Lava Anne Skrevet søndag kl 11:50 #41 Del Skrevet søndag kl 11:50 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du bør kanskje jobbe med å ikke la alt gå så hardt inn på deg,og heller lære deg overse idiotiske kommentarer. Anonymkode: f05ac...656 En arbeidsdag er på 8 timer. Det er store deler av dagen man er våken. Man gidder ikke å jobbe på en arbeidsplass hvor folk driter deg ut, særlig ikke foran andre, og spesielt ikke hvis man ikke har folk i ryggen når det blir gjort. Dette er helt forståelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:51 #42 Del Skrevet søndag kl 11:51 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Oi her var det mange som ikke forstår hvordan vi som er stille blir hakket på. Anonymkode: 38690...69d Jo, det forstår jeg godt iallefall. Jeg jobber i et ganske så giftig arbeidsmiljø der et par stykker gjør så mye utav seg at jeg har valgt å være den stille og rolige som ikke sier noe uten at jeg blir snakket til. Formålet med dette er å unngå mer sur stemning for min del. Denne endringen har ført enda mer hakking, og ledelsen sier jeg bør hevde meg mer da min taktikk gjør ting verre. Da tenker jeg faktisk at ledelsen bør ta tak i problemet først og ikke de det går ut over. Anonymkode: eb126...e7f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lava Anne Skrevet søndag kl 12:00 #43 Del Skrevet søndag kl 12:00 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jo, det forstår jeg godt iallefall. Jeg jobber i et ganske så giftig arbeidsmiljø der et par stykker gjør så mye utav seg at jeg har valgt å være den stille og rolige som ikke sier noe uten at jeg blir snakket til. Formålet med dette er å unngå mer sur stemning for min del. Denne endringen har ført enda mer hakking, og ledelsen sier jeg bør hevde meg mer da min taktikk gjør ting verre. Da tenker jeg faktisk at ledelsen bør ta tak i problemet først og ikke de det går ut over. Anonymkode: eb126...e7f Dårlig ledelse. Se etter andre jobber. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:02 #44 Del Skrevet søndag kl 12:02 Jeg er glemsk og sier "jeg har alzheimer light" 😂 De fleste bare ler av meg. Har ikke fått noen negativ respons på det. Anonymkode: c04a0...7a4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet søndag kl 12:25 #45 Del Skrevet søndag kl 12:25 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Oi her var det mange som ikke forstår hvordan vi som er stille blir hakket på. Anonymkode: 38690...69d Jeg har vært stille, innadvendt og til dels ganske sjenert hele livet, og har aldri opplevd å bli hakket på av den grunn. At det kan ha blitt påpekt, absolutt, og innimellom med oppfordring om å være litt mer utadrettet, men jeg har aldri sett det som en personlig fornærmelse eller som nedrakking av personligheten min. Man trenger ikke ta enhver antydning til kritikk og motstand i aller verste mening. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:44 #46 Del Skrevet søndag kl 13:44 Lava Anne skrev (1 time siden): Dårlig ledelse. Se etter andre jobber. Enig og nei.. jeg trives med jobben min og har en plan for videreutvikling. Jeg må bare igjennom dette hinderet før jeg kan fortsette. Og sannheten kommer for en dag, garantert! Etter jeg ble konfrontert av ledelsen sist så fikk jeg sagt akkurat det jeg mener om den saken var at det skulle hentes hjelp av HR. Jeg allierte meg med tillitsvalgt og da ble det plutselig stille, men en synlig endring hos ledelsen. Ved neste korsvei smeller det så hardt at de ikke kan gjemme det bort. Jeg har også aldre kolleger som endelig er begynt å vise at de har fått nok, så nå tenker jeg de bør begynne å se problemet. To av mine eldre kolleger som ikke kan erstattes så lett har faktisk truet med å gi seg om ikke det skjer noe nå! For min del tenker jeg at det løser seg selv. En av to er nå godt i gang med å holde seg unna med sykemeldinger, og den andre kommer til å krangle seg ut uansett. Det er bare et spørsmål om tid. Denne kampen tar jeg 😊 Anonymkode: eb126...e7f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lava Anne Skrevet søndag kl 14:29 #47 Del Skrevet søndag kl 14:29 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Enig og nei.. jeg trives med jobben min og har en plan for videreutvikling. Jeg må bare igjennom dette hinderet før jeg kan fortsette. Og sannheten kommer for en dag, garantert! Etter jeg ble konfrontert av ledelsen sist så fikk jeg sagt akkurat det jeg mener om den saken var at det skulle hentes hjelp av HR. Jeg allierte meg med tillitsvalgt og da ble det plutselig stille, men en synlig endring hos ledelsen. Ved neste korsvei smeller det så hardt at de ikke kan gjemme det bort. Jeg har også aldre kolleger som endelig er begynt å vise at de har fått nok, så nå tenker jeg de bør begynne å se problemet. To av mine eldre kolleger som ikke kan erstattes så lett har faktisk truet med å gi seg om ikke det skjer noe nå! For min del tenker jeg at det løser seg selv. En av to er nå godt i gang med å holde seg unna med sykemeldinger, og den andre kommer til å krangle seg ut uansett. Det er bare et spørsmål om tid. Denne kampen tar jeg 😊 Anonymkode: eb126...e7f Så bra! Så lenge man har andre gode kolleger, er det masse å hente i å ta den kampen. Lykke til! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:38 #48 Del Skrevet søndag kl 14:38 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Oi her var det mange som ikke forstår hvordan vi som er stille blir hakket på. Anonymkode: 38690...69d Hvordan hjelper det lyve på seg en diagnose om at man sliter med å forstå sosialt samspill? Lava Anne skrev (2 timer siden): En arbeidsdag er på 8 timer. Det er store deler av dagen man er våken. Man gidder ikke å jobbe på en arbeidsplass hvor folk driter deg ut, særlig ikke foran andre, og spesielt ikke hvis man ikke har folk i ryggen når det blir gjort. Dette er helt forståelig. Hvis noen driter deg ut hele dagen på jobb, så rapporterer du det inn som mobbing til ledelsen, du lyver ikke på deg diagnoser. Hva i all verden vinner man på å lyve på seg utviklingsforstyrrelser?? Hvis man allerede har med mobbere å gjøre, så vil det mest sannsynlig bare bli mye værre av en slik løgn. Anonymkode: f05ac...656 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lava Anne Skrevet søndag kl 15:43 #49 Del Skrevet søndag kl 15:43 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan hjelper det lyve på seg en diagnose om at man sliter med å forstå sosialt samspill? Hvis noen driter deg ut hele dagen på jobb, så rapporterer du det inn som mobbing til ledelsen, du lyver ikke på deg diagnoser. Hva i all verden vinner man på å lyve på seg utviklingsforstyrrelser?? Hvis man allerede har med mobbere å gjøre, så vil det mest sannsynlig bare bli mye værre av en slik løgn. Anonymkode: f05ac...656 Det er ikke like forståelig å lyve på seg en diagnose, men det tar jeg som en klype salt. Hun leter etter muligheter for å forsvare seg, men bør la det være generelt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:19 #50 Del Skrevet søndag kl 19:19 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Grunnen til at jeg tar det som fornærmelse var at vedkommende sa til meg: «jobber du med dette å forandre deg og prate mer eller?» Hun sa dette i en stor gruppe. Hun kunne like gjerne sagt rett ut at personligheten din er like verdifull som bæsj og promp! Anonymkode: 25c38...a27 Det er jo ganske frekt sagt. Du kunne jo spurt henne om hun jobber med seg selv for å være mer stille og lyttende. Anonymkode: 4a625...31d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet søndag kl 20:17 #51 Del Skrevet søndag kl 20:17 AnonymBruker skrev (På 15.3.2025 den 20.43): Er det innafor å si: «jammen du skjønner, jeg har en diagnose jeg, det er bare Asperger Syndrom». Selv om jeg ikke er utredet for det, er det innafor å ta en spansk en? For å slippe å få spydighetene slengt i trynet på jobb? Anonymkode: 25c38...a27 Hadde bare sagt at jeg er som jeg er og sånn er det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #52 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 10.33): Ikke bli fornærmet over at noen kaller deg stille og rolig. Mange mennesker setter pris på mennesker som ikke jabber i ett sett. Det er typisk at de som er ekstroverte blir usikre i møte med introverte som ikke møter deres forventninger om tomprat for å fylle stillheten. Da kan de finne på å si sånne ting. Jeg tenker at du ikke trenger å finne på noen diagnose for å unnskylde hvem du er. Anonymkode: 4a625...31d Synes det er rart å i det hele tatt SI noe slikt. Javel, du er feit liksom. Eller: det stinker skikkelig drit etter du har bæsjet på jobbtoalettet det er ikke alt man trenger å si. Hvis personen trenger å si noe høyt for å konkretisere det kan de heller gå på do eller noe: x er stille, y har store lår, z har dårlig ånde … altså, seriøst? Tuva Synnøve Emilie har store pupper jeg liker store pupper gi meg store pupper ja flott. Nice. Anonymkode: f83ea...e01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surdeig Skrevet 16 timer siden #53 Del Skrevet 16 timer siden nei 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #54 Del Skrevet 16 timer siden Nei! For det første er det dårlig å lyve. For det andre vil det backfire på deg selv. Asperger er ikke bare å være stille og rolig! Det er så mye mer. Så etterhvert vil det sannsynligvis komme frem at du løy og det blir kjipt. Anonymkode: 0d32b...6d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 15 timer siden #55 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (På 15.3.2025 den 20.43): Er det innafor å si: «jammen du skjønner, jeg har en diagnose jeg, det er bare Asperger Syndrom». Selv om jeg ikke er utredet for det, er det innafor å ta en spansk en? For å slippe å få spydighetene slengt i trynet på jobb? Anonymkode: 25c38...a27 Nei, det er ikke typisk for Asperger, og hvis du ikke vet om du har diagnosen en gang, bør du i alle fall ikke si det. Å lyve på seg Asperger vil bare gjøre ting verre for deg. Men det er ikke noe galt i å være stille og rolig, så du behøver ikke forsvare deg om noen sier det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå