Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette skjer hver gang det er en samtidskonflikt. Hvis jeg står på badet og ordner meg, og bonusbarnet våkner, må jeg gå ut av badet og vente på at far og barn blir ferdig. Jeg bruker maks 10min så det er ikke sånn at jeg bruker en time på å sminke meg. Kjenner jeg blir lei meg når de kommer inn og ber meg sitte halvferdig på gangen. Jeg har tatt det opp med far men han sier bare at «men han vil ikke vente på rommet før han kler på seg, du kan bare scrolle på telefonen». Barnet er 8. Er det greit å si nei til dette, bare låse døra og si jeg snart er ferdig? Føler meg som en drittsekk om jeg låser dem ute men samtidig føler jeg meg dårlig når de kaster meg ut. Ofte våkner fellesbarnet så da får jeg ikke ordna meg alene heller.

Anonymkode: f350e...adb

• Hjerte 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg antar dette er om morgenen? Hva med å stå tidligere opp, så kan du ordne deg i fred og ro.

Selv har jeg vokst opp med og videreført at ingen «okkuperer» badet til noe annet enn dusj, tannpuss og toalettbesøk på tidspunkt der alle i husstanden skal gjøre seg klare noenlunde samtidig. Føning og ordning av hår og sminking tar man på soverommet på disse tidspunktene.

Anonymkode: b8423...b9d

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Sminke deg kan du vel gjøre et annet sted enn på badet?

Når det er begrenset med kapasitet på badet tenker jeg at badet kun brukes til det som  gjøres på badet.

Ellers er jeg enig i at man må tåle å vente på tur, både voksne og barn. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg antar dette er om morgenen? Hva med å stå tidligere opp, så kan du ordne deg i fred og ro.

Selv har jeg vokst opp med og videreført at ingen «okkuperer» badet til noe annet enn dusj, tannpuss og toalettbesøk på tidspunkt der alle i husstanden skal gjøre seg klare noenlunde samtidig. Føning og ordning av hår og sminking tar man på soverommet på disse tidspunktene.

Vi har noe ala samme løsning som dere. Vi dusjer kvelden før også er det typisk do, vaske ansikt og tannpuss som foregår på badet på morningen. Hår og sminke tar vi andre steder, med mindre alle andre er ferdige.

Det er bare dumt at TS skal måtte stå opp før, og det er dumt å ikke lære en 8 åring å vente.

Anonymkode: 66bf8...418

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

10 minutter er virkelig ikke å "okkupere badet". 

At et barn ikke vil vente på rommet er ikke grunn god nok til å kaste noen andre ut av badet. Far kan enkelt sette barnet i gang med frokost mens TS gjør seg ferdig. Far kan finne løsninger for å utnytte tiden istedenfor at TS skal bli kasta ut av badet. 

Anonymkode: 5518b...cb9

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde låst døra og lært både far og barn at man venter på tur.

Anonymkode: 4d976...a3a

• Liker 16
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg samsover med en baby som sover dårlig så om jeg står opp tidligere vekker jeg huset med hyling fra henne. Må liksom liste meg ut på den perfekte tiden for å komme meg ut alene. Men føler dessverre jeg vekker bonusbarnet uansett når jeg står opp.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er dette en «normal» 8-åring? Det er i så fall ganske spesielt at han får hjelp av faren sin på badet om morgenen. Min 4-åring får ikke det, annet enn til tannpuss. Hun finner klær og kler på seg selv, går på do selv og vasker seg selv. Vi pusser tennene etter frokost. 

Jeg er også enig med deg i at dette er ugreit. Faren forteller sønnen indirekte at du ikke er en like viktig del av familien som dem. 

Anonymkode: 23eed...7f3

• Liker 14
Skrevet

Om 10 min faktisk ER 10 min, så er dette flisespikkeri fra din samboer. Nok av ting man kan forberede og gjøre på den tiden for barnet.

Om barnet har en rutine å gå på do med en gang han/hun står opp og det krasjer med din tid, ok, så stå opp litt før da. 

AnonymBruker
Skrevet

Når du vet sånn ca når de skal ordne seg på badet, så kan du jo ta det etterpå og slippe å være halvferdig eller ta det i god tid før. Evt. sminke deg et annet sted.

Jeg ser ikke helt problemet, - er jo bare snakk om 10 min. for din del. 

Anonymkode: 6902d...d0e

AnonymBruker
Skrevet
Tjuagutten skrev (1 minutt siden):

Om 10 min faktisk ER 10 min, så er dette flisespikkeri fra din samboer. Nok av ting man kan forberede og gjøre på den tiden for barnet.

Om barnet har en rutine å gå på do med en gang han/hun står opp og det krasjer med din tid, ok, så stå opp litt før da. 

Vi har et toalettrom til å tisse, men jeg får ikke vasket meg der og tingene ellers er på hovedbadet.

Me0987 skrev (8 minutter siden):

Sminke deg kan du vel gjøre et annet sted enn på badet?

Når det er begrenset med kapasitet på badet tenker jeg at badet kun brukes til det som  gjøres på badet.

Ellers er jeg enig i at man må tåle å vente på tur, både voksne og barn. 

Sminker meg ikke, men må dusje raskt eller klutvaske fordi jeg er full av melk/gulp/svette hver morgen. Selv før babyen svetta jeg fælt om nettene 😅

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi har et toalettrom til å tisse, men jeg får ikke vasket meg der og tingene ellers er på hovedbadet.

Sminker meg ikke, men må dusje raskt eller klutvaske fordi jeg er full av melk/gulp/svette hver morgen. Selv før babyen svetta jeg fælt om nettene 😅

Skjønner! Tolket det slik siden du skrev "Jeg bruker maks 10min så det er ikke sånn at jeg bruker en time  å sminke meg"

AnonymBruker
Skrevet
Me0987 skrev (11 minutter siden):

Skjønner! Tolket det slik siden du skrev "Jeg bruker maks 10min så det er ikke sånn at jeg bruker en time  å sminke meg"

Ja, var litt dumt formulert kanskje :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes jo du virker i overkant følsom når beskrivelsen du bruker på egen reaksjon er at du blir lei deg, men det betyr ikke at jeg synes dette virker helt supert.

Jeg skjønner ingen verdens ting av hvorfor det at åtteåringen «ikke vil vente på rommet» skal veie tyngre enn at du, som allerede er på badet, ikke vil gå ut og vente på gangen. Synes også at fars involvering i åtteåringens stell, slik jeg leser innlegget, høres litt spesiell ut. Hvis det skyldes at åtteåringen ikke er helt som andre åtteåringer, rent kognitivt, kan saken selvfølgelig stille seg annerledes. Men ellers synes jeg du har all rett til å reagere på at du liksom må ut av badet uten annen grunn enn at åtteåringen ikke har lyst til å vente. Jeg bare synes irritert eller oppgitt virker som en langt mer naturlig reaksjon enn nedfor. 

Anonymkode: 9dd19...8fe

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei vet du hva…. Da får ungen kle på seg på rommet sitt! Får da være grenser! Den som er på badet, får bli ferdig. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde hata den 8 åringen. Lås døra og gjør deg ferdig. 

Anonymkode: 1d547...ed6

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Helt ærlig, dette hadde jeg ALDRI orket! Blir irritert på faren bare av å lese. Å være så ettergivende og RESPEKTLØS overfor deg vitner unnvikenhet og konfliktskyhet som kommer til å føre til et skikkelig maritt i fremtiden. Dette barnet blir jo opplært at det er ok å kommandere deg. 

Nei, Fy F. Kom deg ut, bort og vekk! Er du ung og barnløs selv finn deg en barnløs mann og lag deg din egen famile! Der du er en respektert voksen, og ikke bare en som kan kastet ut "på gangen"

Denne mannen bryr seg ikke nok om deg til å engang forsvare deg eller stå opp for deg. Høres sikkert dramatisk ut, men det er på de små tingene man skjønner hvordan "ståa" egentlig er. Kommer bare til å bli værre dette, ettersom ungen vokseer  og blir mer og mer kravstor. Den skjønner jo at du kan herses med og er nederst i hirearkiet her og jeg skal love deg at barn kan være særdeles utspekulerte og nmaipulerende ovenfor en forelder om de skjønner at de kommer unna med det. Til å med sette deg u dårlig lys ved å ljuge. (Vet, da jeg har en snik av en datter selv som vet å manipulere sin far, og det er derfor 100% nødvendig at vi voksne står sammen, ellers går hele familiedynamikken "ad dundas".)

Så lei fedre med dårlig samvitthet over samlivsbrudd, hvis ikke evner å oppdra ungene sine eller ståp opp for ny partner. TAFATT og ekstremt uatraktivt. 

Endret av Perle
  • Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan ikke du og 8 åringen være på badet samtidig? 

Anonymkode: efa0e...a06

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner jeg er sååå glad for eget bad. Bonusbarna har også sitt eget. 

Ellers hadde jeg aldri orket å bo 15 år med ungene. 

Anonymkode: 99847...5da

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...