AnonymBruker Skrevet 15. mars #1 Skrevet 15. mars Hei, Lurer på om det er noen med erfaring fra å date en mann/kvinne som er «gift med jobben» og hvordan man kan finne riktig balanse i livet. Har vært sammen en tid med en mann som jobber i et stort konsern hvor han har lyst til å stige i gradene til konsernledelsen. Han jobber hver kveld og i helgene, men etter kl 22 legger han vekk jobben og vi kan ha «kjærestetid». Så er lørdag etter kl 12 fri og samme med søndag frem til kl 19. Da er han sosial og en tilstedeværende kjæreste eller bruker tid på hobbyene sine. Han reiser også en god del, kanskje opp mot 70-80 reisedøgn i året. Han tjener godt, er en oppegående, ansvarsfull og kjærlig mann. Det eneste er denne jobben hans. Jeg er spesielt skeptisk til hvordan det blir om vi får barn. Har selv vokst opp med en fraværende far (av andre årsaker enn jobb) og har hørt mange historier om menn som ofrer familielivet for jobben. En annen ting er at vi aldri kan legge planer for å gjøre ting i ukedagene. Noen med tilsvarende erfaringer? Anonymkode: a7ae3...064
AnonymBruker Skrevet 15. mars #2 Skrevet 15. mars Jupp, jeg avslutta det og kommer aldri til å date en mann som er gift med jobben igjen. Anonymkode: 8b91b...aa7 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars #3 Skrevet 15. mars Når barna var små så var middag hellig for oss som familie. Så var han med på fritidsaktiviteter. Så jobba han når barna la seg. Så var vi flink til å reise bort noen langhelger i året for å pleie oss som kjærester. No er barna flytta ut. Vi har nok tid sammen. Jeg trives alene også så for meg så passer det perfekt at han er opptatt. Da finner jeg på noe med venninner. Alene tid. Reiser også med venninner. Og vi (mannen og jeg) reiser minst to ganger i året sånn ca ti dagers turer. Anonymkode: 3172f...ef4
AnonymBruker Skrevet 15. mars #4 Skrevet 15. mars La meg spørre, hva om det kommer barn inn i bildet? Vil han endre på noe da? Det dere ser på fritid etter det og det klokkeslettet, kan bare glemmes når barna kommer. Barn følger ikke klokka, og gir blaffen i om mor og far trenger kjærestetid etter kl 22, eller kl 12 på lørdag. Jeg har en mann som er gift med jobben, i tillegg til at det er elskerinnen hans, og han har ingen grenser for når han tar fri. Dvs jobben kommer først, nr 2 og nr 3 osv. Ferie, helligdager og slike ting, er til for å bare gjøre enda mer jobb. Barna har vært min jobb, det samme med hus og hjem, fritid og aktiviteter, alt av organisering, innkjøp osv. Vil du ha det sånn? Anonymkode: ac2f8...67e
AnonymBruker Skrevet 15. mars #5 Skrevet 15. mars Jeg har en slik mann. Han arbeider ikke for å leve, men lever for å jobbe. Det skjønte jeg raskt etter vi innledet forholdet, og jeg måtte ta ett bevisst valg om det var noe jeg kunne leve med. Nå har det vart i 15 år. Jeg valgte å ta en god utdannelse før vi fikk barn, og hadde tidlig ett ønske om å være mest mulig hjemme med barna etter de kom til. For meg var en god grunnutdanning viktig for meg, og så kunne han få fokusere på å stige i gradene mens jeg får leve det livet jeg vil med barna. Ja.. kansje litt uheldig om vi skulle gå fra hverandre, men med en god utdanning så er jeg likevell "sikret". Jeg har en utdannelse som det er lett å få jobb som. Vi har en typisk gammeldags løsning , hvor jeg tar meg av oppfølging av barn, hus og heim etc. Han går tidlig på jobb og kommer hjem til middagen på bordet på ettermiddagen. Han er tilgjengelig på telefon for sine ansatte hele dagen etc. Men han er veldig flink til å priotere ungene også, involverer de i sitt og deltar i deres. Han følger opp alt av fritidsaktiviteter. Jeg har selv vokst opp med en fraværende far, og var tydelig på hva jeg forventet av han og hva jeg kunne tilby selv. Synes løsningen vi har funnet fungerer godt for oss, og vår familie. Det ser sikkert litt rart ut for andre, men det er ikke så farlig så lenge det fungerer for oss. Men helt tydelig ett bevisst valg fra min side her, jeg visste hva jeg gikk inn i og det har krevd god kommunikasjon oss i mellom. Anonymkode: f8974...55b
AnonymBruker Skrevet 15. mars #6 Skrevet 15. mars Du må være forberedt på at det ikke endrer seg når dere får barn. Og ta ditt valg ut i fra det. Og selv om du er ok med dette, så må du tenke på hvilket forbilde (manglende) han er for barna. At mor reduseres til hushjelp, barnepass, med mer. Det er ikke rollemodellene du ønsker for dine barn. Anonymkode: 458b7...793
AnonymBruker Skrevet 15. mars #7 Skrevet 15. mars Jeg var sammen med en slik mann. Det er uaktuelt for meg med en partner som setter jobb og karriere foran alt annet. Anonymkode: c83ec...6df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå