AnonymBruker Skrevet 16. mars #21 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har gjennomført dette som et forsøk over to år. Bedrer stemning ja, men ikke mer sex. Du går offensivt ut ser jeg med å garantere dette 100 %. Alle kvinner tenker selvsagt likt som deg og har et identisk tenningsmønster. To streker under svaret og fasit liksom. Anonymkode: 8da35...801 Du har rett, jeg burde spesifisert at det selvsagt ikke gjelder når respektløs oppførsel er tilstede i forholdet, da må det naturligvis repareres først Anonymkode: 43990...7f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #22 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (9 timer siden): Svaret mitt til HI, er at det er klart mer attraktivt med en mann som tar vare på helsen sin kontra en som ikke gjør det. Men for seksuell tenning er det ikke dette det står på - det beror mest på den daglige flørten hvor seksuell tenning bygges opp. En av verdens mer anerkjente parterapauter har beskrevet det så godt: "forspill er det som skjer i tiden etter at et samleie slutter, og fram til neste begynner". Den flørtende og forførende dialogen, de små berørelsene og kommentarene gjennom dagen, disse er alfa og omega! Dessverre har jeg ikke vært med noen menn som har forståelse for dette. De starter forspillet idet de føler på lyst, og håper at det skal trigge damens lyst på samme måte. Hvis flere menn forsøkte seg på denne metoden konsekvent over en to måneders periode, kan jeg garantere at det vil bli bedre stemning i hjemmet, mindre krangling, mer sex og generelt økt livskvalitet. 100% garantert. Anonymkode: 43990...7f5 Jeg er sammen med en mann som forstår dette! Enorm forskjell fra min eksmann. Nå er jeg i et utrolig lykkelig forhold hvor vi har både hyppig og deilig sex. De siste årene med eksmannen min var jeg alvorlig bekymret for om jeg hadde blitt aseksuell. Han var dypt frustrert over mangelen på sex, men jeg følte så stor avstand at tenningen min var på bunn. Til TS: Det hjelper absolutt å holde seg i form. Men det er ikke avgjørende for mange kvinners tenning. Anonymkode: 3817d...356 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #23 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har gjennomført dette som et forsøk over to år. Bedrer stemning ja, men ikke mer sex. Du går offensivt ut ser jeg med å garantere dette 100 %. Alle kvinner tenker selvsagt likt som deg og har et identisk tenningsmønster. To streker under svaret og fasit liksom. Anonymkode: 8da35...801 Mulig problemet ligger i at du har gjennomført dette som et forsøk i over to år. Genuint og med forståelse, ønske og vilje til at begge skal ha det godt I forholdet, og at godhet, kjærlighet og flørt skal vises, er noe annet enn å krampaktig liksom være snill og grei for å få sex. Dersom du liksom må jobbe bevisst på for å innfri dette, som et forsøk, så er det ikke genuint, og du feiler nok like nye som du gjør rett, fordi selve genuiteten og den selvfølgelig forståelsen av hvor viktig dette er mangler. Du har likevel rett i at det ikke finnes en fasit for å oppnå mye sex, men det er en fasit på at det ikke blir sex som har to streker under svaret; Vær en egoistisk/sur/dårlig partner for din kvinne. Er det ikke trossalt bedre med god stemning hjemme enn dårlig stemning? Høres myyyye hyggeligere ut å bo i hyggelig stemning enn dårlig stemning. (Og ja generelt er veien til sex kortere når det er god stemning, men rasert om vedvarende dårlig stemning.) Anonymkode: 03f28...2ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #24 Del Skrevet 16. mars Litt annen vinkling her… fruen forteller at hun generelt får enda mer tro på sex, når jeg f.eks setter i gang med arbeid ute, snekkering , rengjøring og generelt arbeid med hus og hjem… flere som kjenner seg igjen i dette? Anonymkode: da7bd...fa3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #25 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Litt annen vinkling her… fruen forteller at hun generelt får enda mer tro på sex, når jeg f.eks setter i gang med arbeid ute, snekkering , rengjøring og generelt arbeid med hus og hjem… flere som kjenner seg igjen i dette? Anonymkode: da7bd...fa3 Ja. Kan ikke nekte for at mann som har tiltak i seg er betydelig mer fristende enn tiltaksløs mann. Om jeg må be min mann om å ta del i arbeidet som må gjøres i og rundt huset reduseres han fra partner til ekstra barn. Bare mer irriterende enn om han faktisk var barn, fordi jeg forventer og trenger voksen partner som tar likeverdig ansvar for hus, hjem, barn, økonomi, med mer. Vi kan godt dele opp etter evner og interesse, men jeg vil ikke ha ansvaret for å sette voksne mannen i gang med ting han bør naturlig ha ansvar for på lik linje med meg. Jeg tenner ikke på barn. Ikke verken om det er fysisk eller mentalt noen fremstår som et barn jeg må mase på og lære opp. Jeg blir fryktelig irritert og frustrert (og sliten!) av tiltaksløs mann, og irritasjon, frustrasjon og å være sliten mentalt dreper tenning. Min mann har heldigvis trådt ut av å tro det er greit å være voksen mann som lener seg tilbake og forventer at jeg er kaptein angående felles ansvar. Og ja, han er da blitt tiltalende også seksuelt på måter han ikke var den tiden han lente seg tilbake og ikke tok likeverdig ansvar. Hvilket dyttet ansvar over på meg, og jeg ble overbelastet, irritert, frustrert. Ja trist også. Nå har jeg også overskudd til sex, og lyst på ham. (Vi ble nesten skilt før han innså og tok tak. Det er mange år siden nå, og jeg har siden hatt en voksen og ansvarlig partner. Heldigvis. Og ja vi har hatt et aktivt og godt sexliv etter krisen også. Han ble mann igjen i mine øyne da han tok delt ansvar. Jeg blir fremdeles nesten nyforelsket når jeg kommer hjem fra å ha vært borte og han har vasket hus og laget mat, og alt er på stell. Da føler jeg meg verdsatt, ikke tatt som selvfølgelig serviceperson for ham. Det følte jeg tidligere. Derfor ville jeg skilles. Det er ikke lenger et tema elleren tanke. ❤️) Anonymkode: 03f28...2ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #26 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det ble en del andre skriverier her, men hadde satt pris på om flere så litt på trådstart, og litt hva dere mener om tenning på mann som har begynt å trene litt for å komme seg i bedre form… Anonymkode: da7bd...fa3 Synes du har fått en del gode svar om at det ikke er det avgjørende. Personlig har jeg alltid hatt mann som trener. Jeg antar at jeg ikke hadde reagert negativt på at en mann begynte å trene dersom han ikke gjorde det, bare det ikke gikk utover hans deltagelse i annet. Det hadde jeg ikke satt pris på Jeg forventer at mannen min bidrar angående alt hjemme akkurat som jeg gjør det ved siden av mine hobbyer, og det gjør han. Vi har nå en veldig grei og automatisert fordeling av ansvar for alt hjemme, og han tar sitt selv om han trener. Det må han disponere sin tid angående. Som jeg må angående mitt. Trene eller ikke trene er nok ikke det som er mest avgjørende for min tenning på mannen, men som skrevet er mann med tiltak i seg mer tennende enn tiltaksløs mann, og trening er på en måte også å vise tiltak, i forhold til å ligge i sofaen hver dag iallefall. Det som opprettholder vårt sexliv er at sex (fra initiativ til utførelse) alltid oppleves som fint, godt og tilfredsstillende (aldri furting/mas/press, og aldri egoistisk mann i det hele), og at vår relasjon og samarbeid også er godt. Det er egentlig ikke mer komplisert enn det, men uten ene av dette ville det unektelig påvirke vårt sexliv negativt. Anonymkode: 03f28...2ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå