeren min og hans barnemor har et godt forhold. De er fleksible og kommuniserer godt, med et oppriktig ønske om at begge parter skal ha det godt og felles barn skal oppleve at foreldrene er gode venner. Ingen sjalusi og barnemor er skikkelig ålreit. så spørs det hva man legger i å stille opp. Om det er en av partene som er nede for telling av ulike årsaker som sykdom, stress på jobb, usamarbeidsvillige barn osv, så tenker jeg at absolutt skal man stille opp ekstra om man kan, for barnets del og samarbeidets del. Om forelderen stadig trenger hjelp til småting vedkommende burde klare selv eller kan be andre om hjelp for, så synes jeg det er unødvendig. Hadde reagert negativt om min samboer slapp det han hadde i hendene for å fikse tv’en til eksen, hjelpe med flytting, flytte et møbel, hente henne osv, dette er ting som ikke gjelder felles barn og da bør hun får hjelp fra andre. Anonymkode: 54d03...d8d 10 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #7 Del Skrevet 15. mars Spørs helt på situasjonen tenker jeg og om du blir «involvert». Min mann skrur på bilen til exen og hennes mann iblant slik at de slipper å betale i dyre dommer på verksted, og det syns jeg jaggu er helt greit og veldig flott gjort av han. Til gjengjeld hjelper de oss med ting hvis vi trenger det. Anonymkode: 6edf5...e4e 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #8 Del Skrevet 15. mars Han må jo selv bestemme såklart, men... en kollega av meg har hatt ørten begynnende forhold som ikke funker, og han skjønner ikke selv at det kanskje har noe å gjøre med at han kjører og monterer vaskemaskin og maler hus og skrur bokhyller hos eksen sin... 20 år etter de ble skilt. Anonymkode: 0648f...11e 8 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #9 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Både og. Samboeren min og hans barnemor har et godt forhold. De er fleksible og kommuniserer godt, med et oppriktig ønske om at begge parter skal ha det godt og felles barn skal oppleve at foreldrene er gode venner. Ingen sjalusi og barnemor er skikkelig ålreit. så spørs det hva man legger i å stille opp. Om det er en av partene som er nede for telling av ulike årsaker som sykdom, stress på jobb, usamarbeidsvillige barn osv, så tenker jeg at absolutt skal man stille opp ekstra om man kan, for barnets del og samarbeidets del. Om forelderen stadig trenger hjelp til småting vedkommende burde klare selv eller kan be andre om hjelp for, så synes jeg det er unødvendig. Hadde reagert negativt om min samboer slapp det han hadde i hendene for å fikse tv’en til eksen, hjelpe med flytting, flytte et møbel, hente henne osv, dette er ting som ikke gjelder felles barn og da bør hun får hjelp fra andre. Anonymkode: 54d03...d8d Enig i dette. ts Anonymkode: 16ceb...8f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #10 Del Skrevet 15. mars Enda ikke hørt om et tilfelle der hun hjalp eksen med praktiske ting i hjemmet eller andre ting for den saks skyld. Anonymkode: 7b0bf...9e7 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #11 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Spørs helt på situasjonen tenker jeg og om du blir «involvert». Min mann skrur på bilen til exen og hennes mann iblant slik at de slipper å betale i dyre dommer på verksted, og det syns jeg jaggu er helt greit og veldig flott gjort av han. Til gjengjeld hjelper de oss med ting hvis vi trenger det. Anonymkode: 6edf5...e4e Men, han slipper ikke alt i hendene sine for å hjelpe exen. Det hadde vært rart. Men din kjæreste har jo barn med exen, og da tenker jeg det er vanlig å stille opp når det gjelder og gavner barna hvertfall. Å drive å hjelpe med alle mulige småting fordi hun evt ikke har egen mann er ikke greit. Du får nesten se ann dynamikken Anonymkode: 6edf5...e4e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #12 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men, han slipper ikke alt i hendene sine for å hjelpe exen. Det hadde vært rart. Men din kjæreste har jo barn med exen, og da tenker jeg det er vanlig å stille opp når det gjelder og gavner barna hvertfall. Å drive å hjelpe med alle mulige småting fordi hun evt ikke har egen mann er ikke greit. Du får nesten se ann dynamikken Anonymkode: 6edf5...e4e Jeg håper og tror han mente at han stiller opp for henne - så lenge det gjelder barna. Jeg håper ikke det er snakk om andre «tjenester» som å skru opp møbler, fikse biler og greier. Det tror jeg ikke jeg gidder faktisk. Anonymkode: 16ceb...8f7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #13 Del Skrevet 15. mars Her er det kun hjelp i form av barn, man har barna sammen, ikke noe mer. Anonymkode: 2f105...21e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #14 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg har erfart ulikt i ulike forhold. Min forrige eks var helt ekstrem når det kom til å stille opp for eksen sin (de var ikke gift), og skulle både fikse ting i huset hennes og alt mulig. De hadde ikke barn sammen. Nå har jeg funnet meg en annen mann som har vært gift. Skilt for 7 år siden. De har 3 felles barn, men de er relativt store. Han har sagt at ekskona betyr veldig mye og at han alltid kommer til å stille opp for henne. Det gir meg litt bismak, fordi jeg har så dårlige erfaringer med nettopp det. Hva er deres tanker? Hva er greit/innafor ift det å stille opp for en tidligere partner når man er i et nytt forhold? Anonymkode: 16ceb...8f7 Helt innafor å stille opp dersom det er ting som er direkte relatert til barna. Ikke ellers. Ville ikke falt meg inn å spørre eksen om noe annet enn samvær/barnevakt/bekymringer ang barna. Men jeg hater han noe intenst og jævlig, da. Tåler ikke trynet på han. Ville vært skeptisk til en fyr som fortsatt har et tett forhold til eksen sin. Anonymkode: f8678...845 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #15 Del Skrevet 15. mars At man hjelper hverandre med barnepass synes jeg er ok hvis man har spurt besteforeldre osv og de er opptatt. Men hvis min samboer hadde dratt til henne for å fikse huller, møbler osv. Da er det over for min del. Situasjonen er annerledes hvis hun også hadde hatt mann, og så er min samboer snekker og hjelper dem med noe. Å bytte dekk, montere ting er ikke noe som er relatert til barna. Det kan eksen få noen andre til å fikse. Anonymkode: 3a182...239 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #16 Del Skrevet 15. mars Jeg spør eksen om hjelp til ting som angår barna, er veldig opp og ned om han "kan", men har ikke mange å spille på så det går i å spørre ny partner først, så eksmann.. Har spurt eksen om småting: skru ned vanntrykket på badet (slik at minsten ikke kunne sprute ned hele badet når han vasket hendene) og jeg har tenkt å høre med han (igjen) om han gidder å skru det opp igjen. Det er ikke en prioritering, han gjør det kanskje en dag han vil og det er sånn det er. Maser ikke, men tror jeg har spurt en gang før for et par år siden. Tror det må være greit å spørre om hjelp men det er ikke greit å forvente hjelp. Vil han så er det fint, vil han ikke får jeg enten ordne det selv/betale noen/la det være. Anonymkode: a5ce0...d05 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #17 Del Skrevet 15. mars Eksen mn betyr lite for meg. Det er en grunn til at hun er en eks. Jeg bryr meg om henne som medmenneske og håper det går bra med henne. Men jeg tenker ikke på henne i hverdagen, inviterer henne ikke til ting, og hun inviterer ikke meg til ting og spør meg ikke om hjelp til noe. Unntaket er hvis det praktisk eller formelt sett bare er jeg eller henne som kan hjelpe. Da gjør vi det, selvfølgelig. Men det er veldig sjelden. Når det gjelder barna så snakker vi sammen og samarbeider i den grad det er noe å samarbeide om. Vi har ikke noe hat eller horn i siden til hverandre. Det er bare unaturlig å oppføre seg som om vi fremdeles er et par og en familie, når det er helt klart at vi ikke er det. Jeg mener utydelighet på dette bare er emosjonelt forvirrende for barna. Barna trenger å ha tydelighet og trygghet. Det får de ved å se at vi har en god tone når det er noe, men at vi har nye liv nå som vi lever helt uavhengig av hverandre. Når det gjelder å bli kjæreste med noen som ikke er ferdig med tidligere forhold, så skjønner jeg godt at man er skeptiske til det. Anonymkode: fcb4b...fa9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coco88 Skrevet 15. mars #18 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva mener du? Anonymkode: 16ceb...8f7 Han er ikke keen nok på deg til å ofre forholdet med exen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #19 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt innafor å stille opp dersom det er ting som er direkte relatert til barna. Ikke ellers. Ville ikke falt meg inn å spørre eksen om noe annet enn samvær/barnevakt/bekymringer ang barna. Men jeg hater han noe intenst og jævlig, da. Tåler ikke trynet på han. Ville vært skeptisk til en fyr som fortsatt har et tett forhold til eksen sin. Anonymkode: f8678...845 Fu skriver barnevakt. Sitter han fysisk barnevakt hjemme hos deg? Anonymkode: 09f6e...02e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #20 Del Skrevet 15. mars Jeg er helt for at man kan hjelpe hverandre. Man har en forbindelse og historie som aldri forsvinner. Spesielt om man har felles barn og et langt samliv bak seg. Da er det ikke å bare slutte å bry seg. Dere sjalu damer som ikke greier ekser/babymamas burde holde dere unna menn med barn. Eller finne dere en munk som ikke har levd før dere. Beklager men velkommen til voksenverdenen Anonymkode: a70d6...587 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå