Gå til innhold

Vesterålen med dårlig helse og uten sosialt liv

anonym2000345

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg flyttet nylig til Vesterålen for jobb. Elsker jobben og miljø, har en fantastisk leder og har blitt så godt tatt imot. Problemet er at jeg har ingen venner og bor i en liten bygde der det er lite å gjøre. Det er dårlig med kollektiv trafikk så jeg kommer meg ikke ut så ofte og har ikke bil. Jeg sliter psykisk og har s3lvm0rdstãnǩër. Jeg ønsker fortsatt å bli her for selve jobben og være her lenge nok til at det ser bra ut på CVen. Hverdagen er fylt med latter og arbeidsoppgaver, men gruer meg alltid til helg for da har jeg all verdens tid til å sitte og være i mitt eget hodet som igjen føre til ekle tanker. Psykologen min mener at jeg burde være mer sosialt i helgen og ta initiativ med kollegaer. Jeg tør ikke + de er voksne med barn og har sitt sosialt liv etablert. Jeg vet at jeg etterhvert skal flytte men hva kan jeg gjøre nå for å holde meg litt sosial nå i helgene, liker ikke fest og drikking. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Finnes det noe bygdelag eller lignende der som du kan delta i? Evt. treningsstudio eller turgrupper?

Anonymkode: 8fcd5...e93

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gikk i kor da jeg bodde i Vesteraalen. Og gikk på matkurs (ser det er kommet matfestival). Ellers er jo fine naturmuligheter, DnT har lokallag, og det er flatt i Vesteraalen så man kommer seg fint rundt på sykkel. Les lokalavisene, sjekk fb/insta eller se på kommunens nettsider for mulige aktiviteter. Hva liker du å gjøre? Hva gjorde du før? 

Mental Helse er i Bø https://mentalhelse.no/bo-i-vesteralen/

Link er 5 plasser i Vesterålen 

https://linkvesteralen.no/

https://www.facebook.com/linkvesteralen

Anonymkode: 35488...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Huff, dumt at du har fått en sånn start på å bo her. Kan anbefale link vesterålen som er nevnt, de er mange i fra hele Norge og lett å bli kjent med de som er der. Er en start iallfall, håper det blir bedre for deg☺️

Anonymkode: a58de...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså... man kan nesten ikke bo der uten bil. Som du sier er kollektiv transport svært sparsomt, så det er klart at du blir "fanget" hjemme. Skaff deg bil, og hiv deg med på ting som interesserer deg, enten det er å gå på treningssenter, fotokurs, konserter eller hva det måtte være. Og for all del, utnytt muligheten til å bruke den fantastiske naturen! 

Anonymkode: df710...d4b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du vurdert å begynne med gaming? Det er megasosialt og inkluderende så lenge du spiller online. Jeg er ikke utprega sosial selv men har fått ufattelig sterke vennskap online. "Møter" stadig mye folk. Min erfaring er ikke unik, snarere en fakta.

Anonymkode: 2347f...c31

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvem velger frivillig å bo i Vesterålen.. 

Anonymkode: 81ea9...220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...