Gå til innhold

Sexlyst i langt forhold / trening etc

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

spørsmål til dere damer. Vi har vært i et forhold i 20 år nå, og er i 40 årene. Vi har unger som er godt oppi ungdomstiden, og det verste av styr når de er små er unnagjort. Jeg har hatt en mer stillestående og adm. jobb de senere årene, og ser jo på meg selv at jeg har begynt å få litt mage, men ser ellers forholdsvis grei ut i form. Trener ikke. Min andre halvdel holder seg i grei form, men har litt plager av andre ting.

sex er det lite av, selv om jeg har lyst… så til poenget mitt: hvordan tenker dere når man som mann ikke trener? Får dere mer lyst hvis man viser at man holder seg i form med litt løpeturer og generelt fysisk aktivitet? Er det noe som trigger dere?

Anonymkode: da7bd...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

At han tar vare på seg selv trigger. Må ikke være løpeturer. Like å være i aktivitet 😉

Anonymkode: 6f0cd...603

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ønsker selvfølgelig at min partner skal holde seg i form for helsen, men angående det seksuelle er det stemning og relasjon mellom oss to som er vesentlig. Der er jeg totalt avhengig av at det er god stemning og trivsel oss to mellom, og flørt, kos og moro er ting som øker opp lyst. 

Jeg klarer ikke, ikke engang etter langt samliv, å ha sex med partner jeg føler en mental distanse til. Vårt sexliv er derfor avhengig av hvordan kommunikasjon og relasjon mellom oss to er. Har heldigvis partner som har forstått dette godt, og for hans del må slike ting holdes godt for å ha et godt samliv. (Sex er mindre avhengig av det for ham, men han har forstått koblingen dette har for meg.)

Anonymkode: 03f28...2ab

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

At han tar vare på seg selv trigger. Må ikke være løpeturer. Like å være i aktivitet 😉

Ja riktig.. va det jeg tenkte mer i retning på ja. At man holder seg i bevegelse og tar vare på seg selv. Uansett hva man sier, så blir dere nok litt mer tent uansett om man har en kropp som viser at man hensyntar den, kontra at magen bare kommer mer og mer, og at brystene begynner å sige…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Der er jeg totalt avhengig av at det er god stemning og trivsel oss to mellom, og flørt, kos og moro er ting som øker opp lyst. 

Jeg klarer ikke, ikke engang etter langt samliv, å ha sex med partner jeg føler en mental distanse til

Hvis det over lang tid er nydelig stemning mellom meg og kona, men hun aldri tar initiativ til sex og gir kjærtegn som kyss, hva da? Da faller humøret mitt og sirkelen er i gang. At ikke kona ser dette? Hun vil ha god stemning i parforholdet for å kunne ha sex, men viser sjeldent interesse eller forfører meg. Hvis man ikke selv som mann tar initiativ, så skjer det ingenting. Bare lun og god stemning i sofakroken med sjokolade og noe kjerring-tv uten sex på kvelden. Kun blå baller og en dusjronk som dagens erotiske høydepunkt.

Anonymkode: 8da35...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Viktig å trene for å ha god kondis i senga også. Jeg som mann merker at det tar på å ha sex hvis jeg har vært uten trening en stund. Det påvirker absolutt lysten også.

Anonymkode: a1b09...792

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis det over lang tid er nydelig stemning mellom meg og kona, men hun aldri tar initiativ til sex og gir kjærtegn som kyss, hva da? Da faller humøret mitt og sirkelen er i gang. At ikke kona ser dette? Hun vil ha god stemning i parforholdet for å kunne ha sex, men viser sjeldent interesse eller forfører meg. Hvis man ikke selv som mann tar initiativ, så skjer det ingenting. Bare lun og god stemning i sofakroken med sjokolade og noe kjerring-tv uten sex på kvelden. Kun blå baller og en dusjronk som dagens erotiske høydepunkt.

Så gjør noe med det da mann! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så gjør noe med det da mann! 

Er det ikke greit at kona viser at hun er kåt på meg en gang? Man blir jo i tvil når initiativ aldri skjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da synes jeg du burde gire opp flørt, seksuell flørt og fysisk kos. Jeg mener bestemt at man må gjøre en innsats for det man ønsker, helt generelt i livet. Altså må du jobbe for dette når du ønsker det, ikke hun som kanskje har falt av den planen. Hvilket vi kvinner dessverre kan gjøre når livet har tatt oss litt. 

Om du ønsker sex bør du ikke furte for at du må ta initiativet. Det vesentlige er om hun lar seg lokke med når du gjør innsats for det og tar initiativ, ikke at hun hopper på deg. Det skulle man selvfølgelig gjerne ønske, men det er mye man kunne ønske som ikke er det mest viktige og vesentlige i noe. 

Om jeg ønsker meg kjøttkaker forlanger jeg ikke at min partner skal lage det til meg for å kunne nyte kjøttkakene jeg selv måtte gi innsats for å lage. 

Mye hadde blitt mindre vanskelig i livet om folk tok ansvar for å oppnå det de ønsker i livet. Om det er sex, kjøttkaker, jobben man ønsker, fremtiden man ønsker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det ikke greit at kona viser at hun er kåt på meg en gang? Man blir jo i tvil når initiativ aldri skjer. 

En overvekt av kvinner har responsiv tenning. Mulig det er kjipt at vi er skapt slik, men det er ikke for å være ugrei mot deg og andre menn. 

Hun viser at hun er kåt på deg hver gang hun aktivt nyter sex du tok initiativ til også. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Får dere mer lyst hvis man viser at man holder seg i form med litt løpeturer og generelt fysisk aktivitet? Er det noe som trigger dere?

Nei. Det er ikke noe som trigger meg. Løpeturer og annen trening er ikke en del av likningen på om jeg får lyst på sex med han eller ikke.

Anonymkode: 49c00...b26

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Om du ikke er fornøyd med kona di, eller sexlivet så står du fritt til å gjøre noe med det. 

Gjør du ikke det? 

Virker ikke som dere har de samme behovene i ekteskapet. Enten må du kommunisere dette til henne, og gi uttrykk for ditt savn, eller så må du finne deg i det eller skille deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg forstår deg veldig godt jeg. Hadde blitt kjempe deprimert om det var meg.

Det har faktisk vært meg. Jeg har hatt det slik selv. Var gift med en mann. Så jeg vet hvor tungt det kan være, for ikke å snakke om vondt følelsesmessig. Man føler seg ikke så veldig verdsatt eller ønsket. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det ble en del andre skriverier her, men hadde satt pris på om flere så litt på trådstart, og litt hva dere mener om tenning på mann som har begynt å trene litt for å komme seg i bedre form…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

sex er det lite av, selv om jeg har lyst… så til poenget mitt: hvordan tenker dere når man som mann ikke trener? Får dere mer lyst hvis man viser at man holder seg i form med litt løpeturer og generelt fysisk aktivitet? Er det noe som trigger dere?

Jeg har mye mer sexlyst når jeg trener og/eller generelt er i mye aktivitet.

Det sier seg langt på vei selv. Hjerne gir samme belønning til kroppen ved både sex og trening i form av dopamin. Trening er også bra for psykisk velvære, og man er kåtere når man har det bra.

Ekstra bonus for meg som er ekshibisjonist er at jeg liker bedre å vise fram noe som er estetisk tiltrekkende. Da hjelper det å trene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sex avler sex, for mange i alle fall.

Anonymkode: 6e574...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det ble en del andre skriverier her, men hadde satt pris på om flere så litt på trådstart, og litt hva dere mener om tenning på mann som har begynt å trene litt for å komme seg i bedre form…

Henger litt på denne enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Svaret mitt til HI, er at det er klart mer attraktivt med en mann som tar vare på helsen sin kontra en som ikke gjør det. 

Men for seksuell tenning er det ikke dette det står på - det beror mest på den daglige flørten hvor seksuell tenning bygges opp. En av verdens mer anerkjente parterapauter har beskrevet det så godt: "forspill er det som skjer i tiden etter at et samleie slutter, og fram til neste begynner".

Den flørtende og forførende dialogen, de små berørelsene og kommentarene gjennom dagen, disse er alfa og omega! Dessverre har jeg ikke vært med noen menn som har forståelse for dette. De starter forspillet idet de føler på lyst, og håper at det skal trigge damens lyst på samme måte. 

Hvis flere menn forsøkte seg på denne metoden konsekvent over en to måneders periode, kan jeg garantere at det vil bli bedre stemning i hjemmet, mindre krangling, mer sex og generelt økt livskvalitet. 100% garantert. 

Anonymkode: 43990...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvis flere menn forsøkte seg på denne metoden konsekvent over en to måneders periode, kan jeg garantere at det vil bli bedre stemning i hjemmet, mindre krangling, mer sex og generelt økt livskvalitet. 100% garantert

Har gjennomført dette som et forsøk over to år. Bedrer stemning ja, men ikke mer sex. Du går offensivt ut ser jeg med å garantere dette 100 %. Alle kvinner tenker selvsagt likt som deg og har et identisk tenningsmønster. To streker under svaret og fasit liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er adferden han som tenner meg. At han viser meg hvor dyrisk og kåt han er på meg. Det gir full uttelling som regel så sant han ikke skremmer meg. 

Vaskebrett tenner ikke meg. Det har motsatt effekt. Jeg er ikke en dame som beundrer muskler. Det blir for overfladisk for min del. 

Hva han velger å gjøre for å være i aktivitet som kan gjøre at han har det bra, spiller ingen rolle for meg. Det er forskjell på en mann som har litt mage, og en som er disponert for hjerteinfarkt. At han holder seg i aktivitet øker levealder. Jeg ønsker meg en mann som jeg kan bli gammel med. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...