Gå til innhold

Min venninne brøt løfte til mitt barn. Har jeg rett til å være sur?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva om du gir beskjed til leirarrangør om jentene? Kan de ta ansvar for å nekte den ene å delta? 

Anonymkode: b6842...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det høres jo ut som noe er alvorlig galt og du kanskje ikke vet hver eneste detaljer som skjer innenfor fire vegger opp gjennom tiden. Det er en «grunn» for at de hater hverandre så sterkt.

Søsknene mishandler jo hverandre grovt, det er bare snakk om tid før en av de kan bli alvorlig skadet eller potensielt drept. Så venninnen din er ikke en så god mor uansett hvordan du vender og vrir på det. Når du sender begge ungene LIKT fordi du trenger pusterom når de er farlige for hverandre og andre, da er du ikke en god mor i mine øyne. Dette er ikke normal søsken krangling. De mishandler hverandre og ingen klarer å stoppe de. Det er livsfarlig og de burde skilles så mye som mulig til en hver tid. Man sender ikke to søsken som utfører vold mot hverandre på en leir uten oppsyn av foreldre og legger ansvaret over på de som er der. Igjen, disse søsknene burde skilles til en hver tid! Veldig skadelig for de og leve under å mye hat til hverandre. Og hadde blitt rasende på min venninne at hun ikke tenker på andre sin sikkerhet, når ditt barn har opplevd så mye og situasjoner som hun kunne blitt alvorlig skadet eller traumatiske opplevelser så er det helt uforsvarlig av din venninne å la de være sammen. Stakkars datteren din som må se all den dritten de holder på med. Hun kan jo selv bli skadet. DET er det som hadde gjort meg sur ovenfor min venninne. Hun må ta ansvar for sine egne barn og potensielt skader de kan påføre ANDRE. Og jeg ville holdt datteren min langt unna de, det er ditt ansvar her.

Anonymkode: 1b61f...b4d

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres helt hinsides ut! 

Jeg synes du skal respektere din datters ønske. Hun tar et voksent valg om å beskytte seg selv fra å bli utsatt for vold, og for å bli involvert i disse søstrenes konflikt. Støtt din datter i det! 

Venninnen din er fryktelig uansvarlig. Hun må ta ansvar og oppsøke hjelp. Det er ikke bra for disse barnas utvikling å leve i slike forhold. Dersom venninnen din ikke oppsøker hjelp selv, så mener jeg du bør melde bekymring til barneverntjenesten. Dette da begge disse barna kan ta alvorlig skade av å bo slik. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du har reiseforsikring, så kan du få legeerklæring, og få igjen pengene på den måten. Det vil gå under psykisk helse. Hvis det er så ille som du beskriver vil dette være skadelig for datteren din, både psykisk og potensielt fysisk..

Anonymkode: c1c70...5ac

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ts igjen her

her er det mange gode poeng jeg ikke Har tenkt over. Dessverre har jeg kun sett dette fra min datters side, og ikke fra søsknene sin side. De har nok ikke godt av å være sammen, de får aldri fri fra hverandre. Siden de er samme kjønn og alder så er de sammen på alt. Jeg har ikke tenkt på at de kanskje ikke ønsker å være sammen hele tiden og at de trenger tid fra hverandre.

min venninne er oppriktig er god mor (sånn ellers enn at hun ikke ser barnas behov fra å være fra hverandre). Jeg tror bare de er så vant til tilstanden at de ikke forstår hvordan det er å se det utenefra. Vi har sett så ekstreme ting at jeg ikke hadde trodd det om jeg ikke hadde sett det selv. De har brukt tennvæske og tent på hverandres ting, stabbet hverandre med gafler osv. går den ene forbi den andre, så blir det spent bein, dyttet, spyttet etc., og så ender det opp med et illsinne hos de begge som bokstavelig talt er livsfarlig. Foreldrene har aktivt søkt hjelp, men fordi barna er helt normale hver for seg så blir de kanskje ikke trodd. Jeg vet Ikke… foreldrene gjør virkelig så godt de kan, men jeg tror ikke de forstår hvordan det oppleves for oss som ikke er vant til det. De har vært slik siden de var små. Jeg husker en gang at den ene dyttet den andre tilsynelatende uprovosert ned trappen hjemme hos de da de var rundt 4 år…den som ble dyttet gikk så til angrep. Etter de var roet ned tok det typ 20 minutter før neste episode, og slik er det fremdeles, bare mye verre fordi de er tenåringer. 

Anonymkode: fbbef...8a7

Det du forteller om hvordan disse to barna er voldelig mot hverandre er så alvorlig at her er faktisk det rette å gjøre å koble på politiet direkte!

Å koble på politiet her vil gjøre at barnevernet og andre etater må ta det enda mer alvorlig.

Det er helt uforståelig at disse to barna må bo sammen, begge barna lever med grov omsorgssvikt som har foreldre som lar dette skje og likevel holder ungene samlet, og til og med velger å overlate barna til seg selv, alene, med forventninger om at din datter og fremmede ledere på en leir skal oppdra ungene og holde dem sikre når foreldrene selv ikke greier det.

Jeg ser du fremdeles nekter å innse at noe er alvorlig galt med din venninne og hvordan omsorg gis i hjemmet. Din venninne lyver til sine barn, til ditt barn, til deg, og skjuler avgjørende informasjon for lederne av leiren, selv om slik informasjon er helt avgjørende for å både sikre din venninnes barns sikkerhet og sikkerheten til andre barn som deltar på leiren. Din venninne avskriver seg ansvar for egne barn på denne måten, og hun gjør det med et skuldertrekk, selv om hun vet at det setter både egne og andre barns sikkerhet i fare.

Jeg frykter for at du har en form for "medavhengighet", Ts, for du virker blind for de store og alvorlige følgene oppveksten har for barna. Begge disse barna blir fullstendig ødelagt om noen voksne ikke tar langt mer ansvar! Med å blindt fastholde på at din venninne er "god mor", så er du med på å bagatellisere det som skjer i denne familien. Hvis du også har uttalt deg til bv eller andre om at hun er en "god mor", når du vet hvor alvorlig fare disse barna utgjør for hverandre, så er du med på å opprettholde problemene.

Disse to barna lever i direkte fare for alvorlig vold daglig! Det er ikke rart at konfliktnivået er høyt, når de er redde for å bli alvorlig skadet, til og med er redd for å bli drept... i eget hjem... daglig.

Hva hadde du gjort om du hadde to barn som utøvde så alvorlig vold mot hverandre? Sendt dem alene på leir, og forventet at et annet barn skulle ta ansvar for å holde dem uskadet og i live?

Vær så snill, Ts, du må gå til politiet og fortelle hvor grov vold disse barna utøver mot hverandre! Det kan gjøre at ungene får bedre og riktigere hjelp enn hva de har fått til nå. Du har en plikt til å melde fra om dette, for du vet hva som foregår, og da er det å melde fra til politiet det eneste forsvarlige å gjøre for å forebygge at en eller begge barna blir alvorlig skadet, eller drept...

Anonymkode: 04d66...eb4

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.3.2025 den 10.30):

Jeg forstår deg, men også henne. Men om de krangler på leiren er det jo de voksne lederne som må rydde opp i dette, ikke din datter. Jeg hadde motivert datteren din til å dra, og så gitt klar beskjed til begge jentene til din venninne at vennskapet er over om de ødelegger for andre på leir. Oppfordre datteren fin til å finne andre venner, og holde seg unna kranglefantene. Og så kan du jo informere leirlederne om bekymringen din på forhånd.

Anonymkode: d8155...030

Sant nok, men det går jo 100 prosent utover datteren når hun gleder seg til å dra på leir med venninne og det ender med at venninnen og søskenet krangler hele tiden. Her synes jeg faktisk at venninnen er en dårlig mor, når hun utsetter barna for å krangle på leir fordi DE er sliten. De burde sendt det andre barnet på en annen leir i så fall. Det er ikke greit for noen! 

TS - ja, jeg hadde blitt sur på venninnen min når det blir sånn, når hun visste at din datter ikke ville være med hvis begge søsknene ble med. Når hun i tillegg lover datteren din det, så vet hun at dette ikke er greit. 

Anonymkode: bba33...b3a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hva sier din venninne til at din datter nå velger å ikke dra? Og har hun ingen kvaler ved at du nå taper flere tusen?

Hvorfor kaller du henne for en venninne? Hun er jo ikke det, men en selvsentrert egoistisk, som verken virkelig ser sine egne barn, og hva de barna gjør mot hverandre, og dem rundt? Jeg forstår at hun er sliten og ønsker fri/avlastning, men det er pill råttent å gjøre det på den måten der.

Anonymkode: 14928...840

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.3.2025 den 16.06):

Ts her.

takker igjen for svar. Min venninne er ingen dårlig mor. Hun gjør så godt hun kan, men de to barna fungerer bare ikke sammen. Det at hun sender begge barna på samme leir og ikke forteller det til meg handler nok om at hun trenger pusterom, for det gjør hun virkelig. Jeg unner henne det, men nå er jeg bare så lei meg på min datters vegne. Jeg forstår henne, men dette ble bare så sur og skuffet nå. Jeg føler meg helt teit som er sur og skuffet fordi jeg vet hvor inderlig hun trenger avbrekket. 

Nei nå må du gi deg. Hun er en E L E N D I G mor. Hun sender de to barna sine på leir vel vitende om at kanskje bare en kommer levende hjem. Dette var kanskje litt satt på spisse, men når de har kastet hverandre ut vindu og den ene har prøvd å kvelt den andre.... Ja, trenger jeg si mere. Nå virker du ikke som verdens beste mor selv som lar datteren være venninne med den ene delen av "djevel" søskene. 

Anonymkode: c2bec...165

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.3.2025 den 15.06):

Ts her.

takker igjen for svar. Min venninne er ingen dårlig mor. Hun gjør så godt hun kan, men de to barna fungerer bare ikke sammen. Det at hun sender begge barna på samme leir og ikke forteller det til meg handler nok om at hun trenger pusterom, for det gjør hun virkelig. Jeg unner henne det, men nå er jeg bare så lei meg på min datters vegne. Jeg forstår henne, men dette ble bare så sur og skuffet nå. Jeg føler meg helt teit som er sur og skuffet fordi jeg vet hvor inderlig hun trenger avbrekket. 

Da burde hun sende dem på ulike leirer. Ikke ok å bryte løfter eller å dytte et så ekstremt problem over på andre. Du skriver at de oppfører seg greit hver for seg, og da burde mor gå inn for at de var hver for seg. Ikke bra verken for barna eller andre at de sendes på leir sammen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke greit. Det beste hadde jo vært om de kunne sendt de to søskene på leir 2 forskjellige uker. Så fikk begge to leir, men til 2 forskjellige tidspunkt og dermed 2 uker fra hverandre. Høres ut som de har godt av det. 

Skjønner godt at datteren din vil være hjemme

Anonymkode: 6e112...a73

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...