Gå til innhold

Selina

Linazer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
Linazer skrev (På 15.3.2025 den 8.51):

Det er vanskelig å ikke tenke at serien ikke er SE sin selvbiografi i stor grad. 

Har binget flere episoder nå og serien er god. Den viser rosabloggernes historie de siste 15-20 årene. Den virker autentisk og gir innsikt i en verden de fleste bare ser fra utsiden. 

SE har bokstavelig talt vært konsulent for serien. Men de har også brukt deler av livshistoria til en dansk blogger. 

Anonymkode: 24032...4bc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Elska den! Veldig troverdig portrett av den tida. Og lett å kjenne igjen de fleste for oss som var i gamet. Men ble sååå nysgjerrig på hvem Nikolaj var.. 

Anonymkode: 33ee8...d34

Henrik Thodesen, antar jeg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet ikke helt om jeg skal se serien, fordi jeg liker ikke SE og synes lite om at det lages en serie om henne. Hun er et skummelt og farlig forbildet, og synes det er trist at lages en «dokumentar» om hvordan andre jenter kan gjøre det samme for å bli like kjent. SE er ikke frisk, og det finnes andre unge jenter det ute som er under utvikling som vil tenke at det er sånn man må gjøre det for å bli kjent influenser. 

Anonymkode: 18b34...964

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vet ikke helt om jeg skal se serien, fordi jeg liker ikke SE og synes lite om at det lages en serie om henne. Hun er et skummelt og farlig forbildet, og synes det er trist at lages en «dokumentar» om hvordan andre jenter kan gjøre det samme for å bli like kjent. SE er ikke frisk, og det finnes andre unge jenter det ute som er under utvikling som vil tenke at det er sånn man må gjøre det for å bli kjent influenser. 

Enig! Og SE gjør serien til "sin" gjennom skamløs promotering der hun setter seg i høysetet. Samtidig har hun operert seg, nå rett før premieren, og hun har navngitt både norsk plastisk kirurg og klinikk, noe som er ren reklame! Aggressiv reklame vil jeg kalle det. Klinikken har bekreftet at pågangen er stor nå, grunnet dette. SE hevder det ikke er spons, men lurer ingen! Med unntak av forbrukertilsynet og politikere, som ikke klarer å få et ordentlig regelverk på plass. Dessverre kan det svale regelverket  som er utnyttes via smutthull. Og blir man "tatt", så er det bare en liten smekk på fingeren, en advarsel, som skaper mer media, og mer publisitet. Alle skjønner at dette ikke er tilfeldig, at hun opererer seg rett før premiere, hos norsk klinikk.

• Liker 7
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes serien er god, og Müller Osbourne spiller strålende. Likevel irriterer det meg at NRK gir reklame til Sophie Elise. Igjen. 

Anonymkode: 0fe5e...177

• Liker 19
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det er jo nettopp dette serien problematiserer. Hvor galt det kan gå når en usikker og ensom jente fores på oppmerksomhet (både positiv og negativ) via et helt enormt press. 

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (1 minutt siden):

Det er jo nettopp dette serien problematiserer. Hvor galt det kan gå når en usikker og ensom jente fores på oppmerksomhet (både positiv og negativ) via et helt enormt press. 

Men mest av alt blir den ren reklame for SE. Og den vil påvirke mange kvinner negativt. Allerede ringes plastisk kirurgen hun har navngitt ned av kvinner som nå ønsker brystoperasjon. Dette er en serie bygget på løgner og et regissert liv. Fiksjon på fiksjon. Helt uten nytteverdi.  Unødvendig og  ødeleggende. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reklame for SE? Vi så den med ungdommer på 17 og 18 (jenter), som har vært positive til henne. Etter serien er de helt i sjokk over hvor dårlig forbilde hun er. 

• Liker 9
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (1 minutt siden):

Reklame for SE? Vi så den med ungdommer på 17 og 18 (jenter), som har vært positive til henne. Etter serien er de helt i sjokk over hvor dårlig forbilde hun er. 

Da har dere ressurssterke ungdommer med god selvfølelse. Dette vil være ren bensin på bålet for de usikre. Både unge og eldre kvinner. Og aksjonærene bak store mediebyrå og de private klinikkene innen plastikkirurgi kan gni seg i hendene. Bare å se på SE sine kanaler, og all mediedekningen rundt henne nå. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare sett første episode og fra ei som gikk første året i 2015 og fikk bank av jenterussen gjennom hele mai 2006 sitter jeg igjen med kvalme og følelser som er glemt for tiår siden, har aldri blogget med var hun med bleket hår, puppekomplekser og skjult sosial angst, de nailet tidsepoken. Skal definitivt se mer 👍

Anonymkode: a473d...cec

• Liker 2
  • Hjerte 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bare sett første episode og fra ei som gikk første året i 2015 og fikk bank av jenterussen gjennom hele mai 2006 sitter jeg igjen med kvalme og følelser som er glemt for tiår siden, har aldri blogget med var hun med bleket hår, puppekomplekser og skjult sosial angst, de nailet tidsepoken. Skal definitivt se mer 👍

Første året i 2005 mente jeg 🤣

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har aldri vært noen fan av SE, men ble faktisk ganske imponert over hvor tøff hun er. Denne serien framstiller henne i et ganske dårlig lys. Helt syk respekt av at hun er så ærlig. 
Kjente meg veldig igjen i den første delen av serien, da jeg selv sparte penger til silikon på den alderen. Takker Gud for at jeg ikke turte å gjennomføre!! 

Elli er fantastisk bra, og musikken i serien (både de gamle sangene og den nye bakgrunnsmusikken) er magisk. 

Anonymkode: 876de...012

• Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Veldig bra laget serie. Likte måten den er laget på, de som spiller med og alt slikt.

Når tema først er slik det er, må jeg også si jeg er skeptisk på å gi henne enda mer oppmerksomhet. Jeg ønsker det er på tide at influensertiden skal være over nå. Det er nok. 

Til slutt satt jeg igjen med følelsen av at denne er laget som en beklagelse for fremtidig familie (i hennes tilfelle Baby H kanskje), og ellers venner og familie, for at de skal forstå hele prosessen og dermed gi de tilgivelse. For det er vel flere som meg som tenker at om det ikke skulle lenger være mulig å leve av å være influenser lengre, hva skal de da falle tilbake på uten utdannelse?

Alt i alt en fin serie med godt budskap om hvordan man ikke skal leve livet sitt.

Anonymkode: 3cd2d...7fb

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Totalt uinteressant med serier om "influensere". 

Anonymkode: b9149...cef

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du har nok misforstått serien om du tror det er en dokumentar om Sophie Elise. Dette er en fiksjonsserie, som er basert på hendelser i livet til Sophie Elise, Fie Laursen, og mange andre influencere eller datidens "rosabloggere". I tillegg til en del rent oppspinn.

Dette er en serie som på ingen måte skjønnmaler opplevelsene til disse kvinnene, tvert i mot, det rettes et svært kritisk blikk mot denne kulturen. 

Synes serien var provoserende, vakker og ærlig. Anbefaler å se den før du dømmer den. 

Anonymkode: c6853...a2a

• Liker 14
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du har nok misforstått serien om du tror det er en dokumentar om Sophie Elise. Dette er en fiksjonsserie, som er basert på hendelser i livet til Sophie Elise, Fie Laursen, og mange andre influencere eller datidens "rosabloggere". I tillegg til en del rent oppspinn.

Dette er en serie som på ingen måte skjønnmaler opplevelsene til disse kvinnene, tvert i mot, det rettes et svært kritisk blikk mot denne kulturen. 

Synes serien var provoserende, vakker og ærlig. Anbefaler å se den før du dømmer den. 

Det er basert på det disse rosabloggerne har valgt å dele. Altså er det basert på en regissert utgave av deres liv, alle løgnene de har servert som "sannhet". Dette er problematisk. I tillegg er det helt unødvendig. Vi har jo sett det! I media, som har skrevet om dette i over 15 år. De har hatt egne realityshow, de har blogget, de har skrevet bøker, de har hatt podcasts. Dette er drøvtygging, som skal mellke siste rest av en svært ødeleggende ukultur. Og plastisk kirurgene får enda en opptur... Tragisk!

Endret av Doris Becker
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha hørt på Seriesnakk så skjønner jeg hvor lite som direkte er om Sophie Elise ☺️

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Doris Becker skrev (Akkurat nå):

Det er basert på det disse rosabloggerne har valgt å dele. Altså er det basert på en regissert utgave av deres liv, alle løgnene de har servert som "sannhet". Dette er problematisk. I tillegg er det helt unødvendig. Vi har jo sett det! I media, som har skrevet om dette i over 15 pr. De har hatt egne realityshow, de har blogget, de har skrevet bøker, de har hatt podcasts. Dette er drøvtygging, som skal mellke siste rest av en svært ødeleggende ukultur. Og plastisk kirurgene får enda en opptur... Tragisk!

Jeg er usikker på om du helt vet hva "basert på" betyr. Mange av hendelsene i serien er basert på situasjoner som har vært ekte, mens andre situasjoner er oppspinn. 

Om du etter å ha sett serien tenker at det er en opptur for plastisk kirurgi og slike ting, tror jeg du har misforstått totalt. Serien problematiserer jo disse kvinnene og valgene de foretar seg i stor grad. Dette er ingen glansbilde-utgave av influencerkultur, tvert i mot. Har du sett hele serien?

• Liker 13
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er usikker på om du helt vet hva "basert på" betyr. Mange av hendelsene i serien er basert på situasjoner som har vært ekte, mens andre situasjoner er oppspinn. 

Om du etter å ha sett serien tenker at det er en opptur for plastisk kirurgi og slike ting, tror jeg du har misforstått totalt. Serien problematiserer jo disse kvinnene og valgene de foretar seg i stor grad. Dette er ingen glansbilde-utgave av influencerkultur, tvert i mot. Har du sett hele serien?

Allikevel påvirker det de kvinnene som mangler selvfølelse, og som følger denne type influensere. De ressurssvake, som synes hun er pen, og som vil bli som henne. Ble kalt Christiane F. effekten på 80-tallet. Der filmer som skal kritisere og skremme ender opp med å rekruttere. Det skremmer ikke hvis det blir laget på en "kul" måte som fenger. Da rekrutterer det, dessverre.
Jeg vet også at SE har servert en utgave av seg selv som ikke finnes. Utallige løgner, der det er umulig å skille sannhet fra virkelighet. Serien blir derfor fiksjon basert på fiksjon. Slik jeg ser det. SE og influensere som henne deler det som selger, de lager en virkelighet som selger. 
Klinikken hun opererte seg hos rett før premieren kan nå  melde om stor pågang. 

https://www.dagbladet.no/kjendis/klinikk-klar-okning/82790987

"Influenser Sophie Elise Isachsen har nylig gjennomført en brystoperasjon. Nå opplever klinikken flere henvendelser enn før."

• Liker 5
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...