Gå til innhold

Tjener dere penger ved siden av jobben?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Eller har dere «bare» lønnen å rutte med? Selv investerer jeg i utbytte aksjer, der utbyttene går til litt ekstra fine ferier, i tillegg til at jeg sitter barnevakt innimellom og leier ut hybel i kjelleren. Hva med dere?

Anonymkode: 1b736...877

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg driver ENK alene og utleie sammen med mannen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er uføretrygdet å får «min lønn» der men jobber endel svart å drar inn en hel del ekstra der🫣

Anonymkode: de0e2...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har to as ved siden av full stilling 

Anonymkode: fa65c...899

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ca 250 000 ekstra fra sparing og utbytte.

Anonymkode: 6cb83...6e0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skaffet meg en passiv inntekt som understøtter annen kapitalbygging. 
den passive inntekten er ca 30% av lønnsinntekten og økende. 
Dette vil danne en større og større del av min pensjon når den tiden kommer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Enda en som har et ENK ved siden av hundre prosent jobb. De pengene går for det meste til å betale bilen min som jeg har på verksted annenhver måned eller noe sånt (drittlei). 

Anonymkode: e95aa...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er uføretrygdet å får «min lønn» der men jobber endel svart å drar inn en hel del ekstra der🫣

Dersom ingen jobber svart ville vi kunne gitt uføre en forsvarlig uføretrygd.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har flere jobber. Tidligere jobba jeg kommune + privat, nå er det fylke + kommune. Ligger vel i snitt på ca 150 % stilling, uten overtid. Hender også at jeg tar småjobber utenom dette. Har også tjent penger på verv.

Har aksjer men tar ikke ut utbytte av dem.

Anonymkode: c305b...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lite. Har noen oversetteroppdrag i en venns firma av og til, men bare sånn 10-15.000 i året.

Anonymkode: 81d72...bb4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Da lurer du systemet/staten. Du burde heller jobbet en liten stilling. Eg ville heller hatt ren samvittighet. Kanskje noen en dag melder ivra. Eg har rapportert en gang. Hater juks.

Anonymkode: 55773...59d

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tjener jo på aksjer og fond, men realiserer jo ikke dette nå. Har en del utbytteaksjer, men dette går rett tilbake i nye investeringer.

Har vurdert onlyfans, men tror ikke det er så enkelt å tjene store penger som man kan få inntrykk av.

Anonymkode: 426db...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har et betalt verv i fagforeningen, leier ut jaktrett, og selger nedlastbare PDF filer (oppskrifter).

Har også utbytteaksjer, men gjeninvesterer utbyttet så jeg regner ikke det som inntekt.

Anonymkode: bd1e4...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er altså så grenseløst kjipt gjort. Jeg støtter fullt og helt opp om at de som ikke er i stand til å jobbe skal få hjelp og støtte fra velferdsstaten vår, og betaler gladelig min skatt for å opprettholde den. Bare kjipt å tenke på at folk som nettopp er så avhengige av den hjelpen bruker tid, krefter og ressurser på å undergrave og ødelegge systemet de selv trenger for å overleve. Du gjør virkelig verden til et dårligere sted.

Anonymkode: 7983d...468

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, jeg har et firma ved siden av full jobb. Prøver også å investere lurt i aksjer, skulle gjerne gjort det mer. Sparer ellers i fond. Men for inntjening er det min vanlige jobb pluss sidesyssel der jeg tjener ca 30% av min fulle lønn.

Anonymkode: 86e98...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg ikke noe på. Jeg tror du bare vil hausse opp litt bråk i tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hvis dette er sant kan du være sikker på at noen du kjenner før eller siden vil rapportere det. Å snyte velferdssystemet er et stort samfunnsproblem som gjør at de som virkelig er uføre må slite mer med å bli trodd, og sett ned på, osv osv. Håper du skammer deg.

Anonymkode: 86e98...105

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hovedinntekten min er jordbruk. Så har jeg et styreverv som gir 30-40000,- i året. I tillegg eier jeg et firma med et par ansatte som fungerer som en slags sparing, hvor jeg ikke tjener noe på det nå, men på et tidspunkt vil jeg kvitte meg med det, og da håper jeg å selge det for noen millioner.

Anonymkode: 94676...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Leier ut i tillegg til jobben. Min akkurat no så tjener jeg ikke penger på utleie. min datter bor der gratis så lenge hun går skole. Men når hun skal jobbe 100% så må hun betale. Hvert fall dekke utgiftene jeg har ved det. Sånn at jeg går i null. 

Anonymkode: 152d6...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uføretrygd er for de som ikke har helse til å jobbe, og det er fint at vi har den muligheten for de som trenger det.

MEN du har tydeligvis helse til å jobbe og attpåtil jobber du svart samtidig som du får utføretrygd og da er du bare en liten ussel, kriminell svindler.

Anonymkode: 94676...560

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...