AnonymBruker Skrevet 15. mars #21 Del Skrevet 15. mars CrazyCatLady2500 skrev (8 minutter siden): Det tror jeg ikke noe på. Jeg tror du bare vil hausse opp litt bråk i tråden. Ikke? Dette har jeg null vanskeligheter med å tro på. Jeg kjenner 3 mennesker på uføretrygd, to av de jobber svart ved siden av. Anonymkode: 6c966...ff8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #22 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er uføretrygdet å får «min lønn» der men jobber endel svart å drar inn en hel del ekstra der🫣 Anonymkode: de0e2...354 Det sier noe om deg at du gjør det, men det sier enda mer om deg at du skryter av det. Anonymkode: 6eddf...ded 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #23 Del Skrevet 15. mars Jeg er 100% uføretrygdet. Jeg kunne sannsynligvis vært 90% uføretrygdet og jobbet en halv dag i uka, men det finnes ingen jobb som vil ansette noen 10% på valgfri dag med endringer på kort varsel. Derfor mener NAV at jeg ikke har 10% inntektspotensial, og da ble jeg 100% ufør. Av og til kommer jeg over småjobber jeg kan utføre for å tjene noen kroner. Da melder jeg det inn til NAV via inntektsplanleggeren, så regulerer de uføretrygden min deretter hvis jeg tjener for mye. Å bruke denne arbeidsevnen man innimellom har til å jobbe svart og svindle Norge AS er bare usselt. Vi kan tjene 49 000 i året uten å trekkes i uføretrygd. Etter det trekkes vi. Å jobbe svart ved uføretrygd er å trekke opp stigen etter seg, slik at kommende generasjoner som også sliter med helsa ikke får samme mulighet som oss. Anonymkode: 6eddf...ded 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #24 Del Skrevet 15. mars Merkelig at nærmest alle slike tråder hijackes av noen som troller om uføretrygd og svart arbeid. TS spør om noen tjener penger utenom vanlig jobb. Her inngår verken uføretrygd, svindel eller svart arbeid. Anonymkode: 6cb83...6e0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #25 Del Skrevet 15. mars Styreverv forgående år som gir 35k ekstra i året, utleie hytta som gir ca 80k ekstra i året. Mannen skal starte eget enk nå, usikkert hva det vil dra inn per år. Anslår 100-200k i starten, så får vi se avhengig av kapasitet da det går i tillegg til jobb. Anonymkode: d3910...b21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #26 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Styreverv forgående år som gir 35k ekstra i året, utleie hytta som gir ca 80k ekstra i året. Mannen skal starte eget enk nå, usikkert hva det vil dra inn per år. Anslår 100-200k i starten, så får vi se avhengig av kapasitet da det går i tillegg til jobb. Anonymkode: d3910...b21 Investerer jo i fond også, men anser ikke det som ekstrainntekt. Anonymkode: d3910...b21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå