Kullsyrevann Skrevet 18. mars #61 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For å være helt ærlig synes jeg serien var litt kjedelig. Hadde dog store forhåpninger til den da jeg leste flere hadde besvimt under en episode, trodde det var fordi handlingen var dyp, rørende eller lignende, men var kun pga. sener under operasjonen hvor man ser kjøtt og blod osv. Anonymkode: bf328...39d Jeg ELSKER hvor morbid det var. I mange serier viser de plastiske operasjoner med nydelige snitt av en sylskarp skalpell med klassisk musikk i bakgrunnen. Her ser man jo at kroppen ble herjet med og hvor blodig og smertefullt det er. Prikken over i-en var da hun gråt i armene til moren sin etterpå. 18 år og går gjennom det alene 🫠 9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #62 Del Skrevet 18. mars Kullsyrevann skrev (9 timer siden): Jeg ELSKER hvor morbid det var. I mange serier viser de plastiske operasjoner med nydelige snitt av en sylskarp skalpell med klassisk musikk i bakgrunnen. Her ser man jo at kroppen ble herjet med og hvor blodig og smertefullt det er. Prikken over i-en var da hun gråt i armene til moren sin etterpå. 18 år og går gjennom det alene 🫠 Brakk meg jeg 🙈 Måtte se bort. Veldig bra laget da. Ikke noe silikon på meg etter å ha sett dette. Anonymkode: 9921f...21b 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #63 Del Skrevet 18. mars Det blir vanskelig å ikke tenke at det er biografien til Sophie Elise når skuespilleren er så lik henne både i utseende, fakter, blikk og måten hun snakker på. Anonymkode: d91d6...df6 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #64 Del Skrevet 18. mars Doris Becker skrev (14 timer siden): SE selv er på gråten og kaller serien "Det største jeg har gjort". Det skjønner jeg godt. Hun har jo skrevet en del morsomme replikker til serien. Men serien handler mye om andre bloggere også da. Anonymkode: 24032...4bc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #65 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (På 15.3.2025 den 15.57): Jeg har sett et klipp fra «bak kamera» for denne serien for hvordan de kledde på henne proteser med pupper/rumpe/lepper. Men finner ikke igjen klippet nå. Noen som vet hvilket jeg mener og som finner klippet? Det var trolig fra nrk/vg eller tilsvarende. Jeg synes det er veldig kult at de bruker en vanlig skuespiller, som de ekstremt forvandler. Det gir serien en annen dimensjon enn om de hadde brukt en som var «sånn». Anonymkode: 69d2a...736 Dette! Det at de bruker en så dyktig skuespiller, som er naturlig, og forvandler til en «operert», er bare magi på skjermen. Denne serien fortjener priser, skuespiller Elli ikke minst. Hun er bare fantastisk. Synes all orgelmusikken gjorde det hele litt unødvendig «dark», noe som er det eneste jeg vil trekke serien på om det skulle være noe. Anonymkode: a899b...e03 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #66 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Synes all orgelmusikken gjorde det hele litt unødvendig «dark», noe som er det eneste jeg vil trekke serien på om det skulle være noe. Anonymkode: a899b...e03 Det er ikke orgelmusikk der, selv om det kanskje kan høres sånn ut. Det er orkester-musikk, synth og sang/kor. Original musikk av Espen Lind og Kringkastingsorkesteret. Men ja, det skal være mørkt. Filmen heter Requiem for Selina, altså Selinas dødsmesse, og et viktig tema er at Selina drømmer om den perfekte døden... https://music.youtube.com/watch?v=cNA28Eq_mJo&list=OLAK5uy_kZPPKp4WS6_zFovBPFpMmzIIVhA8fghRU Anonymkode: 24032...4bc 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 19. mars #67 Del Skrevet 19. mars Enig med Morten Ståle Nilsen. Serien fungerer som ren