Gå til innhold

Beste og tryggeste reiseforsikring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal til USA til sommeren, og første gang jeg reiser på flere år noe sted med fly. Vi er to personer som skal dra (voksne).

Hvilken reiseforsikring bør jeg velge? Ser at mange kredittkort har reiseforsikring inkl hvis du betaler reisen med kortet deres, men der og da får man ikke lest noen spesifikasjoner eller annet som kan betrygge meg om at "dette var en god og trygg reiseforsikring".

Tenkte så på Europeiske Reiseforsikring, som jeg brukte som helårs reiseforsiking for en del år siden. Hvordan er de? Er kundeservice lette å få tak i, er de behjelpelige når noe skjer osv?

Noen som kan komme med tips og råd og hvilken reiseforsikring de helst bruker selv og hvorfor?

Tusen takk for hjelp 

Anonymkode: 6490a...117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har kun brukt gjensidige. De ordnet pengene fort de gangene vi har brukt reiseforsikring 

Anonymkode: a497a...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker Tryg. De er enkle få tak i, pg rasle behandle skadesaker. Men har selvsagt helårs reiseforsikring da.

Anonymkode: 4c1a2...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har best erfaring med Gjensidige, i forhold til oppgjør. Har reist svært mye,  hatt fire-fem ulike og skadesaker hos alle.

Bruker alltid kort med innebygd forsikring også, men fordelingen i oppgjør tar hovedselskapet med kortselskapet uten at jeg behøver foreta meg noe. 

Anonymkode: 95414...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har den beste reiseforsikringen fra Europeiske. Fikk veldig god hjelp da jeg ble syk på reise. Reiste alene. 

Anonymkode: 2b372...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skal til USA til sommeren, og første gang jeg reiser på flere år noe sted med fly. Vi er to personer som skal dra (voksne).

Hvilken reiseforsikring bør jeg velge? Ser at mange kredittkort har reiseforsikring inkl hvis du betaler reisen med kortet deres, men der og da får man ikke lest noen spesifikasjoner eller annet som kan betrygge meg om at "dette var en god og trygg reiseforsikring".

Tenkte så på Europeiske Reiseforsikring, som jeg brukte som helårs reiseforsiking for en del år siden. Hvordan er de? Er kundeservice lette å få tak i, er de behjelpelige når noe skjer osv?

Noen som kan komme med tips og råd og hvilken reiseforsikring de helst bruker selv og hvorfor?

Tusen takk for hjelp 

Anonymkode: 6490a...117

Best finnes ikke, tryggeste finnes heller ikke, fordi du kan ikke forutse hva du eventuelt vil kunne få behov for. 
Å reise til USA, nå, er generelt galskap. Å tro du skal reise og være godt dekket via kredittkort, til USA, er i beste fall å være temmelig naiv, eller kanskje uvitende? Hva tror du skjer med en slik forsikring dersom du havner på sykehus? Eller trenger annen legehjelp? Jo, du slipper ikke innenfor døren og ingen lege på sykehus vil ta i eller se på deg. Fordi den typen reiseforsikring dekker ikke sykdom. 
Her bør du gjøre bedre undersøkelser før du reiser, og og søke råd andre steder enn på et nettforum. 

Anonymkode: ea8f0...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...