Gå til innhold

Takdusj - erfaring med rimeligere merker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 9.53):

Tusen takk, det lover godt 😊

Anonymkode: 23a23...e70

Jeg har eksakt den samme, og er veldig fornøyd med den. Bruker takdusjen til hårvask - funker utmerket 

Anonymkode: 3eb90...981

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har eksakt den samme, og er veldig fornøyd med den. Bruker takdusjen til hårvask - funker utmerket 

Anonymkode: 3eb90...981

Så bra! Kom faktisk nettopp over en profil på instagram der badet ser helt sinnsykt luksus og flott ut, og siden flere her har nevnt denne fra celeste, så har jeg sett nok på den til å  gjenkjenne den. Og ser også at de har  celeste servantbatteri til vasken. 

Egentlig litt deilig å se. For når man følger alle disse boligprofilene, små som store, så kan man jo bli helt matt av å lure på hvor mye penger folk har. Det ser jo ut som alle bruker en formue på ALT! Og da er det godt å se at også andre må gjøre det de kan for å få pengene til å strekke lengst mulig. Og at resultatet ikke bare ser bra ut, men at kvalitetet kan holde greit også 😊 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.3.2025 den 16.55):

Jeg har null erfaring, men vi har takdusj i dusjkabinettet vårt, den blir ikke brukt. Vi bruker bare hånddelen. Hørt mange med liknende erfaring. 

Anonymkode: 80b86...2d9

AnonymBruker skrev (På 15.3.2025 den 17.26):

Enig i de som sier at de ikke bruker den! Første måneden ja, etter det en gang i blandt fordi noen sa det var lurt så ikke dysene skulle bli tette. Nå sikkert ikke brukt på over ett år

Anonymkode: 97e70...89e

AnonymBruker skrev (På 15.3.2025 den 18.40):

Samme erfaring her, den blir aldri brukt. Neste gang vi bytter blir det kun håndholdt dusjhode. 

Har alltid balsam i håret og den skal virke noen minutter, så upraktisk med takdusj. 

Anonymkode: b0a20...9eb

AnonymBruker skrev (På 15.3.2025 den 18.46):

Jeg liker heller ikke takdusjen. Utrolig upraktisk. Hele deg blir våt, så å stå med hårkur eller balsam er håpløst. I tillegg så går det ikke an å få skylt ut shampoen for trykket i takdelen er mye dårligere. 

Nei takk, bruker bare hånddelen. 

Anonymkode: 51419...ea8

Samme her, enig med alle dere! Har prøvd mange, men ender alltid opp med å bruke hånddusjen i stedet, både på hoteller og hjemme. Hjemme er det så lenge siden sist jeg gadd å bruke takdusjen, at det er en reell fare for legionellasmitte neste gang 😂

Synes forøvrig den det ble linket til i førsteposten så usannsynlig stygg ut, fake gull 😅

Anonymkode: 0b833...7ca

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Støtter alle som skriver at de ikke bruker takdusjen. Personlig synes jeg takdusj er skikkelig upraktisk, men om hånddusjen er grei kan jeg jo bare bruke den istedenfor. De gangene man må fysisk holde hånddusjen under hele dusjinga synes jeg det er et styr å dusje. Jeg klarer bare ikke å bruke takdusjen og jeg hater når jeg skrur feil så det kommer iskaldt vann dryppende fra takdusjen i starten av dusjinga når jeg konsekvent prøver å skru på kun hånddusjen. 

Synes det er merkelig at noen påpeker at det rareste de har hørt er at noen ikke liker takdusj. Vi er da menge som ikke bare misliker, men regelrett hater den forbanna takdusjen. Bare her i tråden er det mange som påpeker at de ikke liker den eller ikke bruker den enda de har den. Håper TS har sjekket ut bruken av takdusj og vet at hun liker det før de installerer takdusj på badet.

Anonymkode: 8c9e0...c1f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Støtter alle som skriver at de ikke bruker takdusjen. Personlig synes jeg takdusj er skikkelig upraktisk, men om hånddusjen er grei kan jeg jo bare bruke den istedenfor. De gangene man må fysisk holde hånddusjen under hele dusjinga synes jeg det er et styr å dusje. Jeg klarer bare ikke å bruke takdusjen og jeg hater når jeg skrur feil så det kommer iskaldt vann dryppende fra takdusjen i starten av dusjinga når jeg konsekvent prøver å skru på kun hånddusjen. 

Synes det er merkelig at noen påpeker at det rareste de har hørt er at noen ikke liker takdusj. Vi er da menge som ikke bare misliker, men regelrett hater den forbanna takdusjen. Bare her i tråden er det mange som påpeker at de ikke liker den eller ikke bruker den enda de har den. Håper TS har sjekket ut bruken av takdusj og vet at hun liker det før de installerer takdusj på badet.

Anonymkode: 8c9e0...c1f

TS her. Vi har hatt takdusj i 10 år og bruker den flittig. Selv bruler jeg kun takdusj de gangene jeg vasker håret, dvs 2 ganger i uken, men mannen elsker den og bruker den hver gang han dusjer. 

Årsaken til spørsmålet er at jeg antar at den takdusjen vi har i dag (og som vi er mer enn godt fornøyd med) er av en litt dyrere prisklasse.

Siden vi nå bygger nytt hus med tre bad med dusj er det greit å høre hva folk har av erfaring med hensyn til kvaliteten på takdusjene i den litt rimeligere enden av skalaen 😊 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en fra Biltema i forrige leiligheten min, funket fint, den! 

I nåværende har jeg fra Megaflis, som er koblet på et dyrere armatur. 

Anonymkode: a8f32...67b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Liker Tapwell, merket er middels dyrt. Sjekk ut brushed nickel; like lys som krom, men litt gulere og matt (siden den er børstet).

Når det kommer til gullfarger er det mye grelt der ute, synes jeg. Messing har gjerne finest og varmest farge, men da må man også tåle hvordan metallet oppfører seg; det oksiderer. Det finnes også børstede varianter og veldig blanke gullvariantee som ikke okiderer. For min del må det være riktig gullfarget, jeg liker ikke den kalde nyansen på de som Korsbakken selger (Silhouet).

Gessi har mye griselekkert, men det meste er også grisedyrt. Maaange overflater å velge i, mange ulike modeller og det meste er bestillingsvare. Sjekket pris på en modell i dag, riktignok innebygget variant, men komplett med lekkasjesikringsboks, veggmontert takdusj, termostatmikser og håndusj; 84000,-. Matchende innebygget servantarmtur pluss boks; 26000,-. Bare en håndklekrok er et par tusenlapper.

Og ja, jeg jobber med dette. 

Anonymkode: 1484b...b9d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...