Gå til innhold

Kaller du deg feminist?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Selv blant kvinner er det bare en liten minoritet som kaller seg feminister. Og grunnen er nok at de mest høylytte feministene er de mest ekstreme, og få vil være i samme bås som den gjengen, de har nærmest gjort feminist til et skjellsord

Anonymkode: 96ac3...1e2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 23.11):

Hvorfor kjemper du for noe som er enklere for DEG? Feminisme er kollektivt, ikke individuelt. Det handler om frihet til å gjøre det man selv vil, og at det ikke skal være rigide rammer for hvordan man må være. Det inkluderer deg, som ønsker en rigid ramme, fordi det er er det du ønsker. Du trenger ikke kalle deg feminist, men hvis du ikke skjønner det, er du altså inkludert i feminismens frihetsbegrep. Du kan selvfølgelig leve tradisjonelt hvis det er det du ønsker, nettopp fordi feminisme også handler om kvinners rett til å velge.

Anonymkode: cf1f0...d40

Mitt inntrykk er at feministene skal trykke alle kvinner inn i sitt syn på hvordan man bør leve livet. Man blir latterliggjort og uglesett av andre kvinner for å ønske å leve med tradisjonelle kjønnsroller, eller ikke ha inntektsgivende arbeid, fordi det visstnok ødelegger for deres visjoner i kvinnekampen. Mannfolk er mer aksepterende enn kvinner når det gjelder dette. For feminister er kvinner som har tatt et aktivt valg om å være hjemmeværende, dumme og late. Så dette tror jeg må være en av de få gangene en feminist viser støtte kvinner som velger annerledes. 

Anonymkode: 71192...7a5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mitt inntrykk er at feministene skal trykke alle kvinner inn i sitt syn på hvordan man bør leve livet. Man blir latterliggjort og uglesett av andre kvinner for å ønske å leve med tradisjonelle kjønnsroller, eller ikke ha inntektsgivende arbeid, fordi det visstnok ødelegger for deres visjoner i kvinnekampen. Mannfolk er mer aksepterende enn kvinner når det gjelder dette. For feminister er kvinner som har tatt et aktivt valg om å være hjemmeværende, dumme og late. Så dette tror jeg må være en av de få gangene en feminist viser støtte kvinner som velger annerledes. 

Anonymkode: 71192...7a5

Dette er hva kvinner jeg  kjenner sier også, som har tatt dette valget selv. De opplever å bli sett ned på og latterliggjort av de som kaller seg selv feminister. Men i mine øyne er det å rakke ned på de som velger en slik livstil helt motsatt av feminisme. Å være med imot kvinners rett til fritt valg over eget liv er jo rent antifeministisk

Anonymkode: 96ac3...1e2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg feminist til den dagen jeg dør. Jeg vil for alltid kjempe for kvinners rettigheter, men også menns rettigheter (foreldrepermisjon, psykisk helse osv).

Jeg ser diskusjonen her har gått i retning mot menns psykiske helse. Jeg tenker at man burde hatt et ekstra offentlig apparat rettet mot menns psykiske helse for å unngå at de tyr til selvmord, gjerne etter å ha drept både kone og barn (ref. x antall drap utført av menn mot kvinner og avkom de siste årene). Det er en forferdelig trist utvikling vi ser konturene av...menn bør også ta denne kampen og stoppe den ukulturen der menn liksom ikke skal vise følelser og bare holde fast på sin mentale dritt helt til en dag det eksploderer.  

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er vanskelige debatter og jeg er enig med ham om at alt ikke handler om lege, selv om å søke hjelp er viktig og krever valget om å gjøre det.

Men det handler også om forebygging, for vi har en stor økning av unge som sliter psykisk og som ikke ser lyst på fremtiden, heller ikke på seg selv som en del av et studie- eller arbeidsliv.

Samfunnet må jobbe tidlig. Enten bør det fag inn i skolen for livsmestring eller så må organisasjoner komme på banen og presentere i skolen, gjerne med workshops. Psykisk helsehjelp må normaliseres, som livsmestring, ikke som noe som er for "psykisk syke". Det er ekstremt mye vi mennesker gjør og ikke gjør i livene våre, og som vi utsettes for eller som påvirker oss, som faktisk kan sende oss ned i dypet. For å illustrere så har man i gitte perioder selvmordsbølger, som kan følge større omstillinger i livet. Selvmord er knyttet til dårlig psyke, men en del selvmord er også spontanreaksjoner. Altfor mange blir svelget av mørke uten å forstå hva som skjer og uten å ha lært at dette ofte går over eller at det finnes grep. De har ikke lært det. Vi har også selvmordsbølger som følger av grupper som starter på nett, der mørke og håpløshet dyrkes i ulike grupper. Selvmordssmitte er heller ikke uvanlig.

I tillegg har vi en gruppe mennesker som vokser opp i et samfunn preget av negativ stemning. Det er det mange av oss som er eldre enn dem som ikke gjorde. Det er ingen som egentlig tenker at masse skjerm er en god idé for unge, men likevel er politikerne altfor veike med å foreslå strengere reguleringer for smartphone. Foreldre kan ikke regulere dette selv, for mange gjør ikke det, og sånn er det.

Det samme med medier, some og samfunnsdebatt, som de siste årene på mange måter har vært svært giftig for både menn og damer. I tillegg er den omfattende med Internett. Det er en skittstorm av krig og latterliggjøring. Generasjonen vi har nå er i tillegg fulldigitale og gutter og jenter får med seg dette også. Det er som om de voksne ikke er hjemme, og gir f i hva de serverer kommende borgere, samtidig som de hakker på dem for å være lite robuste.

Klasseskillet består selvfølgelig. De fleste som faller utenfor kommer fra hjem med lavere sosioøkonomisk status og mange av de unge er ikke rustet for å være så alene som mye av det moderne samfunnet krever. Det er ikke nødvendigvis fordi de er bortskjemte, for det er de fleste av dem ikke.

Selvfølgelig! Men man må kunne klare å skille frøet fra gresskaret. 

Jeg er veldig veldig for bedre og klokere oppfølging av unge og tilbud til dem som sliter, slik at de fleste får grunnlaget til å ha gode og konstruktive liv. Begge kjønn! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (15 timer siden):

Ja jeg mener helt seriøst at menn må bestille time hos legen selv, som kvinner må det. Alt det andre tullet du legger i det er tull fra ditt hode. Vi er voksne når vi er voksne, og noe autoritært samfunn som detaljbestemmer over oss som vi er små barn hele livet er det neppe mange som ønsker.

Om du får problemer med vannlating, problemer med magen, får influensa, what ever, er det du som må ta kontakt med legen. Jeg må det samme. Kun du kan kjenne på hva som skjer i din kropp, og må da ta tak i det ved behov. Ingen andre kan vite hva som skjer i din kropp. 

Så argumentet ditt er altså at helsevesenet ikke skal tilpasse seg kjente forskjeller i helseatferd mellom kjønn, fordi "vi er voksne"? Det er en fin tanke i et vakuum, men virkeligheten sier noe annet. Statistikk viser at menn generelt oppsøker lege sjeldnere enn kvinner, ofte venter for lenge med symptomer, og derfor har høyere dødelighet på en rekke sykdommer som kunne vært forebygget eller behandlet tidligere.  

Å si at "ingen andre kan vite hva som skjer i din kropp" er en grov forenkling. Det er nettopp derfor vi har forebyggende helseundersøkelser, screeningprogrammer og fastleger , fordi folk ofte ikke tar tak i egne helseproblemer tidsnok.  
En løsningen kunne muligens bli å utføre rutinekontroller som en blir innkalt til, dette kunne gjøre kontakten mellom pasient og lege mer trygg og meningsfull. Slik det er i dag har fastleger ofte menn i listen sin som ikke har hatt time på 20år.
Mye av den viktigste kontrollen en gjør har en heller ingen symptomer på, slik som blodtrykk/kolesterol osv. 

At du drar in autoritært samfunn i forbindelse med menns relasjoner til helsehjelp er milt sakt søkt.

Eller vil du at en ikke skal jobbe for å bruke sikkerhetsbelte siden det er kun vedkommende som kan gjøre det valget. Ingen andre kan vite når du skal ut å kjøre....  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gregarious skrev (3 minutter siden):

Så argumentet ditt er altså at helsevesenet ikke skal tilpasse seg kjente forskjeller i helseatferd mellom kjønn, fordi "vi er voksne"? Det er en fin tanke i et vakuum, men virkeligheten sier noe annet. Statistikk viser at menn generelt oppsøker lege sjeldnere enn kvinner, ofte venter for lenge med symptomer, og derfor har høyere dødelighet på en rekke sykdommer som kunne vært forebygget eller behandlet tidligere.  

Å si at "ingen andre kan vite hva som skjer i din kropp" er en grov forenkling. Det er nettopp derfor vi har forebyggende helseundersøkelser, screeningprogrammer og fastleger , fordi folk ofte ikke tar tak i egne helseproblemer tidsnok.  
En løsningen kunne muligens bli å utføre rutinekontroller som en blir innkalt til, dette kunne gjøre kontakten mellom pasient og lege mer trygg og meningsfull. Slik det er i dag har fastleger ofte menn i listen sin som ikke har hatt time på 20år.
Mye av den viktigste kontrollen en gjør har en heller ingen symptomer på, slik som blodtrykk/kolesterol osv. 

At du drar in autoritært samfunn i forbindelse med menns relasjoner til helsehjelp er milt sakt søkt.

Eller vil du at en ikke skal jobbe for å bruke sikkerhetsbelte siden det er kun vedkommende som kan gjøre det valget. Ingen andre kan vite når du skal ut å kjøre....  

Nå er det like før jeg gjør noe jeg egentlig aldri gjør. Blokkerer deg. "Diskusjons"teknikken din er så ugrei og lite lagt opp til faktisk dialog at jeg igjen påpeke at det gir meg null interesse for å diskutere noe som helst med deg. Jeg foretrekker å diskutere med mennesker som ikke er automatisk innstilt på å fordumme og angripe.

Du ønsker drittdialog, og jeg finnes ikke interessert i slikt. Hva jeg mener om diverse har jeg ikke engang lyst til å gå inn på med deg, for du er jo mest interessert i å tillegge meg meninger. (Jeg ikke engang har.)

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (12 minutter siden):

Nå er det like før jeg gjør noe jeg egentlig aldri gjør. Blokkerer deg. "Diskusjons"teknikken din er så ugrei og lite lagt opp til faktisk dialog at jeg igjen påpeke at det gir meg null interesse for å diskutere noe som helst med deg. Jeg foretrekker å diskutere med mennesker som ikke er automatisk innstilt på å fordumme og angripe.

Du ønsker drittdialog, og jeg finnes ikke interessert i slikt. Hva jeg mener om diverse har jeg ikke engang lyst til å gå inn på med deg, for du er jo mest interessert i å tillegge meg meninger. (Jeg ikke engang har.)

Serøst?
Jeg kommer med analogier som tar argumentasjonen og viser til hvordan en gjør de i andre sammenhenger, nettopp for illustrere poenget. 
Du kaller mitt innlegg for "tull fra ditt hode" så jeg vet ikke hva de sier om din teknikk.

At jeg reager sterkt på uttalelser som at "menn må fikse selv" må du faktisk tåle, hadde jeg ytret lignende kommentarer som gjaldt kvinner så hadde jeg garantert fått hundre ganger mer igjen. 

Men offerrollen er jo grei å ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (19 minutter siden):

Serøst?
Jeg kommer med analogier som tar argumentasjonen og viser til hvordan en gjør de i andre sammenhenger, nettopp for illustrere poenget. 
Du kaller mitt innlegg for "tull fra ditt hode" så jeg vet ikke hva de sier om din teknikk.

At jeg reager sterkt på uttalelser som at "menn må fikse selv" må du faktisk tåle, hadde jeg ytret lignende kommentarer som gjaldt kvinner så hadde jeg garantert fått hundre ganger mer igjen. 

Men offerrollen er jo grei å ha...

Jeg regelrett elsker at folk er uenig med meg, så lenge de er saklige og diskuterer på gode måter. For det er da jeg lærer noe nytt.

Beklager, men du er ikke i nærheten av det. Du og jeg er ikke engang uenige om mye av det du skriver om, men jeg orker ikke gå i dialog med deg når du (konsekvent det jeg har sett fra deg på kg) begynner "dialoger" på måter som tilsier "Du din idiot, hva med...?" (Ofte noe ganske annet enn vedkommende ytret en mening om.)

Jeg orker ikke deg. Jeg takler ikke folk som deg, og heldigvis kan man velge sine folk. Alle passer ikke sammen, og det er helt greit. 

Som jeg skrev til en må man klare å skille mellom frøet og grssskaret. Jeg har MANGE meninger og tanker om hvordan system og oppfølging skal bli bedre, og mener sterkt at samfunnet taper enormt på å spare penger angående barn, ungdom og psykisk/fysisk helse. Jeg har skrevet mye om det på kg også, og godt mulig vi kunne hatt gode diskusjoner rundt dette, men ikke på den måten du "diskuterer". 

Jeg har svart angående "frøet", som var hva første innlegg du angrep var angående. "Gresskaret og hvordan man dyrker det best mulig frem" gidder jeg ikke diskutere med deg, på grunn av din tilnærming til "diskusjon". 

Jeg har forøvrig gitt deg beskjed om det tidligere også. 

Endret av Trolltunge
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trolltunge skrev (1 time siden):

Jeg regelrett elsker at folk er uenig med meg, så lenge de er saklige og diskuterer på gode måter. For det er da jeg lærer noe nytt.

Beklager, men du er ikke i nærheten av det. Du og jeg er ikke engang uenige om mye av det du skriver om, men jeg orker ikke gå i dialog med deg når du (konsekvent det jeg har sett fra deg på kg) begynner "dialoger" på måter som tilsier "Du din idiot, hva med...?" (Ofte noe ganske annet enn vedkommende ytret en mening om.)

Jeg orker ikke deg. Jeg takler ikke folk som deg, og heldigvis kan man velge sine folk. Alle passer ikke sammen, og det er helt greit. 

Som jeg skrev til en må man klare å skille mellom frøet og grssskaret. Jeg har MANGE meninger og tanker om hvordan system og oppfølging skal bli bedre, og mener sterkt at samfunnet taper enormt på å spare penger angående barn, ungdom og psykisk/fysisk helse. Jeg har skrevet mye om det på kg også, og godt mulig vi kunne hatt gode diskusjoner rundt dette, men ikke på den måten du "diskuterer". 

Jeg har svart angående "frøet", som var hva første innlegg du angrep var angående. "Gresskaret og hvordan man dyrker det best mulig frem" gidder jeg ikke diskutere med deg, på grunn av din tilnærming til "diskusjon". 

For meg er frøet og gresskar til en viss grad samme sak. Lege er en del av helsehjelp. Til en viss grad tror jeg at greg tolker det som at å mene at man må gå til lege selv, viser at man ikke bryr seg. Det hender det gjør det, men trenger ikke gjøre det.

Jeg mener fremdeles man må oppsøke lege selv, men det har også å gjøre med ressursmangel. Som jeg kjenner legene, er å følge opp på denne måten altfor tidkrevende. De har ikke tid. Skulle de få tid, kunne det vært et alternativ med mer utgående oppfølging, men da må jo færre ha helseproblemer i tillegg til at vi må ha flere leger. 

Da gjenstår det at man senker terskelen for å gå til legen og senker terskelen for å søke hjelp når man sliter. Akkurat som at parterapi skulle ha vært en slags forebyggende lek, ikke et slags siste alternativ. Og så må det livsmestringskompetanse inn i skolen, siden dette har mye med psykisk helse å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er feminist.

Anonymkode: be238...d99

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.

Jeg kaller meg interseksjonell feminist.

Har fremmet menns rettigheter og jeg, men:

Det kan de også gjøre - på den internasjonale mannsdagen.

Den dagen er det stort sett meg som poster noe og INGEN MENN på sosiale medier 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (1 time siden):

Jeg har ALDRI kalt noen en idiot.
Men det er helt greit at vi ikke diskuterer, men jeg forbeholde meg retten til å kommentere feil eller destruktive påstander(om ikke for din del). 
Det hadde også vert enklere om du faktisk diskuterer det du sier og ikke flytter posten hele tiden. 
Det startet med at "menn må fikse selv" men endret det til den fysiske handlingen av å ringe når du møter motstand.

Bare husk at det å ringe til legen har svært lite med den fysiske handlingen og nesten alt med prosessene som foregår i ditt sinn. 
Dette er absolutt ikke menns ansvar alene, men samfunnets.  I mitt hode er det ingen problemer som tilhører en gruppe enten du er mann, kvinne, handikappet, syk, gammel , fattig, rik etc...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

For meg er frøet og gresskar til en viss grad samme sak. Lege er en del av helsehjelp. Til en viss grad tror jeg at greg tolker det som at å mene at man må gå til lege selv, viser at man ikke bryr seg. Det hender det gjør det, men trenger ikke gjøre det.

Jeg mener fremdeles man må oppsøke lege selv, men det har også å gjøre med ressursmangel. Som jeg kjenner legene, er å følge opp på denne måten altfor tidkrevende. De har ikke tid. Skulle de få tid, kunne det vært et alternativ med mer utgående oppfølging, men da må jo færre ha helseproblemer i tillegg til at vi må ha flere leger. 

Da gjenstår det at man senker terskelen for å gå til legen og senker terskelen for å søke hjelp når man sliter. Akkurat som at parterapi skulle ha vært en slags forebyggende lek, ikke et slags siste alternativ. Og så må det livsmestringskompetanse inn i skolen, siden dette har mye med psykisk helse å gjøre.

Ja dette handler mye om prioriteringer og ressursmangel jeg ikke er begeistret for. Jeg mener at vi må anse barn og unge som samfunnets fremtidige ressurser, og legge innsats, vilje og penger nok i å sørge for at de aller fleste allerede fra de er barn får en slik oppfølging og muligheter til utvikling og læring av alt fra det sosiale til økonomi trygghet og tro på seg selv og sitt potensiale at få (langt færre) faller utenfor, og de fleste (langt flere) blir konstruktive og velfungerende voksne. Dette inkluderer selvfølgelig systemer og oppfølging av både psykisk og fysisk helse. Jeg tror som nevnt at det koster samfunnet dyrt å spare angående oppfølging av slikt, spesielt angående barn og unge, men også angående voksne. 

Spesielt dette med at alle barn og unge liksom skal presses inn i en og samme form medfører at mange faller utenfor, for det fratar selvtilliten til samtlige som ikke passer i den formen. Det burde vært valgfag og andre muligheter enn statisk skoleundervisning for å dyrke frem ulike evner og tro på egne muligheter, som tidligere da man ganske så ung kunne gå i lære og lignende. Det er antagelig flere gutter enn jenter som ikke passer inn i et statisk skolevesen, og foreldre har såpass ulik kapasitet og evner til å gi barna tro på at også andre evner og egenskaper betyr noe at jeg mener vårt utdanningssystemet burde ta hensyn til det at barn er både svært ulike og får ulik oppfølging hjemme at samfunnet må kunne gi ulike tilbud for å ikke skape tapere av de barna som ikke passer til å sitte ved pulten fra de er 6 år til de er tenåringer. 

Et bedre system og bedre og mer tilpasset oppfølging av ressursene barn og unge er, for å gjøre flere til velfungerende voksne med tro på seg selv og sine evner og muligheter vil selvfølgelig koste dyrt, men det koster også dyrt å ikke gjøre dette. Både på individnivå og samfunnsmessig. Jeg tror det koster mer å spare penger på å sluse samtlige inn i et "effektivt" system hvor alle forventes å dyttes gjennom samme form. Når det i tillegg blir færre voksne som følger opp og de voksne som er blir pålagt mer og mer administrative oppgaver og "kalde systemer og sjekkfunksjoner" istedenfor å følge opp barna, ja da er det få som har kapasitet til å gi det barn mest av alt trenger for å bli velfungerende voksne; Tro på at de klarer og kan. 

Barn som føler seg feil vokser ikke opp til voksne som har et nødvendig godt nok selvbilde ofte.  

Jeg har selv et "feil" barn, men jeg og familien hadde heldigvis evner og kapasitet til å gi barnet nødvendig tro på at det ikke var feil, selv om det ikke passet inn i formen skolevesenet vårt er. Vi klarte å veie opp for at barnet følte seg dum, udugelige og mislykket, og å bygge opp en tro på egen verdi og evner til tross for at det var fryktelig vanskelig å passe inn i skolesystemet, helt frem til man selv kan velge. Mitt "feile" barn har derfor klart seg veldig godt trossalt, men alle barn er ikke heldige nok til å ha en familie som har kapasitet og evner til dette. Da bør samfunnet evne det, for samfunnet er best tjent med at barn og unge vokser opp med nødvendig tro på at de mestrer og kan. 

Mitt "feile" barn har gjort det så godt etter at vi klarte å få ham gjennom systemet han ikke passet inn i, trossalt, og kom til å få velge selv, at nå har han millionlønn, og ligger langt foran de fleste på sin alder i yrkeskarrieren. Evner hadde han masse av, bare ikke dem som medfører at samfunnet enklest og billigst sluser alle gjennom, uansett hvem og hvordan de er og hva de individuelt trenger for å utvikle seg til et individ med nødvendig tro på seg selv og egne evner og muligheter. 

Barn og unge bør anses og behandles som våre fremtidige ressurser, og følges godt opp. Det koster, men vi er bedre tjent med det også. 

Ja også voksne mennesker som sliter et vi best tjent med at får muligheter til å komme seg på bena igjen. Noen kan likevel faller utenfor, men det er absolutt muligheter til å sørge for at færre gjør det. Det er langt dyrere enn nåværende systemer, men om det er dyrere totalkostnad enn nåværende systemer... jeg tviler! Kostnadene i at mange faller utenfor er enorme. Ikke minst for individene som kunne hatt gode liv, men som ikke får den muligheten, fordi troen på seg selv og egne evner forsvant på veien. De lærte at de var feil og udugelige, istedenfor å få trygghet på seg selv og sine evner og muligheter. Det koster også! 

Begge kjønn! 

Endret av Trolltunge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.3.2025 den 15.41):

Jeg har alltid kalt meg feminist, men den siste tiden har jeg begynt å undre meg over hvorfor vi ikke begynner å bruke et ord som også inkluderer kampen for mennes rettigheter, som f.eks. ekvalist. Menn sliter tross alt langt mer enn kvinner på mange områder.

Er ganske enig med denne damen:

https://www.dagsavisen.no/debatt/2025/03/13/jeg-vil-ikke-kalle-meg-feminist/

Kaller du deg feminist?

Anonymkode: a6a9f...6dd

De fleste er for like rettigheter men de fleste kaller seg ikke feminister. Det virker dermed uhensiktsmessig å tilslutte seg en isme som mindretallet tilslutter seg fordi en er enig med flertallet. 

Så tror jeg det er viktig å se på hva feminisme i dag faktisk er og kommer til uttrykk som, heller enn å slå seg til ro med en definisjon som ikke avgrenser eller sier noe meningsfullt. For mange av oss som er for like rettigheter, mot diskriminering og objektivisering av kvinner (og menn) er det uttalte feminister en står i opposisjon til, og det vil da være dumt å ende opp som "nyttig idiot" for slike grupperinger. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (9 timer siden):

Jeg har ALDRI kalt noen en idiot.
Men det er helt greit at vi ikke diskuterer, men jeg forbeholde meg retten til å kommentere feil eller destruktive påstander(om ikke for din del). 
Det hadde også vert enklere om du faktisk diskuterer det du sier og ikke flytter posten hele tiden. 
Det startet med at "menn må fikse selv" men endret det til den fysiske handlingen av å ringe når du møter motstand.

Bare husk at det å ringe til legen har svært lite med den fysiske handlingen og nesten alt med prosessene som foregår i ditt sinn. 
Dette er absolutt ikke menns ansvar alene, men samfunnets.  I mitt hode er det ingen problemer som tilhører en gruppe enten du er mann, kvinne, handikappet, syk, gammel , fattig, rik etc...

Det er mange måter å gi uttrykk for at noen er idioter på, uten å si idiot. For eksempel ved å bruke hersketeknikker. Du bruker en del av dem, og derfor er jeg ikke interessert i diskusjoner med deg. Fordi det da ikke blir diskusjoner eller dialog, men "diskusjoner" og drittdialog. 

Du har mye bra i ditt hode også, men jeg steiler mentalt angående måten du "diskuterer " på. Gidder det bare ikke. Siden dette er frivillig og ikke jobb trenger jeg heller ikke. Noen mennesker finner tonen og har bra dialog. Det gjelder ikke meg og deg, og det er greit. Det er ok å ikke finne tonen med absolutt alle, og til og med å fullstendig krasje med noen. Der er du og jeg. (Det er bare nødvendig at ene føler det slik, selv om det er bedre at begge er enige, for da kan man unngå hverandre.) 

Endret av Trolltunge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Trolltunge skrev (16 timer siden):

Det er mange måter å gi uttrykk for at noen er idioter på, uten å si idiot. For eksempel ved å bruke hersketeknikker. Du bruker en del av dem, og derfor er jeg ikke interessert i diskusjoner med deg. Fordi det da ikke blir diskusjoner eller dialog, men "diskusjoner" og drittdialog. 

Du har mye bra i ditt hode også, men jeg steiler mentalt angående måten du "diskuterer " på. Gidder det bare ikke. Siden dette er frivillig og ikke jobb trenger jeg heller ikke. Noen mennesker finner tonen og har bra dialog. Det gjelder ikke meg og deg, og det er greit. Det er ok å ikke finne tonen med absolutt alle, og til og med å fullstendig krasje med noen. Der er du og jeg. (Det er bare nødvendig at ene føler det slik, selv om det er bedre at begge er enige, for da kan man unngå hverandre.) 

Det er fullstendig greit, jeg har heller ikke interesse av å diskutere med folk som ikke takler å få sin selverklærte høy-grunn analysert. Men i stede går rett i offerrolle, det er ikke unikt når en diskuterer emner som har så høyt nivå av ideologisk indoktrinering som feminismen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (1 time siden):

Det er fullstendig greit, jeg har heller ikke interesse av å diskutere med folk som ikke takler å få sin selverklærte høy-grunn analysert. Men i stede går rett i offerrolle, det er ikke unikt når en diskuterer emner som har så høyt nivå av ideologisk indoktrinering som feminismen. 

Ok. 😉👍👍👍

Endret av Trolltunge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...