Gå til innhold

Matforgiftning igjen!!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Du kan prøve å ta lakserende midler. Det kan fungere når du har overspist og ibs-magen krangler. Anbefaler samtidig faste sånn at magen får fred. Dette var iallefall rådet jeg fikk av sykehuset ved utredning av ibs. 

Anonymkode: d5262...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS ble dårlig etter kyllingkjøttdeig. At det skal være så nødvendig å hoppe over budskapet bare fordi man ønsker å definere ordbruken er for meg helt tullete. 

Anonymkode: 48f16...6a6

Ta og søk opp hvor mange tråder ts har om kylling i ulike varianter der hun har blitt matforgiftet siste ukene, så kan vi snakkes. 

Anonymkode: 9e810...640

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du kan prøve å ta lakserende midler. Det kan fungere når du har overspist og ibs-magen krangler. Anbefaler samtidig faste sånn at magen får fred. Dette var iallefall rådet jeg fikk av sykehuset ved utredning av ibs. 

Anonymkode: d5262...6b5

Er dette egentlig en tråd som handler om spiseforstyrrelser, hos flere av dere, bare skjult som matforgiftning og obs? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg kjøpte kylling kjøttdeig for en uke siden fordi den var på tilbud og inneholdt kun kvernet lårkjøtt fra kylling.

Jeg la den i frysen da jeg kom hjem og tok den opp i går på utløpsdatoen, og siden den hadde vært frosset må vel det gå greit?

Det luktet stramt og ekkelt da jeg åpnet pakken, men tenkte det var pakkegass og stekte kjøttet som ikke luktet noe spesielt under steking.

Var sulten så jeg spiste nesten hele pakken på 400 gram blandet med grønnsaker. En liten time etter inntak av maten ble jeg oppblåst og begynte å fjerte noe voldsomt, og utover kvelden kom magesmertene og følelsen av å være stinn og småkvalm.

I dag har jeg moderate magesmerter, uggen og oppblåst🤢

har hatt matforgiftning flere ganger av kylling og hadde egentlig sluttet med kyllingfilet, men så røk jeg på et godt tilbud på kylling kjøttdeig av rent kjøtt, men nå har jeg fått nok!

Hva kan jeg drikke og spise for at magen skal bli bedre? Har tatt probiotika...

Anonymkode: 439cc...db3

Du... En matforgiftning kan være dødelig, det er IKKE promp og oppblåsthet. Oppkast, diare og dehydrering er matforgiftning. I bestre fall.

At kroppen blir oppblåst når du spiser noe du vanligvis ikke spiser, eller spiser en halv kilo mat i ett måltid er normalt, ikke forgiftning..

Anonymkode: 79895...ec2

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fy søren, for noen hysteriske snøflak folk har blitt. Jeg er sjokkert 😆

Anonymkode: 25378...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Og enhver som spiser 400gr kjøtt, og atpåtil grønnsaker, vil av den mengden få fordøyelsesbesvær.

Anonymkode: daeb9...85f

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjøpte kylling kjøttdeig for en uke siden fordi den var på tilbud og inneholdt kun kvernet lårkjøtt fra kylling.

Jeg la den i frysen da jeg kom hjem og tok den opp i går på utløpsdatoen, og siden den hadde vært frosset må vel det gå greit?

Det luktet stramt og ekkelt da jeg åpnet pakken, men tenkte det var pakkegass og stekte kjøttet som ikke luktet noe spesielt under steking.

Var sulten så jeg spiste nesten hele pakken på 400 gram blandet med grønnsaker. En liten time etter inntak av maten ble jeg oppblåst og begynte å fjerte noe voldsomt, og utover kvelden kom magesmertene og følelsen av å være stinn og småkvalm.

I dag har jeg moderate magesmerter, uggen og oppblåst🤢

har hatt matforgiftning flere ganger av kylling og hadde egentlig sluttet med kyllingfilet, men så røk jeg på et godt tilbud på kylling kjøttdeig av rent kjøtt, men nå har jeg fått nok!

Hva kan jeg drikke og spise for at magen skal bli bedre? Har tatt probiotika...

Du har mage og tarm problem, og du tåler kylling dårlig. Så du spiste like greit 400 gram i en smell og ble overrasket over resultatet?

Anonymkode: e441f...8cd

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hatt matforgiftning slik som dere beskriver og da måtte jeg ha tilsyn av lege fordi jeg var så dårlig.

Ifølge lege er det en slags matforgiftning når man får mye luft, smerter og kvalme over lengre tid slik som jeg har fått nå.

Har opplevd dette flere ganger tidligere og da gikk jeg i uker/måneder med smerter og slapphet etter å ha spist bedervet mat, og legen kaller det matforgiftning ja.

Jeg har ibs og matintoleranser og reagerer sterkere på bedervet mat enn andre folk, fordi tarmtottene og tarmfloraen er så sensitive, sier min lege.

ts

Overspising er ikke det samme som matforgiftning. 

Anonymkode: c49ec...7f7

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Neppe matforgiftning.

Anonymkode: eeb09...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Fy søren, for noen hysteriske snøflak folk har blitt. Jeg er sjokkert 😆

Anonymkode: 25378...3f5

Det heter snøfnugg 

Anonymkode: 35610...c39

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor fråtse i seg 400 gram kylling som lukter stramt og har gått ut på dato? Hvem blir ikke dårlig av det? Utrolig at du ikke har sterkere reaksjon enn promping og kvalme. Du tåler masse.

Anonymkode: c49ec...7f7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Se, lukt, smak gjelder. Nesen din prøvde å advare deg to ganger om at dette var en dårlig idé. Først luktet det vondt når du åpnet pakken og så luktet det rart når du stekte. Hør bedre etter en annen gang.

Ellers helt enig i at dette ikke er matforgiftning. Du har verken diare eller kastet opp. Du fikk litt vondt i magen og var småkvalm. Du ble ikke syk.

Anonymkode: 10403...8b6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En lege fortalte meg at når det gjelder matforgiftning fra kjøtt så spyr en, mens en får diare når en er matforgiftet av grønnsaker 

Anonymkode: 2cde2...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Det er jo ikke uvanlig at noen grønnsaker gjør det med magen.

Anonymkode: 39748...d80

Hvilke grønnsaker da? Aldri hørt om og aldri opplevd til tross for at jeg er veldig sensitiv når det gjelder mat.

Anonymkode: 37e35...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg har hatt matforgiftning slik som dere beskriver og da måtte jeg ha tilsyn av lege fordi jeg var så dårlig.

Ifølge lege er det en slags matforgiftning når man får mye luft, smerter og kvalme over lengre tid slik som jeg har fått nå.

Har opplevd dette flere ganger tidligere og da gikk jeg i uker/måneder med smerter og slapphet etter å ha spist bedervet mat, og legen kaller det matforgiftning ja.

Jeg har ibs og matintoleranser og reagerer sterkere på bedervet mat enn andre folk, fordi tarmtottene og tarmfloraen er så sensitive, sier min lege.

ts

Nei, det har ingenting med å være matforgiftet å gjøre og det har heller ikke legen din sagt, da må du kjappe deg å bytte lege. Du har fordøyelsesproblemer og det har ikke noe med å være forgiftet å gjøre. Å være sensitiv er ikke å være forgiftet. 

Spar meg

Anonymkode: bcfa5...6eb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noe som er supert å spise for magebesvær er poteter, og bare poteter. Ikke ha smør eller saus på av noe slag, kun litt presset sitron om det føles ok. Dette er veldig lett for magen å fordøye, og beroligende for magen også.

Og så lurer jeg på hvorfor du spiser så mye på ett måltid? Det er bedre å spise flere små, eller faktisk normale måltider, om du har en sensitiv mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

ts

Og du spiser 400g kyllingkjøttdeig som lukter rart i ett måltid? Ikke særlig smart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Ta og søk opp hvor mange tråder ts har om kylling i ulike varianter der hun har blitt matforgiftet siste ukene, så kan vi snakkes. 

Seriøst? Spesielt opplegg.

Anonymkode: 25b11...c91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...