Gå til innhold

Hva tenker dere om en middelaldrende dame som bleker håret?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg trenger en drastisk forandring og skal snart lysne håret med foliestriper, er 48. Har alltid gjort mye forskjellig med håret både frisyrer og farge, men blitt litt kjedelig de siste årene. Vurderte sterk kobber eller blond, men kobber er så vanskelig å bli kvitt, så tar blond først (ev. strawberry blonde om det blir vanskelig å bli kvitt rødskjær).

Skrekken er å ende opp med en «stilig, asymmetrisk, kort sveis», som jeg forbinder med de godt voksne venninnene til moren min da jeg var ung 😄 Jeg kommer til å gjøre akkurat det jeg føler for med utseende uansett hvor gammel jeg blir. Elsker gamle damer med rosa hår 🥰

Anonymkode: 6267d...84c

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Morsomt å høre forskjellige meninger om dette 😀 Fint å høre at det er ganske så valgfritt.

ts

Anonymkode: 3cecb...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 71-modell og striper håret, jeg har noen diskrete vippeextensions også. Fy meg? 

Anonymkode: 5aa89...93a

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er ei sånn. Er født i 84 og begynte å bleke håret og spare til langt hår da jeg var 38. Tilfeldigvis var jeg på Tinder etter skilsmisse for 3 år siden. Traff blink der og fikk meg kjæreste. Tenker dere jeg er for gammel til å være forfengelig? Er det rart at ei kjerring som meg flyr rundt og trener og går til frisøren for å bli blond? Er bare nysgjerring på om folk tenker jeg er ei kjerring som er i skikkelig midtlivskrise 🤭

jeg er også født i 84, men ser ikke på meg selv som verken middelaldrende eller kjerring :ler:  Ser på meg selv som 25...(neida ikke helt, men langt unna middelaldrende hvertfall) Kler meg i det jeg vil, og striper håret i lysere striper. Trener på treningssenter. Går med både moteklær og slaskeklær etter hvordan humøret mitt er og hva jeg skal :ler: 

Anonymkode: 17708...b7a

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

jeg er også født i 84, men ser ikke på meg selv som verken middelaldrende eller kjerring :ler:  Ser på meg selv som 25...(neida ikke helt, men langt unna middelaldrende hvertfall) Kler meg i det jeg vil, og striper håret i lysere striper. Trener på treningssenter. Går med både moteklær og slaskeklær etter hvordan humøret mitt er og hva jeg skal :ler: 

Anonymkode: 17708...b7a

Jeg tar deg på ordet og gjør som jeg vil jeg og 😀

ts 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bleker ikke håret, men jeg håper at jeg får helt hvitt hår naturlig. Gamle damer med naturlig hvitt hår er så fint ❤️

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er da ikke middelaldrende. Ikke kjerring heller. 

Ingen aldersgrense å bleke håret. Gjør det du vil og liker. Du som skal være fornøyd med ditt hår. Ikke alle andre du skal gjøre det for. 

Ha den frisyren og fargen du vil, og vær fornøyd 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du.. tuller? 

Jeg er født i 86 og har aldri tenkt på meg selv i nærheten av «kjerring». Planlegger for barn med typen snart, trener hver dag, striper og tar vare på håret mitt, noe selvbruning og sminke hver dag osv. Du er ikke mer kjerring enn du tydeligvis gjør deg til selv 😅

Min venninnegjeng og jeg er fremdeles på festivaler, kafeer, whatnot. Tror du må jobbe litt med hodet ditt.

Med det sagt, synes det er veldig fint og positivt å ta vare på seg selv i alle aldre. 

Anonymkode: 10872...0d5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.3.2025 den 14.56):

Jeg er ei sånn. Er født i 84 og begynte å bleke håret og spare til langt hår da jeg var 38. Tilfeldigvis var jeg på Tinder etter skilsmisse for 3 år siden. Traff blink der og fikk meg kjæreste. Tenker dere jeg er for gammel til å være forfengelig? Er det rart at ei kjerring som meg flyr rundt og trener og går til frisøren for å bli blond? Er bare nysgjerring på om folk tenker jeg er ei kjerring som er i skikkelig midtlivskrise 🤭

Da tenker jeg: Gubba Noa 

Anonymkode: a872d...c68

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på din alder TS og jeg striper/bleker håret ganske lyst jevnlig, sminker meg og holder meg godt for alderen - selv om rettunder40 ikke er noen alder å snakke om 😁

Jeg føler at jeg kanskje er for gammel til helbleiket platina, men er ganske lys med en del spill. Hadde mørkt hår en god stund fordi jeg tenkte som deg - at jeg var for gammel. Trivdes ikke med mørkt hår så ble lys igjen. Alle jeg kjenner sier at jeg kler blondt mye bedre! 

Blondt er så mye mer enn dyppe-hodet-i-klor-blondt. Jeg vurderer en mer old-money look neste gang jeg er hos frisøren, syntes det er veldig fint :)

Anonymkode: 6024b...cad

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud! Kjerring? Kødder du?

Jeg er også 40, og føler meg ung fremdeles 😂 Wtf.

Folk har så utrolig forskjellig oppfatning av seg selv. Jeg føler meg like vakker som alltid (er selvsagt ikke vakker for alle på 19 år lengre men hvem vil ha en fyr på 19 år - og jeg blir jo også lagt an på noen av dem faktisk).

Og når det kommer til hudpleie og frisør.. man går jo til frisør til man er 100 år.

Å få bleika hår er også vanlig, det er fint med blonde striper i grått hår. Mange eldre kvinner (og med eldre mener jeg ikke 40, men 70) har gått fra å ha vært brunetter som unge til å bli blonde i eldre dager i forbindelse med at hud og hår blir lysere.

Men altså, uansett alder - gjør hva faen du vil. Livet er for kort til å bekymre seg sånn for hva andre tenker.

Og skal man ikke liksom med alderen bry seg mindre om det? Du er ikke en fjortis på ungdomsskolen lengre hvor alle bare vibrerer av usikkerhet og søken etter å passe inn. Finn deg sjæl og vær deg sjæl.

Linda Rodin and the allure of stylish seniors - ABC News

Anonymkode: b9a15...04c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man middelaldrende når man er 41 år altså?

Syns du skal slutte å tenkte deg selv ned!

Hilsen dame 45 med ettervekst :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Gammel kjerring" på 40 år??? Ja, vet du hva, ikke bry deg om utseendet - er bare å gå og legge seg i kista allerede..... jeg tror aldri det har vært noe aldersgrense på det å bry seg om utseendet sitt. Det som er rart er når noen ser ut til å ikke takle at de er eldre og er flaue over det. Personlig, så har jeg som mål å bli god i calesthenics til jeg er 40, begynne med yoga, ta noe botox i sinnarynkene, gå mer i kjoler.

Endret av katties
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan "bleker håret" har mye å si, om det er krampaktig eller naturlig, hjemmebleking eller gjort hos frisør osv.. et naturlig bleket hår er vel så pent som ett man farger som gir en hard ettervekst.. Er nesten verre med daner som blir grå og krampaktig holder fast ved å farge det mens etterveksten er synlig etter knapt en uke kontra en med naturlig bleket hår der det gr 6 uker eller mer før det viser ettervekst omtrent.. 

Anonymkode: 9bdb1...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må passe kontrastene i hud og ansikt. Svart/platinablondt er farger som kan fremheve veldig mye i ansiktet. Til syvende og sist gjør man som man vil, men akkurat det med blondt hår er noe folk ofte ser seg blind på. Hvis du har bleiket det så lenge, er det sikkert for en grunn da. Du ser sikkert smashing ut. Men du kan jo høre med frisøren om hun har noen ærlige tanker. Også finnes det apper hvor du kan laste opp et bilde av deg selv å prøve andre frisyrer/farger for å se om noe nytt faller i smak.

Og nei, du er ikke desperat. Det er ikke sånn at du har en timer som går av, også må du se ut på en viss måte. Jeg kommer til å være forfengelig på sykehjemmet 💅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting er at unge jenter bleker håret sitt, men jeg synes det er helt merkelig at kvinner fortsetter med det opp til 60-årene.

Anonymkode: bcdf8...d8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke så gammel. Kjør på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trene må du iallefall ikke slutte med pga alder. Heller tvert om

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ikke på det som noen form for midtlivskrise, men jeg må si meg enig med flere andre i denne tråden om at de færreste kler bleket hår. 

Personlig synes jeg 99 % er finere med sin naturlige farge, om denne så er grå, men om man absolutt vil farge det, bør man være obs på at både for lyst og for mørkt som regel slår ut uheldig. 

Anonymkode: b4118...855

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...