AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Del Skrevet 9 timer siden Er det innafor å si: «jammen du skjønner, jeg har en diagnose jeg, det er bare Asperger Syndrom». Selv om jeg ikke er utredet for det, er det innafor å ta en spansk en? For å slippe å få spydighetene slengt i trynet på jobb? Anonymkode: 25c38...a27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Del Skrevet 8 timer siden Er stille og rolig spydigheter? Jeg elsker folk som er bakoverlent og rolig. Anonymkode: 5f3e5...6b2 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Del Skrevet 8 timer siden Hæ? Nei! Du bruker da ikke en reell lidelse til å juge deg til en "gyldig forklaring" på arbeidsplassen? Det er faktisk mange mennesker som har dette handikappet, og det skal da for søren ikke bli sånn at friske mennesker går rundt og juger på seg diagnosen for å bortforklare at de er litt stille av seg. Anonymkode: 8040e...2de 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gratis Skrevet 8 timer siden #4 Del Skrevet 8 timer siden Asperger kommer jo i alle varianter, fra de mildeste til de særdeles alvorlige. Diagnosen krever jo ro, orden og god planlegging for å fungere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #5 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det innafor å si: «jammen du skjønner, jeg har en diagnose jeg, det er bare Asperger Syndrom». Selv om jeg ikke er utredet for det, er det innafor å ta en spansk en? For å slippe å få spydighetene slengt i trynet på jobb? Anonymkode: 25c38...a27 Du vil at folk på jobb skal anta at du har sosiale problemer, er rigid, sliter med å tolke ansiktsuttrykk, blir overveldet av inntrykk osv. - framfor å si at du er mer introvert enn ekstrovert? Anonymkode: d20fb...9d1 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8 timer siden #6 Del Skrevet 8 timer siden Hva med å heller jobbe med egen selvtillit og innstilling? Å bli kalt stille og rolig er ikke spydigheter, og det er heller ikke noe man trenger å unnskylde eller bortforklare. 2 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er det innafor å si: «jammen du skjønner, jeg har en diagnose jeg, det er bare Asperger Syndrom». Selv om jeg ikke er utredet for det, er det innafor å ta en spansk en? For å slippe å få spydighetene slengt i trynet på jobb? Anonymkode: 25c38...a27 Nei, så klart ikke. Anonymkode: 3cb56...b63 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #8 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er det innafor å si: «jammen du skjønner, jeg har en diagnose jeg, det er bare Asperger Syndrom». Selv om jeg ikke er utredet for det, er det innafor å ta en spansk en? For å slippe å få spydighetene slengt i trynet på jobb? Anonymkode: 25c38...a27 Det er bare? Det må du i hvertfall ikke si, for det er ikke "bare" å være på autismespekteret. Det er mye mer "bare" å være introvert eller stille av seg. Du kan jo heller si at du er av den mer stille typen, og dersom noen føler for å være spydig så må du jo bare svare på tiltale. Hvis noen gjør narr av deg for å være stille av deg, så er det jo bare å kommentere at vedkommende er høylytt og tar veldig mye plass. Anonymkode: d9323...a5b 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #9 Del Skrevet 8 timer siden Altså man må da få være relativt stille og rolig i dårlig selskap om man ikke har en diagnose og. Selv kan jeg nok virke som en ekstrovert men jeg er nok mer introvert, men det spørs på selskapet. Anonymkode: 63623...95e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #10 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det innafor å si: «jammen du skjønner, jeg har en diagnose jeg, det er bare Asperger Syndrom». Selv om jeg ikke er utredet for det, er det innafor å ta en spansk en? For å slippe å få spydighetene slengt i trynet på jobb? Anonymkode: 25c38...a27 Nei, hva fader? Jeg har Asperger og synes svært lite om at du faker autisme for å få sympati. Folk synes vi er rare nok fra før av, om ikke du også skal bidra ytterligere til den fordommen. Anonymkode: 9b459...da7 5 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 7 timer siden #11 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det innafor å si: «jammen du skjønner, jeg har en diagnose jeg, det er bare Asperger Syndrom». Selv om jeg ikke er utredet for det, er det innafor å ta en spansk en? For å slippe å få spydighetene slengt i trynet på jobb? Anonymkode: 25c38...a27 Nei. En lyver ikke på seg sykdom. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #12 Del Skrevet 7 timer siden Ja, det kan du vel, hvis du vil Selv sier jeg bare «ok». Jeg har ikke bedt noen om å dømme meg, da driter jeg i hva de mener. Anonymkode: 8d8c6...b51 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #13 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det innafor å si: «jammen du skjønner, jeg har en diagnose jeg, det er bare Asperger Syndrom». Selv om jeg ikke er utredet for det, er det innafor å ta en spansk en? For å slippe å få spydighetene slengt i trynet på jobb? Anonymkode: 25c38...a27 Nei det synes jeg ikke er greit. Det at noen har aspergers betyr heller ikke at de er stille og rolig. Bare svar hva så om jeg er stille og rolig? Personlig foretrekker jeg personer som er stille og rolig ovenfor de som alltid skal snakke høyest og alltid er styrete. Anonymkode: ab0c3...925 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #14 Del Skrevet 7 timer siden Ehh nei... ikke innafor! Synes ikke det er innafor! Hilsen en med diagnosisert autisme. Anonymkode: 7dd3c...ac8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #15 Del Skrevet 7 timer siden Bruke som unnskyldning selv, nei. At det forklarer oppførsel sett i etterkant, ja. Bruke diagnose gir ikke full fritak fra all oppførsel. Anonymkode: 3b978...e7f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #16 Del Skrevet 7 timer siden Hva med å være voksen og stå for den du er? Anonymkode: 21d1f...fc5 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VARM MELK Skrevet 6 timer siden #17 Del Skrevet 6 timer siden Blir kanskje litt rart overfor arbeidsgiver om du sitter i kantina og «avslører» en diagnose som ikke leder kjenner til? Og som kanskje vil kreve dokumentasjon for tilrettelegging? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #18 Del Skrevet 6 timer siden VARM MELK skrev (5 minutter siden): Blir kanskje litt rart overfor arbeidsgiver om du sitter i kantina og «avslører» en diagnose som ikke leder kjenner til? Og som kanskje vil kreve dokumentasjon for tilrettelegging? Hvorfor skulle lederen vite noe om diagnoser man har i utgangspunktet? Jeg har flere små og litt større helseutfordringer som arbeidsgiveren min ikke vet om. Skulle det behøves tilrettelegging så får man ta det når den tid kommer, her har ikke TS nevnt noe om tilrettelegging. Man trenger heller ikke nødvendigvis noe tilrettelegging selv om man er på spekteret. Anonymkode: cb12b...226 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #19 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det innafor å si: «jammen du skjønner, jeg har en diagnose jeg, det er bare Asperger Syndrom». Selv om jeg ikke er utredet for det, er det innafor å ta en spansk en? For å slippe å få spydighetene slengt i trynet på jobb? Anonymkode: 25c38...a27 Du misbruker ikke diagnoser på denne måten. Det kan lett slå negativt tilbake på deg selv. Anonymkode: 3fe26...d4e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #20 Del Skrevet 5 timer siden Ville bare sagt "jaha?" eller "javel?" og smilt. Takk for infoen liksom, din artig-per. Anonymkode: 2b318...91a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå