AnonymBruker Skrevet 15. mars #41 Del Skrevet 15. mars Du har enten stekt kjøttdeigen for dårlig, kontaminert sluttproduktet med dårlig hygiene (du bytter ut redskapet du rører kjøtt med etter at kjøttet slutter være rått, ikke sant?) eller spist med slik fart, i slik mengde eller tygget så dårlig at du har gjort deg selv syk. Nesten alle matforgiftninger skyldes enten dårlig kjøkkenhygiene eller dårlig måltidsrutine. Råvarene er veldig sjelden problemet. Anonymkode: 18138...a22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #42 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Ta og søk opp hvor mange tråder ts har om kylling i ulike varianter der hun har blitt matforgiftet siste ukene, så kan vi snakkes. Anonymkode: 9e810...640 Kan du søke opp og vise? For når jeg søker så finner jeg kun denne tråden fra 2025, resten om matforgiftning (som ikke er mange), er fra 2024. Anonymkode: 37e35...333 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #43 Del Skrevet 15. mars Haha, det er jo sinnssykt å spise 400 g kjøtt. Hvem som helst hadde jo blitt dårlig. Anonymkode: 76a32...a8b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoaideBiehtar Skrevet 15. mars #44 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): En lege fortalte meg at når det gjelder matforgiftning fra kjøtt så spyr en, mens en får diare når en er matforgiftet av grønnsaker Anonymkode: 2cde2...50a Leger kan du fascinerende mye rart. 😂 Det der er bare tull. Jeg har vært matforgiftet samtidig med to andre etter vi delte en pizza i Thailand. En spøy, en hadde diaré og en heldig stakkar hadde begge deler. 🥳 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #45 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ta og søk opp hvor mange tråder ts har om kylling i ulike varianter der hun har blitt matforgiftet siste ukene, så kan vi snakkes. Anonymkode: 9e810...640 Slutt! Jeg har ikke skrevet tråder om matforgifting her inne de siste ukene. Har ikke spist skjemt mat på et par år. ts Anonymkode: 439cc...db3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #46 Del Skrevet 15. mars Jeg har også IBS og kan bli som du beskriver inimellom, ville ikke kalt det matforgitning.. Grønnsaker kan også trigge det hos meg, og stor mengde mat. Funker best med periodisk faste og små måltider. Anonymkode: 5e35c...d69 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #47 Del Skrevet 16. mars Ikke matforgiftning heldigvis det, hadde det en gang, ble matforgifta av å spise en pizza i et annet land. Var med pappa og søstra mi på ferie. Gjennom hele uka kunne jeg ikke engang spise en pomfri uten å måtte løpe på do 🙈 ble syltynn. Vi visste ikke da at det var forgiftning, mamma skjønte det da vi kom hjem, tok én pille og så ble bedre. Kan likevel være at magen din reagerte på kyllingen om du er sensitiv. Håper du blir bedre:) Anonymkode: 84d0e...bf0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 16. mars #48 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (16 timer siden): Slutt! Jeg har ikke skrevet tråder om matforgifting her inne de siste ukene. Har ikke spist skjemt mat på et par år. ts Anonymkode: 439cc...db3 Å ja? Overskriften din og hovedinnlegget antyder at dette er noe som har skjedd stadig vekk i det siste? Men nå var det plutselig et par år siden sist? Du skriver i et innlegg i tråden at du har IBS, og de symptomene du nevner du hadde etter den store kyllingmiddagen din, stemmer jo overens med plagene IBS-pasienter får! De er IKKE symptomer på matforgiftning. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #49 Del Skrevet 16. mars Million skrev (1 time siden): Å ja? Overskriften din og hovedinnlegget antyder at dette er noe som har skjedd stadig vekk i det siste? Men nå var det plutselig et par år siden sist? Du skriver i et innlegg i tråden at du har IBS, og de symptomene du nevner du hadde etter den store kyllingmiddagen din, stemmer jo overens med plagene IBS-pasienter får! De er IKKE symptomer på matforgiftning. Matbåren sykdom kan presentere seg på ulike måter og spenner fra mild sykdom som går over av seg selv, til alvorlig sykdom som krever sykehusinnleggelse. Ingen av symptomene på matbåren sykdom er spesifikke, men kombinasjonen av hvilke symptomer som foreligger og hvor raskt tilstanden har utviklet seg, kan gi viktige hint om underliggende årsak. https://nhi.no/sykdommer/magetarm/diverse/matforgiftning/symptomer Anonymkode: 37e35...333 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 16. mars #50 Del Skrevet 16. mars (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Matbåren sykdom kan presentere seg på ulike måter og spenner fra mild sykdom som går over av seg selv, til alvorlig sykdom som krever sykehusinnleggelse. Ingen av symptomene på matbåren sykdom er spesifikke, men kombinasjonen av hvilke symptomer som foreligger og hvor raskt tilstanden har utviklet seg, kan gi viktige hint om underliggende årsak. https://nhi.no/sykdommer/magetarm/diverse/matforgiftning/symptomer Anonymkode: 37e35...333 Magesmerter er noe personer med IBS har støtt og stadig sammen med hyppige toalettbesøk. Ikke fordi de er forgiftet, men fordi de har en sykdom i tarmsystemet sitt. Det stemmer med det TS skriver: "moderate magesmerter, uggen og oppblåst". Hun nevner ingen diare, ingen oppkast. Den bedervede maten man skal ha fått i seg, vil kroppen automatisk forsøke å få hurtigste vei UT IGJEN, i form av diare og/eller oppkast. Igjen, TS har ingenting av dette... Linken din om matforgiftning sier litt mer alvorlige og verre symptomer: "Typiske symptomer er kvalme, oppkast, magesmerter, diaré, hodepine og noen ganger feber." Endret 16. mars av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #51 Del Skrevet 17. mars Jeg begynte å kaste opp tidlig kveld lørdag, fikk hodepine, diaré og sterke magesmerter som ble verre når jeg spiste. Oppsøkte lege i går siden jeg kastet opp alt jeg fikk i meg, og legen mente helt klart jeg hadde reagert på den dårlige kyllingkjøttdeigen, og at jeg reagerer lettere på dårlige bakterier enn folk som ikke har sensitiv mage. Nå har jeg fortsatt sterke magesmerter og hodepine, men har klart å beholde frokosten. Ts Anonymkode: 439cc...db3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #52 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg begynte å kaste opp tidlig kveld lørdag, fikk hodepine, diaré og sterke magesmerter som ble verre når jeg spiste. Oppsøkte lege i går siden jeg kastet opp alt jeg fikk i meg, og legen mente helt klart jeg hadde reagert på den dårlige kyllingkjøttdeigen, og at jeg reagerer lettere på dårlige bakterier enn folk som ikke har sensitiv mage. Nå har jeg fortsatt sterke magesmerter og hodepine, men har klart å beholde frokosten. Ts Anonymkode: 439cc...db3 Men matforgiftning kan du ikke ha ifølge ekspertene i denne tråden God bedring! Anonymkode: 37e35...333 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #53 Del Skrevet 17. mars Million skrev (På 15.3.2025 den 10.58): Du misbruker betegnelsen matforgiftning. Dette du har er bare et ubehag, du har spist noe kroppen din ikke likte så godt. Ved EKTE matforgiftning så spyr man som en gris og blir virkelig, virkelig dårlig. Sitter på do og spyr om hverandre eller på likt. Jeg har vært matforgiftet i Norge EN gang i mitt liv (er over 50) og det var en hamburger jeg kjøpte på en liten kebabsjappe i sentrum på natten. Den andre gangen jeg ble matforgiftet var på Kypros, en restaurant som serverte bedervet biff. Heldigvis kjente både jeg og venninnen min at noe var galt med biffen, så vi spiste bare noen biter før vi lot resten ligge. Likevel endte vi med å spy så det sprutet bare en time senere. Det er ikke alltid man spyr ved matforgiftning. Anonymkode: 12f80...a61 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #54 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men matforgiftning kan du ikke ha ifølge ekspertene i denne tråden God bedring! Anonymkode: 37e35...333 Før man har kastet opp eller hatt diaré? Hallo, man må forholde seg til den informasjonen man har. Noe annet blir useriøst. Anonymkode: 10403...8b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #55 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men matforgiftning kan du ikke ha ifølge ekspertene i denne tråden God bedring! Anonymkode: 37e35...333 Legen kalte det matforgiftning Ts Anonymkode: 439cc...db3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #56 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Legen kalte det matforgiftning Ts Anonymkode: 439cc...db3 Jeg vet, det var et spark til de selvutnevnte ekspertene på KG. Anonymkode: 37e35...333 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #57 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vet, det var et spark til de selvutnevnte ekspertene på KG. Anonymkode: 37e35...333 👍 Ts Anonymkode: 439cc...db3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #58 Del Skrevet 17. mars Da har du forhåpentligvis lært at du ikke skal spise kjøtt som stinker. Anonymkode: 39748...d80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #59 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Da har du forhåpentligvis lært at du ikke skal spise kjøtt som stinker. Anonymkode: 39748...d80 Aldri mer kyllingkjøttdeig 🤢 Ts Anonymkode: 439cc...db3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå