Gå til innhold

Søke jobb på sykehjem i Oslo kommune?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen her som har jobbet på langtidshjem i Oslo kommune? Før jeg søker tenkte jeg å høre hvordan dere synes arbeidsmiljøet er? Er det gode kollegaer, eller varierer dette mellom sykehjemmene? Jobber nå i vikariat på Ahus som sykepleier og har hørt at lønnsforskjellene er store mellom Ahus og Oslo kommune, stemmer det? Er lønna mye bedre i kommunen? Setter pris på svar. 

Anonymkode: e0ede...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er en del eksperimentering på turnus i Oslo for tiden, som du kanskje også bør undersøke. I tillegg er det noen sykehjem som er private og har andre pensjonsavtaler enn Oslo kommune, og det bør du også undersøke. Som sykepleier tjente jeg bedre i Oslo enn jeg gjør nå, i en annen norsk storby, men hvis du er helsefagarbeider eller assistent bør du undersøke nærmere. 

Hvis du bor utenfor Oslo er det kanskje også en god idé og undersøke kollektivtrafikken siden det kan være vanskelig å dukke opp på jobb 7.15 på en søndag midt på sommeren hvis du er avhengig av - for eksempel - tog. 

Anonymkode: f0436...82b

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Det er en del eksperimentering på turnus i Oslo for tiden, som du kanskje også bør undersøke. I tillegg er det noen sykehjem som er private og har andre pensjonsavtaler enn Oslo kommune, og det bør du også undersøke. Som sykepleier tjente jeg bedre i Oslo enn jeg gjør nå, i en annen norsk storby, men hvis du er helsefagarbeider eller assistent bør du undersøke nærmere. 

Hvis du bor utenfor Oslo er det kanskje også en god idé og undersøke kollektivtrafikken siden det kan være vanskelig å dukke opp på jobb 7.15 på en søndag midt på sommeren hvis du er avhengig av - for eksempel - tog. 

Anonymkode: f0436...82b

Takk for svar. Jeg bor i Oslo, derfor er reiseveien grei. Lurer fortsatt på arbeidsmiljø, det er viktig å vite litt om på forhånd. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke jobbet på sykehjem selv, men jeg har ei venninne som jobbet ved to forskjellige sykehjem på østkanten i Oslo. Der var visst arbeidsmiljøene og ledelsen, som natt og dag. På det ene sykehjemmet trivdes hun utrolig godt, og kunne gjerne jobbet der den dag i dag, hadde det ikke vært for dårlig ledelse, arbeidsmiljøet mellom kollegaene var ellers veldig bra. Kanskje du kan prøve å legge ut et innlegg på reddit? 

Anonymkode: a8837...f22

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke jobbet på sykehjem selv, men jeg har ei venninne som jobbet ved to forskjellige sykehjem på østkanten i Oslo. Der var visst arbeidsmiljøene og ledelsen, som natt og dag. På det ene sykehjemmet trivdes hun utrolig godt, og kunne gjerne jobbet der den dag i dag, hadde det ikke vært for dårlig ledelse, arbeidsmiljøet mellom kollegaene var ellers veldig bra. Kanskje du kan prøve å legge ut et innlegg på reddit? 

Anonymkode: a8837...f22

Takk for svar! Lurer også på om det er noen norske i miljøet? Ellers trives jeg utrolig godt i et multikulturelt miljø, i avd. på Ahus er vi ca. 50-50 utenlandske og norske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...