AnonymBruker Skrevet 17. mars #21 Del Skrevet 17. mars Jeg vil tippe at du bruker for mye mel. Bruk visp eller maskin med eltekrok/er og visp på lav hastighet til deigen samler seg. Pass på at deigen ikke blir for varm. Tilsett melet litt og litt. Ikke tilsett alt melet som står i oppskriften. Personlig bruker jeg mye mindre mel enn det som vanligvis står. Når deigen har samlet seg, men fremdeles er klissete, tar du matolje på kjøkkenbenken og velter deigen ned på oljen. Deretter ruller du deigen i oljen og former den som en ball. Oljen vil hjelpe deg til å kunne forme deigen uten at den blir for klissete. Legg deigballen i en plastboks/beholder med lufttett lokk og hev i 60 minutter. Da hever deigen garantert masse. Jeg bruker 25 gram gjær til 5 dl melk. Og litt over 700 g mel. Anonymkode: 67fd3...2b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #22 Del Skrevet 17. mars Jeg dreper selv min mors perfekte bolledeig ved å være for hard på hånden når jeg triller dem ut. Hennes blir luftige og nydelige, mine blir små og harde. Lett på hånden! Anonymkode: d49e1...dab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå