AnonymBruker Skrevet 15. mars #1 Skrevet 15. mars Lar dere et barn med lett feber sove dupp ute i vogn? Eller være ute? Anonymkode: 2fad9...695
Million Skrevet 15. mars #2 Skrevet 15. mars (endret) Jeg ville ikke gjort det om barnet hadde feber. Da hadde jeg foretrukket å la barnet sove innendørs, uten å bli pakket inn i tjukke klær og dunpose osv. Man skal jo helst kle AV barna og ha de så lettkledd som mulig når de har feber, så feberen lettere går ned, og ikke stiger pga de er pakket inn i masse varme klær og dunpose/dyne. Og det må de jo ha ute i vogn om vinteren. Så nei, jeg pleide å la barnet sove inne ved feber. Lettkledd i bare bleien, kanskje en t-skjorte. Endret 15. mars av Million 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars #3 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Lar dere et barn med lett feber sove dupp ute i vogn? Eller være ute? Anonymkode: 2fad9...695 Barn med feber holder du inne, og lar de sove når de ønsker å sove. Vi er fortsatt i vinterhalvåret og da er vi forsiktige med å være ute i kjølig luft når vi er syke. Anonymkode: 3f1f5...217 2 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars #4 Skrevet 15. mars Million skrev (2 minutter siden): Jeg ville ikke gjort det om barnet hadde feber. Da hadde jeg foretrukket å la barnet sove innendørs, uten å bli pakket inn i tjukke klær og dunpose osv. Man skal jo helst kle AV barna og ha de så lettkledd som mulig når de har feber, så feberen lettere går ned, og ikke stiger pga de er pakket inn i masse varme klær og dunpose/dyne. Og det må de jo ha ute i vogn om vinteren. Så nei, jeg pleide å la barnet sove inne ved feber. Lettkledd i bare bleien, kanskje en t-skjorte. Det er ikke vinter lenger. Vi er faktisl langt ute i mars, som er en vårmåned og er somregel gode plussgrader om dagene nå😅 var 10+ her i går Anonymkode: 2f92b...11a
AnonymBruker Skrevet 15. mars #5 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Barn med feber holder du inne, og lar de sove når de ønsker å sove. Vi er fortsatt i vinterhalvåret og da er vi forsiktige med å være ute i kjølig luft når vi er syke. Anonymkode: 3f1f5...217 Vinterhalvåret? Mars er en vårmåned. Anonymkode: 2f92b...11a 1
Million Skrevet 15. mars #6 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke vinter lenger. Vi er faktisl langt ute i mars, som er en vårmåned og er somregel gode plussgrader om dagene nå😅 var 10+ her i går Anonymkode: 2f92b...11a Mars er kanskje vårmåneden med de store forandringene, men det snødde her for et par dager siden, og det er ikke så varmt ute at ungen kan ligge i t-skjorte akkurat. Du pakker da inn barnet i 10 grader?
AnonymBruker Skrevet 15. mars #7 Skrevet 15. mars Million skrev (3 minutter siden): Jeg ville ikke gjort det om barnet hadde feber. Da hadde jeg foretrukket å la barnet sove innendørs, uten å bli pakket inn i tjukke klær og dunpose osv. Man skal jo helst kle AV barna og ha de så lettkledd som mulig når de har feber, så feberen lettere går ned, og ikke stiger pga de er pakket inn i masse varme klær og dunpose/dyne. Og det må de jo ha ute i vogn om vinteren. Så nei, jeg pleide å la barnet sove inne ved feber. Lettkledd i bare bleien, kanskje en t-skjorte. Samme her. Jeg brukte filosofien "starve a fever, feed a cold". (med unntak av da barna hadde falsk krupp. Da sovnet de ute i armene mine når anfallet hadde gitt seg) Anonymkode: 33f12...fd1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars #8 Skrevet 15. mars Vi fikk nå beskjed at det var 0 problem å la barnet ligge ute med feber. Fikk og beskjed å la barnet få frisk luft ute selv ved sykdom. Husker vi lå innlagt en gang med eldste her, og der gikk faktisk pleierne ut på terrassen som var i forbindelse med barneavdelingen der de hadde en huske og sandkasse, som de sa selv med feber har de gått av å være litt ute. https://www.nrk.no/nyttig/feber-og-barn-innendors-1.1317848 Anonymkode: 4b01d...e52
AnonymBruker Skrevet 15. mars #9 Skrevet 15. mars Jeg ville ikke gjort det. Med så små barn er det fort gjort å dra på forverrelser eller negativ utvikling av sykdomsforløpet. Lungebetennelse f.eks Anonymkode: c3545...66f
AnonymBruker Skrevet 15. mars #10 Skrevet 15. mars Har hatt mine ute i vogn med feber fra de sluttet å være babyer. Men har gitt feberdempende, slik at de ikke har blitt lagt med stigende feber Anonymkode: f0a97...d22
AnonymBruker Skrevet 15. mars #11 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Vinterhalvåret? Mars er en vårmåned. Anonymkode: 2f92b...11a Vinterhalvåret inkluderer Mars måned. Hvor ts bor er og av vesentlig betydning, og det sier hun ingenting om. Polart lavtrykk med snø og vind herjer i nord. I sør er det ikke polart lavtrykk. Lær deg forskjell på vinterhalvåret og sommerhalvåret før du retter på andre, når du selv har feil. Anonymkode: 3f1f5...217
AnonymBruker Skrevet 15. mars #12 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Vi fikk nå beskjed at det var 0 problem å la barnet ligge ute med feber. Fikk og beskjed å la barnet få frisk luft ute selv ved sykdom. Husker vi lå innlagt en gang med eldste her, og der gikk faktisk pleierne ut på terrassen som var i forbindelse med barneavdelingen der de hadde en huske og sandkasse, som de sa selv med feber har de gått av å være litt ute. https://www.nrk.no/nyttig/feber-og-barn-innendors-1.1317848 Anonymkode: 4b01d...e52 Det spørs jo og hvor gammelt barnet er og hva som feiler barnet. En beskjed passer ikke alle tilfeller i hele Norge. Anonymkode: 3f1f5...217
AnonymBruker Skrevet 15. mars #13 Skrevet 15. mars Har aldri hatt barna ute i vogn for å sove, så en ikke-eksisterende problemstilling for min del. Anonymkode: f172f...8de
AnonymBruker Skrevet 15. mars #14 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har aldri hatt barna ute i vogn for å sove, så en ikke-eksisterende problemstilling for min del. Anonymkode: f172f...8de Hvorfor svare da? Anonymkode: f8fce...7c8 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars #15 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor svare da? Anonymkode: f8fce...7c8 Fordi mange ser ut til å tro at det er lovbestemt at små barn må sove ute på dagen. Anonymkode: f172f...8de
AnonymBruker Skrevet 15. mars #16 Skrevet 15. mars Ja, hos oss blir det gjerne dupp i vogn uansett. Men tar situasjonen og temperatur i betraktning. Anonymkode: 47a8c...a53
AnonymBruker Skrevet 15. mars #17 Skrevet 15. mars Det kommer an på temperaturen, men så lenge det ikke har vært veldig kaldt, har mine barn sovet ute med feber. Da jeg selv hadde kreft og var innlagt på sykehus, satt sykepleierne opp døra ut (lå på isolat, så alle rommene hadde dør ut til «hagen») når jeg hadde feber. Frisk luft er bra uansett. Anonymkode: 27e8e...ab3
AnonymBruker Skrevet 15. mars #18 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Har aldri hatt barna ute i vogn for å sove, så en ikke-eksisterende problemstilling for min del. Anonymkode: f172f...8de Hvorfor må du svare da? Det er ikke sånn at jeg stilte DEG spørsmålet. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Fordi mange ser ut til å tro at det er lovbestemt at små barn må sove ute på dagen. Anonymkode: f172f...8de Ja det er jo nettopp derfor jeg spør. Jeg tror jeg bryter en uskreven lov ved å la barnet sove inne. Det er slett ikke slik at jeg er redd for at det skal bli mer syk av å være ute, men at barnet nekter å sovne inne enda jeg har prøvd og prøvd uten å lykkes. Ånei da! Jeg stilte nok spørsmålet fordi at barnet elsker å sove inne og akkurat nå som det er sykt, da skal jeg på død og liv la det sove ute fordi jeg akkurat i dag kom på at det er jo nærmest lovbestemt at de skal sove ute! Altså noen ganger kan en lure på hvor langt inni sin egen ræv folk er på dette forumet! Og ellers takk for link og svar! Ser folk er litt uenige og det er godt! Da satser jeg på at barnet ikke ble mer sykt av duppen det fikk ute i dag. Anonymkode: 2fad9...695
AnonymBruker Skrevet 15. mars #19 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Vinterhalvåret? Mars er en vårmåned. Anonymkode: 2f92b...11a Var minus 8 her senest i går. Anonymkode: dba92...5a4
AnonymBruker Skrevet 15. mars #20 Skrevet 15. mars Har vi glemt at feberen er en naturlig forsvarsmekanisme som skal bekjempe infeksjon? Å legge febersykt barn i en vogn ute synes jeg er helt ok så lenge man følger godt med og passer på at temperaturen ikke blir for høy. Først da er det lurt å begynne å regulere den etter min mening. Anonymkode: cc184...c74
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå