Gå til innhold

Hvordan gjøre kapital til status?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har tjent gode penger de siste årene med å investere noen penger hver mnd. Nå har jeg begynt å få litt formue på konto og litt ekstra å rutte med.

Hvordan gjør jeg pengene mine til status? Hvordan forhøye min posisjon blant det motsatte kjønn med kapital?

Anonymkode: 982c1...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Menn som er opptatt av status er det mest avtennende som finnes. Status kan ikke kjøpes, men du kan jo bruke pengene dine på en masse greier som menn tror tiltrekker damer.

Har du noe å komme med utover penger? Har du intellektuell eller emosjonell kapital? Hvilken type kvinner er du interessert i?

Anonymkode: b60bb...cda

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Menn som er opptatt av status er det mest avtennende som finnes. Status kan ikke kjøpes, men du kan jo bruke pengene dine på en masse greier som menn tror tiltrekker damer.

Har du noe å komme med utover penger? Har du intellektuell eller emosjonell kapital? Hvilken type kvinner er du interessert i?

Hvorfor tror du at kjendiser blir sammen med andre kjendiser? Jo, pga høyere status. Det er ren biologi.

Vel siden du spør, jeg snakker flytende italiensk, fransk og tysk, leser Tolstoij, hører klassisk musikk, er trent, liker en god sigar, kjører fin bil, osv.

Jeg vil gjerne ha ei dame med samme status som meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Meowmere skrev (10 minutter siden):

Gi til veldedighet

Det er en "Dog eat dog world".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor tror du at kjendiser blir sammen med andre kjendiser? Jo, pga høyere status. Det er ren biologi.

Vel siden du spør, jeg snakker flytende italiensk, fransk og tysk, leser Tolstoij, hører klassisk musikk, er trent, liker en god sigar, kjører fin bil, osv.

Ah. "Ren biologi". I smell alpha.

Er du klar over hvor vanlig det er å ha lest Tolstoy, høre på klassisk musikk, trene, eller kjøre fin bil? (Jeg kjenner faktisk ingen som røyker lenger.)

Jeg tror du heller må finne ut hvilken type dame du vil ha. Jeg tør vedde på at damer som er interesserte i klassisk musikk og litteratur neppe lar seg imponere av størrelsen på bankkontoen din eller hvor dyr klokken din var.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ah. "Ren biologi". I smell alpha.

Er du klar over hvor vanlig det er å ha lest Tolstoy, høre på klassisk musikk, trene, eller kjøre fin bil? (Jeg kjenner faktisk ingen som røyker lenger.)

Jeg tror du heller må finne ut hvilken type dame du vil ha. Jeg tør vedde på at damer som er interesserte i klassisk musikk og litteratur neppe lar seg imponere av størrelsen på bankkontoen din eller hvor dyr klokken din var.

Du vet du har lyst 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hva er i veien med statusen du har nå da? 

Siden du vil endre den, mener jeg 

Anonymkode: 49d52...ed8

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 8 mill i aksjekonto i en alder av 31 år, men det er det ingen som vet om. Det holder jeg veldig hemmelig. Jeg lever et enkelt liv, har et ok hus, ser på prisene i matbutikken, handler på hm osv. Hadde jeg møtt en fyr som ville ha brukt pengene sine på status, hadde det vært et gigantisk rødt flagg for meg. Har du en bil til 1 mill, ville jeg tenkt «for en fantastisk dårlig økonomisk sans han har som bruker pengene sine på et så stort tapsprosjekt». Jeg sparer pengene mine til jeg får mann og barn, og vil bruke de på å kunne jobbe mindre, få mer tid med familie og venner og på opplevelser og minner sammen med de personene som er viktigst for meg.

• Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du får gå etter damer med samme (mangel på) personlighet som deg selv. Du har tydeligvis ikke utseendet på din side, så du må sannsynligvis senke kravene dine et par hakk. Penger og status kan muligens virke tiltrekkende på noen damer, men da må du nok se til utlandet.

TS sin higen etter status på kjøttmarkedet har uansett ingenting med forbruker og økonomi å gjøre, så moderator kan gjerne flytte tråden til singelforumet der den hører hjemme.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har både kulturell og økonomisk kapital og likevel er så fullstendig ute av stand til å tiltrekke damer at du søker råd på KG om hvordan du kan kjøpe deg status, er sannsynligvis den beste investeringen du kan gjøre noen timer hos en coach/rådgiver for å hjelp med det sosiale. 

• Liker 5
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (5 minutter siden):

Hvis du har både kulturell og økonomisk kapital og likevel er så fullstendig ute av stand til å tiltrekke damer at du søker råd på KG om hvordan du kan kjøpe deg status, er sannsynligvis den beste investeringen du kan gjøre noen timer hos en coach/rådgiver for å hjelp med det sosiale. 

Dette! ⬆️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når du må søke til kg for å spørre om status tror jeg du kan se langt etter å noen gang få det.

Anonymkode: 71013...cef

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For min del hadde både sigar og at du nevner "fin bil" som noe du ser på som status vært deal breakere.

Anonymkode: a4e58...91d

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er i veien med statusen du har nå da? 

Siden du vil endre den, mener jeg 

Anonymkode: 49d52...ed8

Vi mennesker er programmert til å jage høyere status, sånn at man får fler og bedre partnere, mer makt, og mer lykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så mye misunnelse på så liten flate...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hvis du ønsker kvinner som er opptatt av status, så bør du investere i en Rolex Daytona, det ser alle hva er. Dressen trenger ikke å være så dyr, men Gucci-skjerf, Louis Vuitton vesker osv slår an hos den type kvinner. Og en fet bil selvsagt, Porsche eller noe i den dur. Et hvitt stort og rett smil. Og platinum kort selvsagt.

Anonymkode: d2bbf...b17

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Skal vi være misunnelige på at du har så lite å farte med at du må kjøpe statussymboler for at noen skal snakke med deg?

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hva skal vi være misunnelig på?

Anonymkode: 71013...cef

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsparte midler fungerer ikke som status symbol. Jobb med god inntekt fungerer bedre fordi det er mer stabilt og viser egenskaper utover å vinne i lotto! 

Endret av Gratis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...