reklame for varemerket Sophie Elise AS, og dermed alle hennes sponsorer. Alle klinikkene som sponser henne kan nå juble over økende interesse for "skjønnhetsbehandlinger" og plastisk kirurgi. Klinikken som opererte brystene hennes rett før premieren, og som hun har navngitt melder om stor pågang. "Isachsen er oppført som manuskonsulent. Produsentene tenker nok at det borger for autentisitet og troverdighet. "Jeg er ikke så sikker. Ved å legge serien så tett opp til ett menneskes historie, og la vedkommende få siste stikk i ett og alt, løper «Rekviem for Selina» en risiko for å bli nok en reklamefilm for et varemerke." https://www.vg.no/rampelys/i/25lVzr/anmeldelse-rekviem-for-selina https://www.dagbladet.no/kjendis/klinikk-klar-okning/82790987 "Influenser Sophie Elise Isachsen har nylig gjennomført en brystoperasjon. Nå opplever klinikken flere henvendelser enn før." 8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 19. mars #68 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (På 17.3.2025 den 13.17): Vet ikke helt om jeg skal se serien, fordi jeg liker ikke SE og synes lite om at det lages en serie om henne. Hun er et skummelt og farlig forbildet, og synes det er trist at lages en «dokumentar» om hvordan andre jenter kan gjøre det samme for å bli like kjent. SE er ikke frisk, og det finnes andre unge jenter det ute som er under utvikling som vil tenke at det er sånn man må gjøre det for å bli kjent influenser. Anonymkode: 18b34...964 Jeg tror at serien har motsatt effekt. At færre vil være et forbilde som henne. 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #69 Del Skrevet 19. mars Doris Becker skrev (6 timer siden): Enig med Morten Ståle Nilsen. Serien fungerer som ren reklame for varemerket Sophie Elise AS, og dermed alle hennes sponsorer. Alle klinikkene som sponser henne kan nå juble over økende interesse for "skjønnhetsbehandlinger" og plastisk kirurgi. Klinikken som opererte brystene hennes rett før premieren, og som hun har navngitt melder om stor pågang. "Isachsen er oppført som manuskonsulent. Produsentene tenker nok at det borger for autentisitet og troverdighet. "Jeg er ikke så sikker. Ved å legge serien så tett opp til ett menneskes historie, og la vedkommende få siste stikk i ett og alt, løper «Rekviem for Selina» en risiko for å bli nok en reklamefilm for et varemerke." https://www.vg.no/rampelys/i/25lVzr/anmeldelse-rekviem-for-selina https://www.dagbladet.no/kjendis/klinikk-klar-okning/82790987 "Influenser Sophie Elise Isachsen har nylig gjennomført en brystoperasjon. Nå opplever klinikken flere henvendelser enn før." Serien viser jo ikke hvilken klinikk hun var på engang? Og hun fikk hjertestans, tror du virkelig unge jenter får lyst til å operere av å se det? Serien viser at Celina sliter med å få seg venner, er ensom og gjør alt for oppmerksomhet. Uansett hva hun gjør blir hun ikke lykkelig. Serien viser det motsatte av det du påstår. Anonymkode: eb7f0...606 16 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #70 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Serien viser jo ikke hvilken klinikk hun var på engang? Og hun fikk hjertestans, tror du virkelig unge jenter får lyst til å operere av å se det? Serien viser at Celina sliter med å få seg venner, er ensom og gjør alt for oppmerksomhet. Uansett hva hun gjør blir hun ikke lykkelig. Serien viser det motsatte av det du påstår. Anonymkode: eb7f0...606 Og i serien var hun i Tyrkia, i virkeligheten dro hun til Oslo. Anonymkode: 927fc...291 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #71 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (På 17.3.2025 den 13.17): Vet ikke helt om jeg skal se serien, fordi jeg liker ikke SE og synes lite om at det lages en serie om henne. Hun er et skummelt og farlig forbildet, og synes det er trist at lages en «dokumentar» om hvordan andre jenter kan gjøre det samme for å bli like kjent. SE er ikke frisk, og det finnes andre unge jenter det ute som er under utvikling som vil tenke at det er sånn man må gjøre det for å bli kjent influenser. Anonymkode: 18b34...964 Fikk helt annet inntrykk. Nei, se/ Selina er ikke friske, men det gir det jo ikke inntrykk av heller. Vil heller si serien har en omvendt virkning, for det viser jo mer dritt en glamour. Tror de fleste 18 åringer som har planer om og reise til Tyrkia for og ta silikon tenker seg om en gang til, heller enn og bli inspirert. Anonymkode: 56f45...88a 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 19. mars #72 Del Skrevet 19. mars Her var det jammen meg nye pes mot Sophie Elise! Det overrasker meg hvor mange som tror dette er en serie om henne. Nuvel, dette er en serie jeg hadde sett sammen med en datter. Jeg kan ikke forstå at det vi ser skal være så attraktivt. Men nå var jeg i "målgruppen" da Christiane F kom og jeg har aldri hørt at hun skulle være så pen. Tvertimot var den skremmende og vi gråt. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 19. mars #73 Del Skrevet 19. mars CrazyCatLady2500 skrev (På 16.3.2025 den 21.01): Jeg vil ha mer 🙀🙀😭😭😭💔 Så trist, morsom og tankevekkende på en gang. Og Elli må være den nye norske virkelig STORE skuespilleren. Hun ER virkelig skuespiller 💙 Er så enig !! 🤩👏 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 19. mars #74 Del Skrevet 19. mars Doris Becker skrev (8 timer siden): Enig med Morten Ståle Nilsen. Serien fungerer som ren reklame for varemerket Sophie Elise AS, og dermed alle hennes sponsorer. Alle klinikkene som sponser henne kan nå juble over økende interesse for "skjønnhetsbehandlinger" og plastisk kirurgi. Klinikken som opererte brystene hennes rett før premieren, og som hun har navngitt melder om stor pågang. "Isachsen er oppført som manuskonsulent. Produsentene tenker nok at det borger for autentisitet og troverdighet. "Jeg er ikke så sikker. Ved å legge serien så tett opp til ett menneskes historie, og la vedkommende få siste stikk i ett og alt, løper «Rekviem for Selina» en risiko for å bli nok en reklamefilm for et varemerke." https://www.vg.no/rampelys/i/25lVzr/anmeldelse-rekviem-for-selina https://www.dagbladet.no/kjendis/klinikk-klar-okning/82790987 "Influenser Sophie Elise Isachsen har nylig gjennomført en brystoperasjon. Nå opplever klinikken flere henvendelser enn før." Vi må slutte å gi influensere skylden for folks gode / dårlige valg . Det er i såfall folk som er lett påvirkelige , uansett kanal . De fleste av SE sine følgere er godt voksne . Tror neppe dagens ungdom assosierer seg med henne . Å hvis folk vil ta ut silikon / redusere bryststørrelsen , er det vel ikke feil at de oppsøker de beste i bransjen ? Sett nok av skrekkhistorier, og det er jo egentlig rekviem for Selina og. Det er ingen solskinnshistorie . Tvert imot 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #75 Del Skrevet 19. mars CrazyCatLady2500 skrev (På 17.3.2025 den 17.10): Etter å ha hørt på Seriesnakk så skjønner jeg hvor lite som direkte er om Sophie Elise ☺️ Men etter å ha fulgt SE gjennom mange så skjønner jeg heller hvor mye som ER om henne. Det var mye. Anonymkode: 1374f...9d9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 19. mars #76 Del Skrevet 19. mars (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Serien viser jo ikke hvilken klinikk hun var på engang? Og hun fikk hjertestans, tror du virkelig unge jenter får lyst til å operere av å se det? Serien viser at Celina sliter med å få seg venner, er ensom og gjør alt for oppmerksomhet. Uansett hva hun gjør blir hun ikke lykkelig. Serien viser det motsatte av det du påstår. Anonymkode: eb7f0...606 SE viser dette i sine kanaler. Sophie Elise AS benytter serien, og promoteringen rundt den til å styrke egen merkevare, og sine sponsorer. Endret 19. mars av Doris Becker 2 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 19. mars #77 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (På 17.3.2025 den 14.40): Bare sett første episode og fra ei som gikk første året i 2015 og fikk bank av jenterussen gjennom hele mai 2006 sitter jeg igjen med kvalme og følelser som er glemt for tiår siden, har aldri blogget med var hun med bleket hår, puppekomplekser og skjult sosial angst, de nailet tidsepoken. Skal definitivt se mer 👍 Anonymkode: a473d...cec Er så enig . Rart ingen skriver et ord om de «slemme « i den serien her. De frekke , nedlatende og ekle jentene . De er det mange som «husker « fra sin oppvekst . Hvis man skal sette to jente-typer opp mot hverandre , tror jeg fler har tatt skade av mobbe-jentene , enn av blogge-jentene. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedy Lamarr Skrevet 19. mars #78 Del Skrevet 19. mars Doris Becker skrev (1 time siden): SE viser dette i sine kanaler. Sophie Elise AS benytter serien, og promoteringen rundt den til å styrke egen merkevare, og sine sponsorer. Vet du, det må være et minimalt antall som har sett denne serien som oppfatter den som styrking av SE og hennes merkevare. Den er så absolutt tvert i mot. Hun/hovedpersonen (Selina) oppfattes ikke som offer mer enn i korte øyeblikk, tvert imot oppfattes hun av de fleste som en kynisk og overfladisk tåpe som nærmest går over lik for å oppnå en kjendisstatus som er på premisser de aller færreste ville ønsket eller akseptert. Hun er egoistisk, tåpelig og vanskelig å like gjennom store deler av serien. De merkevarebyggerne som, etter å ha sett serien, bestemmer seg for å bruke «Selina» for å promoterer produktene sine, må ha et morbid dødsønske for disse produktene. 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 19. mars #79 Del Skrevet 19. mars (endret) Hedy Lamarr skrev (7 minutter siden): Vet du, det må være et minimalt antall som har sett denne serien som oppfatter den som styrking av SE og hennes merkevare. Den er så absolutt tvert i mot. Hun/hovedpersonen (Selina) oppfattes ikke som offer mer enn i korte øyeblikk, tvert imot oppfattes hun av de fleste som en kynisk og overfladisk tåpe som nærmest går over lik for å oppnå en kjendisstatus som er på premisser de aller færreste ville ønsket eller akseptert. Hun er egoistisk, tåpelig og vanskelig å like gjennom store deler av serien. De merkevarebyggerne som, etter å ha sett serien, bestemmer seg for å bruke «Selina» for å promoterer produktene sine, må ha et morbid dødsønske for disse produktene. Sophie Elise trykker serien til sine opererte bryst og kaller den "det største hun har gjort". Hun er så stolt. Og klinikken hun opererte seg på ringes ned av kvinner som vil opereres. Rart at det er sånn. Psykologien bak vanskelig å forstå. Men hennes merkevare er nå styrket, slik anmelder Morten Ståle Nilsen også pekte på, og advarte om. Det treffer målgruppen som kjøper det hun selger. Og det vet hun og sponsorene hennes veldig godt. De ser bare oppmerksomheten, blitz-regnet, de retusjerte bildene. SE vil nå få en stor oppsving. Endret 19. mars av Doris Becker 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #80 Del Skrevet 19. mars Syns den er en del inspirert av henne, men også ting som bare er karakteren sitt liv. Syns serien var bra. Anonymkode: 0c0ed...a49 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå