Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lar dere familie eller venner som vaper eller røyker holde nyfødt baby? 

Anonymkode: f04cc...2c3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mens de røyker (nei, selvfølgelig ikke), eller sånn generelt (ja, selvfølgelig, det får være grenser til hysteri)?

Anonymkode: 45678...b82

• Liker 12
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Røykere må vaske hender og pusse tenner før de får komme i nærheten av mine barn, men tror ikke jeg hadde latt de holde en nyfødt uansett  😅 (pleier ikke la andre holde babyene, de første ukene trenger babyen hudkontakt med meg, og jeg trenger hudkontakt med babyen for å få kroppen min til å produsere melk. Min mor holdt første babyen min litt, og det at babyen luktet «fremmed» og annen dames parfyme etterpå synes jeg var veldig problematisk.)

Vapere får ingen restriksjoner med mindre de har sittet og blandet nikotin da. 

Anonymkode: 4b860...697

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ingen aktuell problemstilling, kjenner nemlig ingen som driver på med røyking eller vaper. 
Det er bare ca 8% i Norge som røyker/vaper. Altså en lavstatus problemstilling. 

Anonymkode: a3ffc...70a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

ja, selvfølgelig. Røykere vasker hender selv på eget initiativ (selvfølgelig, de er vanlige mennesker), vaping lukter jo ikke noe. 

Anonymkode: 7c9a1...6d5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja har ingen problem med at en som røyker får holde. 

Anonymkode: 12002...164

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ingen problem med det. Men ikke røyke mens de holdt

Anonymkode: 0323f...a86

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mer bekymret for folk som bruker ekstreme mengder parfyme.
kjenner jeg parfyme stanken får dem ikke komme i samme rom en gang.

Værste er stanka fra elnet eller hva den gamle hårsprayen heter.
Får selv pusteproblemer av den parfymen

Men når det kommer til Vape/røyk.
Så lenge jeg ikke kjenner lukta av det er det greit.
Vape kan være like farlig som røyk, er strengt tatt olje og parfyme som varmes opp til det koker.

Anonymkode: 7c18d...e14

• Liker 2
Skrevet

Om de ikke lukter røyk, så spiller det jo ingen rolle.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.3.2025 den 11.50):

Ikke mens de røyker/vaper/snuser. Men etterpå ja så klart. Men de må vaske hendene. 

Syns ekstrem parfymelukt på de som holder baby er verre. 

Anonymkode: 2c512...74a

Skrevet

Som tidligere røyker selv, så tenker jeg at de kan holde så lenge de gar vasket hendene og ikke nettopp røyket (etter 30 min går det greit), men ingen får holde minstemann etter å ha røyket da han er krupp-unge. Da må de dusje, pusse tenner og bytte klær først. Heldigvis er det ingen av de nærmeste som røyker lenger. 

AnonymBruker
Skrevet

Ingen som røyker, vaper, snuser, bruker parfyme/after shave, har brukt håndsåpe med lukt, eller som har spist hvitløk eller sterk mat eller har drukket noe med innhold av alkohol får noen gang holde - eller komme i nærheten av mine barn.

Anonymkode: 94b76...5e8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.3.2025 den 11.56):

Røykere må vaske hender og pusse tenner før de får komme i nærheten av mine barn, men tror ikke jeg hadde latt de holde en nyfødt uansett  😅 (pleier ikke la andre holde babyene, de første ukene trenger babyen hudkontakt med meg, og jeg trenger hudkontakt med babyen for å få kroppen min til å produsere melk. Min mor holdt første babyen min litt, og det at babyen luktet «fremmed» og annen dames parfyme etterpå synes jeg var veldig problematisk.)

GUD BEDRE!!!!!!

Anonymkode: 56afb...bd1

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ingen som røyker, vaper, snuser, bruker parfyme/after shave, har brukt håndsåpe med lukt, eller som har spist hvitløk eller sterk mat eller har drukket noe med innhold av alkohol får noen gang holde - eller komme i nærheten av mine barn.

Wow....... og ellers har du det bra

Anonymkode: 3dcd8...423

AnonymBruker
Skrevet

Nei , selvsagt ikke. Med alt vi vet om passiv røyking i dag, og har sett resultatet på lungeskader for de som var barn i min generasjon og ble utsatt for dette må da vite bedre? Min mor sluttet og røke når jeg ble gravid. Helt frivillig selvsagt, men hun hadde lyst til og ha nær kontakt med barnebarn, så da fikk hun motivasjon

Anonymkode: a3081...977

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

(pleier ikke la andre holde babyene, de første ukene trenger babyen hudkontakt med meg, og jeg trenger hudkontakt med babyen for å få kroppen min til å produsere melk. Min mor holdt første babyen min litt, og det at babyen luktet «fremmed» og annen dames parfyme etterpå synes jeg var veldig problematisk.)

Snakk om hysteri🙄

Anonymkode: 52a6a...331

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg er allergisk mot mye av dette og sensitiv mot resten, men selv jeg er ikke så streng🤣

Her fikk de holde hvis de var friske og hadde nyvaskede hender. 

Anonymkode: 706b7...afa

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei , selvsagt ikke. Med alt vi vet om passiv røyking i dag, og har sett resultatet på lungeskader for de som var barn i min generasjon og ble utsatt for dette må da vite bedre? Min mor sluttet og røke når jeg ble gravid. Helt frivillig selvsagt, men hun hadde lyst til og ha nær kontakt med barnebarn, så da fikk hun motivasjon

Anonymkode: a3081...977

Hvilke lungeskader får man av å være i nærheten av noen som har vapet eller røyker egentlig?😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Wow, får da virkelig håpe at far og søsken får stå/ sitte inntil baby og se på den, ja kanskje t.o.m gi en klem, stryk på kinnet osv.

Men sånn generelt så er vel du den mest hysteriske jeg har lest om her inne. 

Anonymkode: 7b604...962

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner bare en som røyker og det er min mor, og hun stinker! Ikke er hun hygienisk heller. Hun har bestemt seg for at mine barn er smittebomber (hun smittet dem!) så hun vil ikke komme for hun vil ikke bli syk igjen. Synes det er greit.

Anonymkode: 3d886...330

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...