Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Under opplesningen av dommen i Nokas-saken ble noen av navnene sensurert med en pipetone. At vitner får være anonyme er greit nok, men hvorfor fikk vi ikke høre navnene på to av de tiltalte? Er ikke dette offentlig?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

De har vært anonyme hele tiden, så de har vel lov da til å nekte pressen å opplyse om navnene deres.

Gjest Gjest
Skrevet

Pressen har ikke lov til å offentliggjøre navn på tiltalte i utgangspunktet. De må ha tillatelse, eller at vedkommende selv har gått ut offentlig med åpen identitet. Loven gir beskyttelse for de tiltalte.

Skrevet

Merker at jeg lurer skikkelig på hvem det er. Tenk om de er kjente?

Gjest Gjest
Skrevet

Navnene blir frigitt når dommen er rettskraftig - de har bedt om å få være anonyme så lenge som mulig.

Til tuji. Han som fikk 6 år er skipperen fra Svelvik - navnet står allerede i de fleste avisene.

Navnet på han som fikk 4 års fengsel er også blåst av avisene. Jeg nevner dem ikke ved navn her, for det vil kanskje ikke Kg like, men du finner det lett i avisene. :)

Skrevet

Hadde de vært kjente så hadde du iallfall visst om dem.

Gjest Gjest
Skrevet

Tror nok ikke de er A-kjendiser. De vil vel være anonyme så ikke naboer, slekt, venner, kollegaer, tidligere skoleelever og lærere, osv. skal høre om at den de kjente nå blir satt i kasjotten for drap og ran.

Gjest Gjesta
Skrevet
Navnene blir frigitt når dommen er rettskraftig - de har bedt om å få være anonyme så lenge som mulig.

Til tuji.  Han som fikk 6 år er skipperen fra Svelvik - navnet står allerede i de fleste avisene.

Navnet på han som fikk 4 års fengsel er også blåst av avisene.  Jeg nevner dem ikke ved navn her, for det vil kanskje ikke Kg like, men du finner det lett i avisene. :)

:Nikke: Jeg så begge navnene i flere nettaviser i går

Gjest Gjest
Skrevet

i dagens aftenposten står navnene til alle de dømte på trykk

Gjest Gjesta
Skrevet

Noen som vet hvorfor Jusuf Hani ikke ble dømt in absentia?

Gjest Maddy
Skrevet

Hørte navnene ble lest opp ved et par anledninger hvor de glemte å sensurere. For å si det sånn så er det ikke noe jeg husker da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...