AnonymBruker Skrevet 15. mars #1 Skrevet 15. mars Frokost for meg er 2 knekkebrød med kjøttpålegg og en frukt. Måltid 2 er kjøtt/fisk/kylling med grønnsaker og ris. Måltid 3 er ofte en shake. Deretter middag. Jeg veier 70 kg og er 166 høy, jeg fødte barn nummer 2 for 6 mnd siden. Jeg pleier å veie rundt 63 kg og er på vei dit. Her svarte jeg i hvert fall samboer at jeg spiser meg mett på riktige produkter og dette er ikke mengder. Jeg holder meg unna brus, godteri og brød. Du har ikke lov til å kommentere mitt matinntak og vekt sånn, det gjør bare vondt. Hva hadde dere gjort? Jeg merker jo at størrelsene går nedover, jeg ønsker ikke hurtigslanking der jeg er sliten og sur. Anonymkode: 8752b...090
AnonymBruker Skrevet 15. mars #2 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Frokost for meg er 2 knekkebrød med kjøttpålegg og en frukt. Måltid 2 er kjøtt/fisk/kylling med grønnsaker og ris. Måltid 3 er ofte en shake. Alt dette før middag? Anonymkode: 8be6e...349 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars #3 Skrevet 15. mars Høres ut som att du har god kontroll på eget matinntak, og så får surregubben din passe sitt matinntak. Uting att voksne folk går rundt å kommenterer andre på den måten. Anonymkode: 9aaf0...62d 6
AnonymBruker Skrevet 15. mars #4 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alt dette før middag? Anonymkode: 8be6e...349 Det står ingenting om mengde. Nei det er ikke mye for en aktiv person. Anonymkode: 8752b...090 4 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars #5 Skrevet 15. mars To håndfull ris, to håndfull grønnsaker, en filet av fisk eller kylling er mengden. Anonymkode: 8752b...090
AnonymBruker Skrevet 15. mars #6 Skrevet 15. mars Hadde aldri skjedd at noen av oss hadde komentert hva den andre spiser, vi er voksne og bestemmer slikt selv. Anonymkode: e9e08...ed9 3 2
mommyaka Skrevet 15. mars #7 Skrevet 15. mars Høres veldig bra ut. Du er flink Men snakker han ned om vekten din etc?
AnonymBruker Skrevet 15. mars #8 Skrevet 15. mars mommyaka skrev (1 minutt siden): Høres veldig bra ut. Du er flink Men snakker han ned om vekten din etc? Han syns magen min er litt stor, sagt for et par måneder siden. Da lo jeg av han, det er vel ikke så veldig rart når man har gått gravid. 1 år etter første graviditet var jeg flat igjen. Den største endringen kom da hverdagen med jobb begynte, så jeg stresser ikke. Anonymkode: 8752b...090
AnonymBruker Skrevet 15. mars #9 Skrevet 15. mars Det hadde skjedd en gang. Neste gang hadde han blitt singel. For et drittsekkoppførsel. Anonymkode: 2ce9f...72f 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars #10 Skrevet 15. mars Mannen min kan finne på å spørre om han skal konfiskere godis når han får med seg at jeg spiser på automatikken fordi det står foran meg men aldri i verden om han kommenterer matinntaket mitt ut over å kanskje minne meg på å spise eller drikke når han vet det er lenge siden sist. Det med godis er også mest fordi han etter 11 år sammen vet at jeg soner ut litt når jeg er sliten og da kan spise meg kvalm (tidligere overspisingslidelse) så akkurat det er hjelpsomt, ikke kritikk. Om han mener noe om matinntaket mitt så har han vett til å holde det for seg selv og aldri kommentere slikt uinvitert, samme med kommentarer på kropp. Ingenting kommer uinvitert men om jeg ber om tilbakemelding så får jeg ærlig svar. Anonymkode: ff509...644 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars #11 Skrevet 15. mars Jeg ville rett og slett sagt "du har ikke livet mye kjært skjønner jeg som tillater deg å kommentere slik, kanskje du bør sove med ett øye åpent fremover for det der er bare ufint" Anonymkode: 5f2d2...51c 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars #12 Skrevet 15. mars Meg og mannen min bryr oss om hverandre, det hadde vært helt greit om han hadde kommentert noe slikt. Jeg kan i stressende perioder spise litt lite, noe han vet og han kan gjerne kommentere det. Ikke noe problem. Hadde jeg spist mye, lagt på meg en god del, drukket mye eller andre ting som hadde vært negativt for helsen hadde jeg ikke blitt spesielt opprørt av den grunn. Tenker at det er ikle slik at en skal kunne snakke om alt men vekt er tabu (enten det er for mye eller for lite). Når en bor og lever sammen tenker jeg det er helt naturlig å snakke sammen om "elefanten i rommet" uten at en skal gå i full forsvar. Anonymkode: 9d6d9...a5b
AnonymBruker Skrevet 15. mars #13 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Meg og mannen min bryr oss om hverandre, det hadde vært helt greit om han hadde kommentert noe slikt. Jeg kan i stressende perioder spise litt lite, noe han vet og han kan gjerne kommentere det. Ikke noe problem. Hadde jeg spist mye, lagt på meg en god del, drukket mye eller andre ting som hadde vært negativt for helsen hadde jeg ikke blitt spesielt opprørt av den grunn. Tenker at det er ikle slik at en skal kunne snakke om alt men vekt er tabu (enten det er for mye eller for lite). Når en bor og lever sammen tenker jeg det er helt naturlig å snakke sammen om "elefanten i rommet" uten at en skal gå i full forsvar. Anonymkode: 9d6d9...a5b Men TS har jo født for bare noen måneder siden, og er drøye 5kg unna normalvekt! Han er jo bare slem og overfladisk. Anonymkode: e3f5b...08d 4 8
AnonymBruker Skrevet 15. mars #14 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Meg og mannen min bryr oss om hverandre, det hadde vært helt greit om han hadde kommentert noe slikt. Jeg kan i stressende perioder spise litt lite, noe han vet og han kan gjerne kommentere det. Ikke noe problem. Hadde jeg spist mye, lagt på meg en god del, drukket mye eller andre ting som hadde vært negativt for helsen hadde jeg ikke blitt spesielt opprørt av den grunn. Tenker at det er ikle slik at en skal kunne snakke om alt men vekt er tabu (enten det er for mye eller for lite). Når en bor og lever sammen tenker jeg det er helt naturlig å snakke sammen om "elefanten i rommet" uten at en skal gå i full forsvar. Anonymkode: 9d6d9...a5b Hvis du spiser som meg og er 7kg unna idealvekt 6 mnd etter fødsel på nummer to da? Anonymkode: 8752b...090
AnonymBruker Skrevet 15. mars #15 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men TS har jo født for bare noen måneder siden, og er drøye 5kg unna normalvekt! Han er jo bare slem og overfladisk. Anonymkode: e3f5b...08d Selv så kaster han i seg 5 brødskiver av gangen, der 3 av de er tykke lag med smør og nugatti. Så skyller han det ned med et par glass brus. Stor mengde middag og deretter stort inntak av godteri. Jeg kjøpte sjokolade på tilbud for en stund siden. Tenkte at det kunne vi ha i lange tider, men etter 3 dager hadde han slukt 6 sjokoladeplater. Da helgen kom var han sur for at det ikke var noe godt i skuffen 🙈 Jeg har aldri kommentert hans inntak, bare at jeg kjøpte ganske mye sjokolade sist så jeg kommer ikke til å kjøpe mer denne måneden. Anonymkode: 8752b...090 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars #16 Skrevet 15. mars Hva har han egentlig kommentert? Du sier bare at han kommenterer, ikke hva han faktisk sier. Jeg kan ofte kommentere hva typen spiser, og motsatt. Men vi sier det aldri for å være slem, og vi vet og kjenner når vi kan ha vennskaplig mobbing og når vi skal holde kjeft. Anonymkode: d7ec7...a5c 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars #17 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Han syns magen min er litt stor, sagt for et par måneder siden. Da lo jeg av han, det er vel ikke så veldig rart når man har gått gravid. 1 år etter første graviditet var jeg flat igjen. Den største endringen kom da hverdagen med jobb begynte, så jeg stresser ikke. Anonymkode: 8752b...090 Han skal ha respekt for at du har gått gravid, ikke drive med fatshaming. Sett ham på plass. 9 måneder gravid og nå småbarnstid. Du skal ikke engang trenge å tenke så mye på kroppsdisiplin. For en gjøk. Anonymkode: 73ed2...15b
hvaduikkeser Skrevet 15. mars #18 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selv så kaster han i seg 5 brødskiver av gangen, der 3 av de er tykke lag med smør og nugatti. Så skyller han det ned med et par glass brus. Stor mengde middag og deretter stort inntak av godteri. Jeg kjøpte sjokolade på tilbud for en stund siden. Tenkte at det kunne vi ha i lange tider, men etter 3 dager hadde han slukt 6 sjokoladeplater. Da helgen kom var han sur for at det ikke var noe godt i skuffen 🙈 Jeg har aldri kommentert hans inntak, bare at jeg kjøpte ganske mye sjokolade sist så jeg kommer ikke til å kjøpe mer denne måneden. Anonymkode: 8752b...090 Han er feit med andre ord?
AnonymBruker Skrevet 15. mars #19 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selv så kaster han i seg 5 brødskiver av gangen, der 3 av de er tykke lag med smør og nugatti. Så skyller han det ned med et par glass brus. Stor mengde middag og deretter stort inntak av godteri. Jeg kjøpte sjokolade på tilbud for en stund siden. Tenkte at det kunne vi ha i lange tider, men etter 3 dager hadde han slukt 6 sjokoladeplater. Da helgen kom var han sur for at det ikke var noe godt i skuffen 🙈 Jeg har aldri kommentert hans inntak, bare at jeg kjøpte ganske mye sjokolade sist så jeg kommer ikke til å kjøpe mer denne måneden. Anonymkode: 8752b...090 Hvorfor er han sur for at det ikke er noe godt i skuffen? Han klarer vel å handle selv. Anonymkode: 73ed2...15b 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars #20 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva har han egentlig kommentert? Du sier bare at han kommenterer, ikke hva han faktisk sier. Jeg kan ofte kommentere hva typen spiser, og motsatt. Men vi sier det aldri for å være slem, og vi vet og kjenner når vi kan ha vennskaplig mobbing og når vi skal holde kjeft. Anonymkode: d7ec7...a5c Sikker på at du skal spise det der? Du spiste jo to knekkebrød til frokost. Du skal jo ned i vekt. Tenk på hvordan magen din ser ut. Anonymkode: 8752b...090
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå