Gå til innhold

Jeg kommer ikke over han enda han ødela meg fullstendig.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS her.

Har tenkt mye på akkurat det. Jeg tror jeg tenker at det er bedre å ha det utrolig bra 10% av tiden enn å ha det helt forferdelig, slik jeg har det nå 100% av tiden..........

Vi var stort sett sammen annenhver helg og de helgene var så bra. Jeg var så lykkelig og han var virkelig til stede. Så hver søndag, da han dro, ble jeg usikker igjen og han trakk seg unna og sa ofte at han ikke visste om han taklet å være i et forhold... Gikk i uvisshet frem til helgen han var sammen med meg igjen, som selvsagt var kjempefin... Sånn holdt det på i 8 måneder.

Jeg fikk liksom brødsmuler hver 14. dag, som var SÅ gode......resten av tiden var bare vond.

Anonymkode: dd6df...3f4

Grunnen til at du nå har det vondt 100% av tiden er jo fordi du var sammen med ham i det hele tatt. Før du traff ham hadde du det vel ikke vondt 100% av tiden, regner jeg med. 

Anonymkode: 6be45...b51

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Søk hjelp snarest, før du havner enten tilbake i dette forholdet eller i et nytt lignende.

Anonymkode: 520cb...5fd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Da vi ble sammen sa han at han hadde vært i to korte forhold etter en skilsmisse for 20 år siden. Så ble det 3 forhold , så 4 og så et samboerskap på 3 år. Jeg spurte aldri om noen av disse forholdene. Det hadde ingen betydning. Det som jeg sa var bare at jeg likte ikke at han løy, men at det var greit. Jeg var aldri pågående med noe.

Han gikk fra å elske meg på lørdag, be meg med i bryllup til sin datter og holde rundt meg hele natten til å ghoste meg dagen etter. Helt uten grunn…. 

Han har kanskje sett sårbarheten din, og utnyttet det. Menn kan si det utroligste for å få seg et nummer, eller en kortvarig affære.
Du er ikke alene om å ha gått fem på, det har mange kvinner har opplevd. 

Uansett så er han ikke snill med deg, og dette skal du ikke finne deg i. Beste er go no contact, eneste som funker på disse typene. 
Det er damene som bestemmer, husk det 😉  Tar han kontakt på et eller annet tidspunkt, så bestem deg for at da er det du styrer showet, og du svarer ikke med en gang, men lar det gå en uke eller to. Men det beste er jo selvsagt å bruke tiden din på noe som gjør deg godt. Massasjetimer er billigere enn psykologtimer 😉 Eller kjøp deg en boksesekk... også limer du på bildet av ham på sekken, også benger du løs alt du kan 😉 

Anonymkode: 43648...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må iallefall slutte å skrive mail til han, stopp all kontakt. Du kan bli henvist til en annen dps enn den du jobber på eller så kan du forsøke å snakke med en diakon, de har og utdannelse som er rettet mot psykologi og sorg. Jeg kan si at jeg var i ett tilsvarende forhold selv, det tok meg 7 år å forstå hvordan jeg skulle snu tankene. Brått en kveld jeg gråt tenkte jeg "hvordan vil du bli elsket" i stede for hvem jeg ville bli elsket av.

Anonymkode: 8102f...080

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Folk som er misfornøyd med livet sitt er sårbare for hekt. Blir vel som en fantasi som holder de gående. 

Jeg har ei venninne som likner deg. Middelaldrende, vært i et elendig forhold. Nå singel og desperat etter en partner. Så hun har fantasert om denne forferdelige mannen i åresvis. 

Anonymkode: 1c8ba...cdb

Les boken «Hekta» av Sissel Gran og ei annen. Det forklarer psykologien i at noen ofrer alt av selvrespekt og verdighet for en giflig idiot

Anonymkode: 1f8db...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Da vi ble sammen sa han at han hadde vært i to korte forhold etter en skilsmisse for 20 år siden. Så ble det 3 forhold , så 4 og så et samboerskap på 3 år. Jeg spurte aldri om noen av disse forholdene. Det hadde ingen betydning. Det som jeg sa var bare at jeg likte ikke at han løy, men at det var greit. Jeg var aldri pågående med noe.

Han gikk fra å elske meg på lørdag, be meg med i bryllup til sin datter og holde rundt meg hele natten til å ghoste meg dagen etter. Helt uten grunn…. 

Ts, jeg synes du skal reflektere litt over hva og hvordan du svarer. Du får mange gode og konkrete råd, men du svarer ikke på så mange. Det du imidlertid velger å svare på. er hvor du får muligheten til å snakke om eksen din. Dette er litt hardt, men det er noe å tenke på. 

Anonymkode: 5db5d...5a7

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det blir litt vanskelig for meg da jeg selv jobber på DPS...... Har lang utdannelse inne psykisk helse, selv om man ikke skulle tro det.

Så ingen som jobber på DPS kan få behandling på DPS noen gang? Det fungerer ikke slik. Hvis ingen der kan ta deg som pasient pga at dere er kollegaer så må du få time ved et annet sykehus eller avdeling. Eventuelt lavterskeltilbud i kommunen din. Du MÅ ikke gå privat. 

Anonymkode: d54c4...17a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har opplevd det samme, faktisk to ganger, og det var helt utrolig grusomt. Han har tulla med både hjerte og hjernen din. 

Første gangen var ble jeg helt gal, og gjorde masse som jeg skamme meg over, før jeg omsider brøt all kontakt og blokkerte han. Andre gangen brøt jeg bare tvert, og ga meg selv en sørgtid på 6 månede og etter det skulle jeg ut å finne en man som faktisk var bra. 

Det å ha en fastsatt sørgetid hjalp meg faktisk mye, for da kunne jeg være lei meg på en tidsfrist. 

Jeg vil råde deg til å bare tenke at denne mannen er gal, psykisk syk og at du må komme deg videre i livet. 

Anonymkode: d4a9d...cbf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg har opplevd det samme, faktisk to ganger, og det var helt utrolig grusomt. Han har tulla med både hjerte og hjernen din. 

Første gangen var ble jeg helt gal, og gjorde masse som jeg skamme meg over, før jeg omsider brøt all kontakt og blokkerte han. Andre gangen brøt jeg bare tvert, og ga meg selv en sørgtid på 6 månede og etter det skulle jeg ut å finne en man som faktisk var bra. 

Det å ha en fastsatt sørgetid hjalp meg faktisk mye, for da kunne jeg være lei meg på en tidsfrist. 

Jeg vil råde deg til å bare tenke at denne mannen er gal, psykisk syk og at du må komme deg videre i livet. 

TS her. Godt å høre fra andre som har opplev det samme, for man kan egentlig ikke tenke seg til hvordan det er hvis man ikke har opplevd det. Man tror man blir gal, man tviler på seg selv og hva som er virkeligheten. Man blir avhengig av det dopamin kicket man får de gangene han virkelig er til stede og viser varme og følelser. Så blir han iskald og man tviler igjen og gjør de sprøeste ting for å få dopamin kick igjen. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Alle sier det…. Du må «jobbe med deg selv»… men hvordan? Hva gjør man? Jeg har jo selvsagt prøvd og jeg vet at jeg har issues fra barndommen. Jeg vet at jeg har en engstelig tilknytningsstil. Jeg vet alt om codependency… 

Å jobbe med seg selv handler stort sett om å lære hva som er lurt, for så å handle deretter etterpå, på tross av at det ofte er stikk motsatt av hva du instinktivt ønsker. 

F.eks. hvis du vet alt om de tingene der, så vet du også at det som er kjent virker trygt? Dvs vokse følelser virker trygt. Giftige relasjoner virker trygt.
Når du vet dette vet du også at hjernen din kommer til å lure deg ved å få deg til å ønske det du tror er trygt, bare fordi det er kjent. Som f.eks. nå når du sender ham mailer fordi du tror det er forklaring fra han nå du trenger for å komme deg videre. Men det er hjernen din som lurer deg, du har da all makt til å definere egen historie selv!

Så når du får lyst til å sende mail, gjør det motsatte, dvs blokker han et eller annet nytt sted, slett nummeret hans, slett meldinger etc.

Og skriv dagbok, etter kunnskap og fornuft. F.eks. «jeg vet at jeg ikke trenger hans forklaring for å komme meg videre». 

Anonymkode: fbc4b...284

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

TS her. Godt å høre fra andre som har opplev det samme, for man kan egentlig ikke tenke seg til hvordan det er hvis man ikke har opplevd det. Man tror man blir gal, man tviler på seg selv og hva som er virkeligheten. Man blir avhengig av det dopamin kicket man får de gangene han virkelig er til stede og viser varme og følelser. Så blir han iskald og man tviler igjen og gjør de sprøeste ting for å få dopamin kick igjen. 

Jeg har opplevd mye vondt i livet, men det bli kødda med på den måten er noe av det verste jeg har opplevd. Og jeg har sett mine nærmeste dø foran øyene mine, blitt voldtatt og mishandlet som barn. 

Ikke undervurder smerten og lidelsen, men ikke la den ta overhånd. Sett deg en frist. Sørg, få det ut, og så MÅ du gå videre. Hvis ikke går du aldri videre. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Uten tvil en ustabil type som ikke er bra for deg, ikke for noen andre heller. 

Når det gjelder løgnene, jeg bruker heller ikke fortelle nye kjærester om alle forhold, samboerskap etc. Har til og med et par forlovelser fra ungdomstiden jeg aldri nevner, fordi det er ikke av betydning. Jeg vil egentlig ikke kalle det å lyve, synes ikke man har krav på å vite ubetydelige detaljer. 

Anonymkode: df10b...313

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå må moderatorene snart våkne og fjerne slike falske innlegg.  Det finnes ikke en eneste lege i Norge(med untak av de lhs utdannede her inne) som i det hele tatt stiller en diagnose basert på hva en andrepart sier. Og nivået her inne av folk som faktisk tror på dette er fantastisk. Men jorda er vel fortsatt flat her... 

Anonymkode: 29b22...562

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nå må moderatorene snart våkne og fjerne slike falske innlegg.  Det finnes ikke en eneste lege i Norge(med untak av de lhs utdannede her inne) som i det hele tatt stiller en diagnose basert på hva en andrepart sier. Og nivået her inne av folk som faktisk tror på dette er fantastisk. Men jorda er vel fortsatt flat her... 

Anonymkode: 29b22...562

TS her. Selvfølgelig har ikke MIN lege satt en diagnose på denne mannen. Men etter alt jeg har fortalt har han sagt at dette er en narsissist. Han spurte f.eks aldri meg om hvordan jeg hadde det, spurte aldri noen spørsmål om meg og mitt liv. Snakket bare om seg selv og hvor mye alle likte han, at han alltid hjalp alle andre, at alle damer ville vært sammen med han, at alle exér ville tatt han tilbake, jeg ringte han og han kunne snakke om seg og sin dag i 30 minutter før han la på, aldri et spørsmål til meg. En gang var jeg kjempesyk, han ringte eller sendte ikke sms og spurte hvordan det gikk. Han spurte ikke engang da jeg ringte han etter 3 dager på sykehuset. Null interesse for andre. Bare seg selv. Tok jeg opp noe av det klarte han å snu det over til at det var meg det var noe galt med, at jeg bare laget drama. Bare måten han gjorde det slutt på sier jo litt.... Null empati for noen andre, helt iskald. Lagde mange løgner om sin ex for å sette seg selv i et veldig godt lys osv.....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Uten tvil en ustabil type som ikke er bra for deg, ikke for noen andre heller. 

Når det gjelder løgnene, jeg bruker heller ikke fortelle nye kjærester om alle forhold, samboerskap etc. Har til og med et par forlovelser fra ungdomstiden jeg aldri nevner, fordi det er ikke av betydning. Jeg vil egentlig ikke kalle det å lyve, synes ikke man har krav på å vite ubetydelige detaljer. 

Anonymkode: df10b...313

YS her. Jeg spurte aldri om forhold. Da vi ble sammen var han VELDIG opptatt av å fortelle om at han ble skilt for over 20 år siden og at han kun hadde vært i to korte forhold etter det. Jeg spurte aldri om noen av de, da jeg ikke vil vite slike ting. Så plutselig nevnte han et 3. forhold og så et 4. og plutselig hadde han vært samboer i 3 år. Da skjønner man jo at han har løyet mange ganger. Han snakket alltid om at han hadde vært alene i 20 år, men det er jo bare tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

TS her. Selvfølgelig har ikke MIN lege satt en diagnose på denne mannen. Men etter alt jeg har fortalt har han sagt at dette er en narsissist. Han spurte f.eks aldri meg om hvordan jeg hadde det, spurte aldri noen spørsmål om meg og mitt liv. Snakket bare om seg selv og hvor mye alle likte han, at han alltid hjalp alle andre, at alle damer ville vært sammen med han, at alle exér ville tatt han tilbake, jeg ringte han og han kunne snakke om seg og sin dag i 30 minutter før han la på, aldri et spørsmål til meg. En gang var jeg kjempesyk, han ringte eller sendte ikke sms og spurte hvordan det gikk. Han spurte ikke engang da jeg ringte han etter 3 dager på sykehuset. Null interesse for andre. Bare seg selv. Tok jeg opp noe av det klarte han å snu det over til at det var meg det var noe galt med, at jeg bare laget drama. Bare måten han gjorde det slutt på sier jo litt.... Null empati for noen andre, helt iskald. Lagde mange løgner om sin ex for å sette seg selv i et veldig godt lys osv.....

Legen burde ikke ha sagt noe i utgangspunktet, og det tviler jeg på han har gjort.

Du sier selv du er utdannet i helse. Du vet ufattelig godt at vi ikke stiller diagnose eller diagnosespørsmål ved folk vi aldri har møtt.

Anonymkode: 5d2e8...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Legen burde ikke ha sagt noe i utgangspunktet, og det tviler jeg på han har gjort.

Du sier selv du er utdannet i helse. Du vet ufattelig godt at vi ikke stiller diagnose eller diagnosespørsmål ved folk vi aldri har møtt.

Tro det eller ei, det er helt sant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Unnskyld at jeg sier det, men jeg ville ikke møtt på deg som behandler på Dps. Du virker ikke spesielt reflektert til å jobbe på et slikt sted. 

Anonymkode: e94b7...12e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Unnskyld at jeg sier det, men jeg ville ikke møtt på deg som behandler på Dps. Du virker ikke spesielt reflektert til å jobbe på et slikt sted. 

Det er helt greit. Da forstår du bare ikke at de som jobber innen psykisk helse også kan oppleve å bli emosjonelt mishandlet. Ingen er immune mot det, dessverre. Det er heller ikke så lett å behandle seg selv. Hadde jeg hatt en pasient som fortalte det jeg har fortalt hadde jeg selvsagt oppfordret personen til å komme seg ut av forholdet og sagt at hun fortjener mye bedre. Men jeg hadde også forstått at det å oppleve emosjonell mishandling er helt forferdelig og veldig vanskelig å komme seg bort fra. Over tid mister man seg selv og man tviler på seg selv og hva som er realiteten. Jeg hadde også sagt at ghosting faktisk er noe av det værste noen kan gjøre mot en partner. Man får aldri en avslutning. Man får ingen svar på hvorfor. Mennesket som en dag sa de elsket deg er plutselig et helt annet menneske. Det er tøft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Tro det eller ei, det er helt sant. 

Da er legen din dårlin om du gikk til fast/almennlege.

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du har helt riktig. Jeg har familie med stor interesse for psykiatri. Like skakkjørte alle sammen både leger og sykepleiere. Inn og ut med både ene og andre diagnosen. Vi har ingen psykologer i familien da, så det kunne vært verre.

Det siste stedet jeg vil til om jeg har det vanskelig er folk utdannet i psykiatri. Da vil jeg ha en ekte person med godt overskudd og lyst og en god fastlege.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...