AnonymBruker Skrevet 16. mars #21 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (22 timer siden): Mulig dette kan høres ut som en stalker som er interessert i et forhold slik jeg beskriver det. Dette er ikke tilfellet. Dette er en slektning som har stor omsorg for meg. TS Anonymkode: 262ad...bf6 Her må du veie dine ord på gullvekt. Når det ikke hjelper å si tydelig og klart i fra om at på jobb/studiested skal du ikke komme uanmeldt, for å si hei, så må du rett og slett blokkere personen fra opplysninger om hvor du jobber og hva du jobber med. Du må og si ifra til dine kollegaer om at min mor/søster eller hvem det nå er, vil tro dette er din mor? Stikker innom og ikke skal settes i kontakt med deg på jobb. Mobiltelefonen er oppfunnet, personen kan ringe, 📞 men gjør det altså ikke? Er det kanskje bestemor? (Ja, jeg spekulerer). Anonymkode: 60507...043 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 16. mars #22 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Det er vanskelig å sette ned foten til et menneske som mener alt godt med det vedkommende gjør The road to hell is paved with good intentions. Å «mene alt godt» er ingen unnskyldning for å mangle folkeskikk… 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 16. mars #23 Del Skrevet 16. mars Hjelpes. Dette er ikke normal oppførsel, denne personen mangler noe. Ville sagt fra direkte: »tante Turid, det er veldig hyggelig at du viser omsorg og ønsker å se åssen jeg har det på jobb, men nå når jeg får ny jobb ønsker jeg at du fortrinnsvis ringer før du kommer innom, for å avklare om det passer» Noe sånt? Ikke på melding, men si det face to face 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #24 Del Skrevet 16. mars Det er de færreste arbeidsplassene som aksepterer besøk av utenforstående. Å si ifra om det til vedkommende burde ikke være noe problem. Du får ikke ha besøk, sånn er det på den nye jobben. Det er ikke ditt ansvar om han ikke tåler å høre det. Anonymkode: 5feb6...7ed 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #25 Del Skrevet 16. mars Hvis det er kafe, restaurant, butikk el. så er det mulig å "bare stikke innom". Da er det ikke mulig for ts å helgrsfdre seg mot besøk. Anonymkode: 100b9...845 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 16. mars #26 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja, dette er et godt forslag. Nye jobben er ikke en servicebedrift, det har det faktisk sjelden vært. Denne personen tropper opp der det passer den, enten jeg går skole, sitter på kontor eller jobber i servicebedrift. Anonymkode: 262ad...bf6 Ser for meg at denne personen mangler litt sosiale antenner å trenger tydelige beskjeder . Hadde sagt at på denne jobben har vi ikke lov å ta imot besøk , så heretter må vi møtes på kafé eller hjemme 😊 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #27 Del Skrevet 16. mars NiceOrNothing skrev (38 minutter siden): Ser for meg at denne personen mangler litt sosiale antenner å trenger tydelige beskjeder . Hadde sagt at på denne jobben har vi ikke lov å ta imot besøk , så heretter må vi møtes på kafé eller hjemme 😊 Om 6 mnd kommer en ny tråd, ts må flytte pga for mye besøk 😂 Kanskje best å heller avtale kafé en gang i blant. Anonymkode: 5feb6...7ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #28 Del Skrevet 17. mars Hvor ofte skjer dette i løpet av for eksempel et år? Jeg har opplevd at ulike mennesker, det kan være venner eller slektninger, har stukket innom meg på jobben, uten at det har vært noe problem. Nå er det selvsagt noe som ikke skjer ofte, og det har vært ulike grunner til at de har gjort det. Hvis du absolutt ikke vil at slektningen din skal komme innom arbeidsplassen, så får du vel bare si at jobben din ikke liker at folk utenfra kommer dit i arbeidstiden. Det er noe de fleste vil respektere. Du får heller be med deg slektningen din ut på kafe etter arbeidstid. Anonymkode: 2ab42...09c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå